Prvotni plan za sastavljanje 90 milijuna jedinica za 2021. godinu odražavao je prognozu povećane potražnje, s obzirom da Apple obično naručuje oko 75 milijuna iPhonea za godinu svakog lansiranja. No, povećana potražnja se nije dogodila
povezane vijesti
- Iako kaska za konkurencijom po pitanju uvođenja umjetne inteligencije, iza Applea je kvartal obilježen rastom prihoda
- Apple pustio u opticaj svoje AI alate za vlasnike iPhonea: Imat će ih samo najnoviji telefoni
- Novi Appleov mobitel je oboružan generativnom umjetnom inteligencijom i novim dediciranim gumbom
Apple je obznanio svojim dobavljačima komponenti za iPhone 13 da zbog pada potražnje možda neće naručiti onoliko jedinica koliko se očekivalo.
Iako je tvrtka već smanjila narudžbe za ovu godinu na 80 milijuna, u odnosu na prvotno planiranih 90 milijuna, navodno je planirala nadoknaditi veći dio pada sljedeće godine. Međutim, Bloomberg doznaje da su iz Applea poručili proizvodnim partnerima da se to možda neće dogoditi i da možda neće vidjeti očekivano povećanje narudžbi.
Kao i gotovo svaka druga tehnološka tvrtka, Apple se suočava s problemima opskrbe uzrokovanim globalnom nestašicom poluvodiča. Izvršni direktor Tim Cook predviđa da će posljednja tromjesečna zarada tvrtke biti za 6 milijardi dolara manja zbog nestašice čipova, kao i utjecaja COVID-19 pandemije na proizvodnju u jugoistočnoj Aziji.
Ako je Bloombergovo izvješće točno, ono sugerira da iPhone 13 možda neće ispuniti Appleova početna očekivanja čak i bez smanjenja ponude. Prvotni plan za sastavljanje 90 milijuna jedinica za 2021. godinu odražavao je prognozu povećane potražnje, s obzirom da Apple obično naručuje oko 75 milijuna iPhonea za godinu svakog lansiranja.
Istovremeno, Apple još uvijek na putu za rekordnu „blagdansku sezonu“, a analitičari predviđaju povećanje prodaje od 6% na 117,9 milijardi dolara u posljednja tri mjeseca kalendarske godine. Ali to neće biti blockbuster kvartal koji su Apple – i Wall Street – izvorno zamislili. Nedostaci i kašnjenja u isporuci frustrirali su mnoge potrošače, kao i inflacija i dolazak omicron varijante virusa koji bi mogli dodatno obeshrabriti kupce. Ne pomaže ni što su potrošačke cijene u SAD-u rasle prošlog mjeseca najbržim godišnjim tempom od 1990. godine. Sve veći troškovi za hranu, plin i stanovanje narušavaju kupovnu moć unatoč rastu plaća.
To bi moglo značiti potpuno preskakanje iPhonea 13 i čekanje nadogradnje sljedeće godine, kada izađe njegov nasljednik. Trenutna linija, čija cijena počinje od 799 USD za standardni model i 999 USD za Pro verziju, smatra se skromnim ažuriranjem iPhonea 12, koji je imao potpuno novi dizajn. Veće promjene očekuju se za model iz 2022. godine, što će dodatni razlog kupcima za strpljenje.
iPhone je Appleov vodeći proizvod, koji čini oko polovicu njegovih 365,8 milijardi dolara prihoda tijekom prošle fiskalne godine, a uvođenje nadogradnji je delikatna igra. Uz iPhone 13, Apple i bežični operateri pokrenuli su agresivne programe rabata kako bi potaknuli kupnju. U nekim slučajevima, vlasnici iPhonea 12 ili starijih modela mogli su nabavit iPhone 13 po maloj cijeni ili čak besplatno. Iako su programi popusta još uvijek dostupni, neki nude manje dramatične uštede nego kada su novi modeli prvi put pušteni u prodaju.