Vlasnik X-a

Elon Musk troši milijune za objavu protrumpovskih oglasa na konkurentskim društvenim mrežama Facebooku i Instagramu

T.I.

Foto: Reuters

Foto: Reuters

On sam ima 200 milijuna pratitelja na vlastitoj društvenoj mreži, ogromnu publiku za čije političko uvjeravanje ne mora platiti ni centa. Samo treba činiti ono što inače čini, neumorno objavljivati postove



Elon Musk, najbogatiji čovjek na svijetu, u prošlosti  je uvijek podržavao demokratske kandidate uključujući i Joea Bidena 2020. godine. Ploču je okrenuo negdje u vrijeme kad je kupio društvenu mrežu Twitter. Sad je, kao što se zna, otvoreni pobornik povratka Donalda Trumpa na vlast. Podrška nije samo deklarativna, ovo ljeto krug njegovih ljudi od povjerenja pokrenulo je neku vrstu političkog lobističkog odbora (America Pac), instituciju kavu mi u Europi ne poznajemo. Princip je jasan; taj krug ljudi s Muskovim milijunima financira razne kampanje u korist Trumpovih napora da ponovno postane predsjednik, neovisno o njegovoj kampanji. Neki drugi bogataši jednostavno doniraju novac službenoj kampanji jednog od predsjedničkih kandidata i ne pačaju se osobno u predizborne aktivnosti. Tako je recimo, Bill Gates kampanji Kamale Harris donirao 50 milijuna dolara.


Od srpnja u blagajnu Muskovog političkog odbora slilo se nekih 75 milijuna dolara i sad razni američki mediji analiziraju na što se taj novac troši. Što se tiče plaćenih oglasa, dolazimo do zanimljivih rezultata. Samo 201 tisuću dolara potrošeno je za oglašavanje na Muskovoj mreži X, odnosno Twitteru u posljednja tri mjeseca, dok je u isto vrijeme za promociju Trumpa na konkurentskoj Meti Marka Zuckerberga potrošeno čak tri milijuna dolara.


Ciljane su tradicionalno neodlučne države na izborima Georgia, Nevada, Michigan, Arizona i Wisconsin, ali je najviše novca potrošeno na oglase koji su usmjereni na birače u saveznoj državi koja bi po mnogima mogla odlučiti skorašnje izbore – Pennsylvaniji.




Slično je i s Googleovim YouTubeom. Tamo je Musk, odnosno njegov America Pac, potrošio milijun i pol dolara na protrumpovske oglase, odnosno promotivne video materijale. Najviše tih oglasa prema objavama Googlea targetirano je prema publici u Georgiji gdje Trump u predizbornim anketama stoji bolje od Kamale Harris, ali se ništa ne želi prepustiti slučaju, odnosno da se ne ponovi 2020. kad je Biden tamo tijesno pobijedio Trumpa.


Razlog takvog disbalansa u trošenju na društvenim mrežama je prilično jasan. Drugim vlasnicima društvenih mreža poput Zuckerberga ne pada na pamet svakodnevno bombardirati pratitelje svojim političkim stavovima na Facebooku ili Instragramu, kao što to čini Elon Musk na X-u. On sam ima 200 milijuna pratitelja na vlastitoj društvenoj mreži, ogromnu publiku za čije političko uvjeravanje ne mora platiti ni centa. Samo treba činiti ono što inače čini, neumorno objavljivati postove. Između ostalog, prenosi i objave svog lobističkog političkog odbora America Pac koji na X-u ima tek 7 tisuća pratitelja.