U četvrtom tromjesečju 2020. čak 62 posto pretplatnika Apple TV Plus gledalo je besplatno jer su uslugu dobili gratis na određeno vrijeme kao bonus kod kupovine nekog od Apple uređaja
povezane vijesti
Ako je nekome u doba korone sjekira pala u med u svijetu show businessa, onda su to TV striming servisi. Netflix je i prije pandemije postao svjetski fenomen i izvan SAD-a nema prave konkurencije, no u SAD-u kao glavnom tržištu veliki igrači poput filmskih studija Warnera i Disneya i velikih tehnoloških tvrtki Apple i Amazon čine krupne i riskantne korake kako bi se približili Netflixu.
Prema posljednjem istraživanju agencije J.D. Power u prosjeku su Amerikanci pretplaćeni na čak četiri striming servisa, što je za jedan više nego prije pandemije. Isto tako, u prosincu 2020. trošili su u prosjeku 47 dolara za pretplatu video servisa, što je za 24 posto više nego na početku pandemije u travnju 2020.
Djelomični je to uzrokovano i pojavom nove konkurencije na tržištu kao što je Peacock i HBO Max čiji se vlasnik Warner namjerio ponuditi svojim pretplatnicima premijere svojih filmova simultano s kino-distribucijom što je velik izazov za filmofile.
Netflix nastavlja rasti po godišnjoj stopi od 22 posto i sad je na 204 milijuna pretplatnika, kao i Disney Plus koji je u prvoj godini uspio doći do 87 milijuna pretplatnika. U toj su priči najveći gubitnici su klasični distributeri plaćenih TV programa poput AT&T-a koji nemaju svoju produkciju.
No, ne ide svima u striming sektoru dobro iako brojke možda i sugeriraju drugačije. Primjerice, Apple koji bi, a ne zna kako povećao prihode od TV striming servisa, ima 40-ak milijuna pretplatnika. Točan broj se zapravo ne zna jer ih Apple ne objavljuje ni nakon više od godinu dana kako je servis pokrenut uz ogroman budžet za proizvodnju originalnog sadržaja od 6 milijardi dolara.
Ono što se pouzdano zna, a prilično je zabrinjavajuće za Apple, je statistički podatak agencije MoffettNathan da je u četvrtom tromjesečju čak 62 posto pretplatnika Apple TV Plus gledalo besplatno jer su uslugu dobili gratis na određeno vrijeme kao bonus kod kupovine nekog od Apple uređaja. Od tih 62 posto 29 posto je reklo da ne namjerava produžiti pretplatu nakon isteka promotivnog razdoblja, preko 40 posto nije sigurno, a samo je 30 posto izrazilo sigurnost da će produžiti pretplatu. A ona, rekli bismo, je skoro simbolična – samo 4,99 dolara mjesečno.
Apple je zapravo jedini „jaki“ igrač prema podacima agencije MoffettNathan koje prenosi Variety, s problemom da održi broj pretplatnika, jer konkurencija koja se pojavila otprilike kad i Apple TV Plus bilježe rast broja pretplatnika koji zaista i plaćaju uslugu.
Razlozi u vrlo jasni, nije u pitanju nikakav tehnološki problem, a još manje cijena, već atraktivnost originalnog sadržaja. Za razliku od konkurencije koja bombardira svoju publiku novim naslovima, trenutni katalog Apple TV Plus sastoji se tek 55 originalnih serija, filmova i drugih TV sadržaja.
Prema istraživanjima broj korisnika Apple TV Plusa u SAD-u pao je s 10 u studenom na 8 posto u prosincu, pa se u odnosu na konkurenciju nalazi u nezahvalnoj poziciji s neizvjesnom budućnošću. Za usporedbu 72 posto ispitanika je reklo da koristi Netflix, a slijede Amazon Prime Video (52%), Hulu (39%), Disney Plus (31%) i HBO Max (13%).