Foto: iStock
Australija je po ukupnoj potrošnji treće tržište online kockanja. Baštini sličnu tradiciju kao Velika Britanija po tom pitanju, no Australaca je tek 25 milijuna, pa je po trošenju (i gubicima), na klađenje po glavi stanovnika na prvom mjesto na svijetu
povezane vijesti
Nije iznenađenje što je Velika Britanija najveće tržište online klađenja u svijetu. Britancima je klađenje u krvi, tradicija poput ispijanja ale piva. SAD su drugo najveće tržište, što je razumljivo, za početak ova zemlja ima 330 milijuna stanovnika i gaji svjetonazor bogaćenja preko noći.
Stanovito je iznenađenje da je Australija po ukupnoj potrošnji treće tržište online kockanja. Ona baštini sličnu tradiciju kao Velika Britanija po tom pitanju, no Australaca je tek 25 milijuna, što je po trošenju (i gubicima), na klađenje po glavi stanovnika stavlja na prvo mjesto na svijetu. Tamošnji političari s razlogom ovu pojavu nazivaju pošast i traže načina kako da je ograniče.
Jedan od očitih je zabrana reklamiranja klađenja. Kao što su to australske zakonodavne vlasti odrezale prve u svijetu po pitanju velikih internetskih kompanija i nametnule Facebooku, Googleu i ostalima da plaćaju odštetu australskim medijskim kućama za prenošenje informativnog sadržaja, tako je danas parlamentarno povjerenstvo u izvješću pod znakovitim nazivom „You win some, you lose more“ nije imalo mnogo lijepih riječi za industriju kocke i još manje popusta.
Zaključak je da australske vlasti u sljedeće tri godine potpuno zabrani reklamiranje online klađenja u svim medijima i internetskim platformama. Ove tri godine nisu određene da se olakša kladioničarskim kućama, već kao vrijeme nužno da se sportski savezi, klubovi i mediji prilagode i nađu alternativne izvore financiranja.
Sudeći po dosadašnjim australskim parlamentarnim povjerenstvima s misijom, ovo će izvješće gotovo sigurno u dogledno vrijeme biti uobličeno u formi zakona.
Poanta je jasna, online klađenje poprimilo je razmjere epidemije, promijenilo kulturu sporta, stvorilo ovisništvo koje pogubno djeluje na zajednice u Australiji.
Prema riječima šefice povjerenstva Pete Murphy koje prenosi Reuters, tvrtke za online kockanje reklamiraju se namjerno i strateški uz sport, koji ga je normalizirao kao zabavu, bezopasnu i društvenu aktivnost.
To je dovelo do situacije da generacije mladih Australaca misle da su kockanje i sport neraskidivo povezani, rekla Peta Murphy, dodajući da bi Australija bila jadna zemlja kada bi sport bio toliko ovisan o prihodima od kockanja da bi pružanje prilike za klađenje postalo njegova primarna svrha.