Foto: Apple
Zahvaljujući odličnoj prodaji iPhonea 12 Pro i iPhonea 12 Pro Max modela, Apple je u drugom tromjesečju 2021. godine imao tržišni udio od čak 75 posto u ultra-premium kagegoriji, u odnosu na 54% godinu prije. S modelom 13 samo bi mogli potvrditi dominaciju
povezane vijesti
- Tužba protiv Applea. Radnik tvrdi da je morao instalirati softver kojim mu prate čak i privatne galerije slika
- Apple lansira novi tablet koji će se u radu oslanjati na umjetnu inteligenciju
- Iako kaska za konkurencijom po pitanju uvođenja umjetne inteligencije, iza Applea je kvartal obilježen rastom prihoda
Apple je prošlog tjedna predstavio novu seriju proizvoda uključujući i toliko iščekivani iPhone 13 pred kojim je nezahvalan zadatak nadmašiti uspjeh prethodnog modela na tržištu premium pametnih telefona.
Prema novom izvješću Counterpointa, globalni tržišni udio premium proizvoda narastao je s 48 posto u drugom tromjesečju 2020. godine na 57 posto za isto razdoblje 2021. godine, ponajviše zahvaljujući uspjehu iPhone 12 serije. Counterpoint u premium segment tržišta broji sve uređaje s maloprodajnom cijenom iznad 400 američkih dolara što zapravo uključuje veliki dio asortimana tehnološkog giganta iz Cupertina.
Ništa manje impresivni nisu rezultati Applea ni u ultra-premium kategoriji, koja uključuje uređaje s maloprodajnom cijenom od barem 800 dolara. Na cijelom tržištu premium pametnih telefona, ovaj specifični segment činio je 36 posto prodaje pametnih telefona u prvom tromjesečju 2021. godine, ostvarivši rast od 182 posto u odnosu na prethodnu godinu. Nadalje, zahvaljujući odličnoj prodaji iPhonea 12 Pro i iPhonea 12 Pro Max modela, Apple je u drugom tromjesečju 2021. godine imao tržišni udio od čak 75 posto u ultra-premium kagegoriji, u odnosu na 54% godinu prije.
Konkurencija se uglavnom mučila s držanjem koraka s Appleom u segmentu premium tržišta. Samsung je uspio zadržati 22 posto udjela u drugom tromjesečju 2020. godine, no zbog ograničenja opskrbe taj je udio pao na 17 posto u drugom tromjesečju 2021. godine. Usprkos tome, južnokorejska tvrtka je u tom razdoblju ipak uspjela povećati prodaju premium proizvoda za 13 posto.
Unatoč stalnim problemima na zapadnim tržištima, Huawei ostaje treći najveći svjetski dobavljač pametnih telefona u premium kategoriji. Međutim, došlo je do strmog pada udjela, koji je pao na samo 6 posto u drugom tromjesečju 2021. godine sa 17% u drugom tromjesečju 2020. godine. Relevantnost Huaweia osigurava kinesko tržište gdje se i dalje svrstava kao drugi najveći proizvođač u premium segmentu.
Samo su dva Android proizvođača ubilježila značajno povećanje tržišnog udjela – Oppo i Xiaomi. Potonji je povećao svoj premium udio s 4% na 6% između drugog tromjesečja 2020. i drugog tromjesečja 2021. godine, dodajući tome uspjeh u svim rasponima cijena u drugom tromjesečju 2021. U međuvremenu, Oppo je ostvario rast udjela u premium segmentu s 2% na 5 % u istom razdoblju.
Istraživanje Counterpointa sugerira da će Samsung vratiti dio tržišta s jeftinijim modelima Galaxy Z Fold 3 i Galaxy Z Flip 3. Xiaomi, koji je u lipnju 2021. rangiran kao najveći svjetski proizvođač pametnih telefona, nastavlja s izbacivanjem sve više premium proizvoda na tržište.
Teško je za predvidjeti kako će globalna pandemija u mjesecima pred nama utjecati na navike potrošača, no čini se da Apple ima dovoljnu vojsku vjernih obožavatelja da zadrži svoju dominaciju u premium segmentu iako iPhone 13 serija nije donijela ništa revolucionarno u odnosu na svog prethodnika.