Foto: Reuters
Cook je naglasio da se skupljanjem previše osobnih informacija posredno favoriziraju „teorije zavjere i poticanje na nasilje jednostavno zbog visoke razine angažmana ljudi koji ih šire“
povezane vijesti
Izvršni direktor Applea Tim Cook u otvorenom je sukobu s Facebookom već duže vrijeme, a sad je odapeo i direktnu strelicu kritizirajući način na koji društvene mreže prikupljaju osobne podatke i tako zapravo potiču neželjeno ponašanje i neželjeno širenje dezinformacija i teorija zavjere.
Iako nije imenovao Facebook, jasno je na koga je mislio. Kako prenosi Reuters na jučerašnjoj Computers, Privacy and Data Protection konferenciji, Cook je naglasio da se skupljanjem previše osobnih informacija posredno favoriziraju „teorije zavjere i poticanje na nasilje jednostavno zbog visoke razine angažmana ljudi koji ih šire“.
„U trenucima kad se dezinformacije i teorije zavjere šire pomoću algoritama društvenih mreža ne možemo se praviti slijepi i podržavati teoriju o tehnologiji koja kaže da je svaki angažman dobar angažman – što duži to bolji – i sve to u ime skupljanja sve više osobnih informacija“ – rekao je Cook.
U tom smislu, Apple priprema primijeniti obavijest privatnosti za koju mnogi u industriji digitalnog oglašavanja vjeruju da će mnoge korisnike odbiti da prihvaćaju korištenje alate za targetiranje oglasa. Tu se krije Cookova poanta očito. Targetiranjem oglasa – za što vam trebaju osobni podaci – preko algoritama zapravo posredno internetom sve više ljudi dolazi u kontakt s dezinformacijama i teorijama zavjere.
Dakako, za Facebook je sve to zamagljivanje stvarnog problema, a on se za njih krije u Appleovom antikonkurentskom ponašanju jer Apple u svom AppStoreu ima sve više aplikacija koje se plaćaju i po uvjerenju ljudi iz Facebooka razvija svoj vlastiti oglasni biznis. Mark Zuckenberg je u srijedu istaknuo da Apple radi sve da iskoristi dominantni položaj svoje platforme kako bi ometao način na koji rade njihove i druge aplikacije.