Osnivač i izvršni direktor Kelekone, Braeden Kelekona se nada da će njegova letjelica postati ozbiljna konkurencija postojećem javnom prijevozu, a možda ga čak na kraju i zamijeniti
povezane vijesti
Inspiriran pretrpanim vlakovima od New Jerseya do New Yorka, Braeden Kelekona došao je na ideju za dron autobus sa 40 sjedala.
Dotično prijevozno sredstvo zaživjelo bi kao zrakoplov nalik futurističkom balonu ili letećem tanjuru, a bilo bi sposobno za podizanje te okomito uzlijetanje i slijetanje (eVTOL). Njegov (trenutno 3D iosprintani), zrakoplovni okvir podigao bi se sa zemlje pomoću osam ventilatora za vektoriranje potiska s različitim propelerima. Ti će ventilatori upravljati svakom fazom leta vozila, uključujući vertikalno polijetanje, let prema naprijed i slijetanje.
Osnivač i izvršni direktor Kelekone, Braeden Kelekona se nada da će njegova letjelica postati ozbiljna konkurencija postojećem javnom prijevozu, a možda ga čak na kraju i zamijeniti. Također, vjeruje da će se natjecati s zračnim taksijem Uber Elevate koji bi trebao biti spreman 2023. godine, a 10.000 kilograma teretni kapacitet Kelekone predstavljat će prednost u odnosu na Uberovu granicu od četiri putnika i jednog pilota. Kelekona objašnjava da, s obzirom na relativno mali i gusti zračni prostor u prometnoj metropoli poput New Yorka, mogućnost prijevoza većeg broja ljudi ima najviše smisla.
Za početak Kelekona planira rutu od Manhattana do Hamptona, a let od 30 minuta bi koštao 85 dolara. Buduće rute bi uključivale prijevoz od Bostona do New Yorka, New Yorka do Washingtona, Washingtona i Los Angelesa do San Francisca.
Veliki izazov za Kelekonu bit će činjenica da bi ova letjelica trebala biti električna u potpunosti, a s masom od 40 putnika trebat će snažne baterije, s kojima je opet problem njihova težina. U tom smislu, Kelekona kaže da tvrtka razvija baterijski paket koji će raditi s kapacitetom od 3,6 megavat sati što je dovoljna razina energije napajanje stotina ili kućanstava. Živi bili, pa vidjeli.
Ipak, Kelekona priznaje da njegov startup još uvijek nije izgradio niti jedan od ovih masivnih tranzitnih dronova, i za sada su svi planovi izrađeni pomoću računalne simulacije. Plan je da letjelica do naredne godine godine bude spremna prenositi teret, a 2024. godine putnike, naravno pod pretpostavkom da prođe potreban postupak certificiranja Savezne zrakoplovne uprave (Federal Aviation Administration).