Foto: iStock
zaključno sa ožujkom, tvrtka sa sjedištem u Curpentinu je u prethodnom tromjesečju imala 97,3 milijarde dolara prihoda, što je 9 posto više nego u istom razdoblju prošle godine
povezane vijesti
Dok se ostatak svijeta u pravilu teško nosi sa posljedicama globalne pandemije i nedavnom invazijom na Ukrajinu, najveće tehnološke tvrtke zadovoljno trljaju ruke jer su nakon „podvlačenja crte“ i u posljednjem kvartalu završile u debelom plusu. Među njima je i Apple koji je objavio rezultate prihoda za posljednje tromjesečje koji su prema riječima izvršnog direktora Tim Cook “bolji nego što smo očekivali”.
Naime, zaključno sa ožujkom, tvrtka sa sjedištem u Curpentinu je u prethodnom tromjesečju imala 97,3 milijarde dolara prihoda, što je 9 posto više nego u istom razdoblju prošle godine.
Posao s pametnim telefonima porastao je za više od 5% tijekom tromjesečja, što je definitivna potvrda da se trenutni model iPhone 13 dobro prodaje. Prema Timu Cooku, jedan od glavnih razloga pozitivnih rezultata je bila sposobnost Applea da privuče ljude koji su prethodno imali Android telefon.
I prodaja računala je nastavila snažno rasti nakon što je Apple prebacio svoju liniju na korištenje vlastitih M1 čipova umjesto Intelovih procesora. Prodaja je skočila za gotovo 15% u odnosu na prethodnu godinu, na 10,44 milijarde dolara.
Istovremeno, iPad ponovo nije briljirao. U odnosu na isto razdoblje prije godinu dana prodaja mu je pala za 2,1 posto, i to unatoč ažuriranim modelima s Appleovim M1 čipom, no navodno su tu veliku ulogu imala “vrlo značajna ograničenja u opskrbi tijekom tromjesečja“, kako kaže Cook.
Nosivi uređaji su zaradili Appleu 19,8 milijardi dolara u ovom tromjesečju, u odnosu na 16,9 milijardi dolara prošle godine. Uključujući AirPods, satove i drugu tehnologiju, financijski direktor Luca Maestri rekao je da se Appleov “posao s nosivim uređajima udvostručio u tri godine“.
Rekordan period zabilježile su usluge Applea, koje uključuju mjesečne pretplate na TV+, glazbu i druge sadržaje, s rastom od preko 17 posto u odnosu na isto razdoblje prethodnih godine.
Usprkos novom profitabilnom razdoblju dionice tvrtke su posljednjih dana u „crvenom“, nakon što je Maestri upozorio na nekoliko izazova u tekućem tromjesečju, uključujući ograničenja u opskrbi povezana s ponovnim pandemijskim problemima u Kini koja bi mogla naštetiti prodaji između 4 milijarde i 8 milijardi dolara.