Foto: Adidas
Materijal nazvan Mylo, koji izgleda kao koža i pod prstima imate osjećaj kao da je koža, zapravo je uzgojen od gljiva. Točnije od vegetativnog dijela niti koje se poput mreže razgranavaju ispod zemlje, a gljive su njihov plod
povezane vijesti
Pritisak organizaciju za zaštitu životinja na modnu industriju prisutan je i jak već godinama, k tome kolektivna svijest o nužnosti zaštite okoliša i korištenja materijala koji se daju reciklirati postaje sveprisutna. Svi ti elementi tjeraju i industriju obuće i odjeće da otkriva nove tehnologije kako bi doprinijela zajedničkom imperativu smanjenja zagađenja i obuzdavanja klimatskih promjena. Društvu odgovornih sada se pridružio i jedan od najvećih proizvođača sportske obuće i odjeće Adidas.
Njemačka tvrtka predstavila je verziju svojih kultnih Stan Smith tenisica (prvi put predstavljenih davne 1978.), izrađenih od micelijske kože. Ovaj materijal koji izgleda kao koža i pod prstima imate osjećaj kao da je koža, zapravo je uzgojen od gljiva. Točnije od vegetativnog dijela niti koje se poput mreže razgranavaju ispod zemlje, a gljive su njihov plod. Tehnologiju uzgoja micelija, koji nema štetan utjecaj na okoliš, pa onda nema i materijal nazvan Mylo, je izvorno razvila američka biotehnološka tvrtka Bolt Threads 2018. godine, a sad ju je Adidas po prvi put primijenio na jednom proizvodu.
Iz Bolt Threadsa tvrde da ovaj materijal ima manji utjecaj na okoliš od umjetne kože i alternativa od plastike, troši manje prirodnih resursa i emitira manje stakleničkih plinova tijekom svoje proizvodnje.
Prema navodima Robb Reporta, Adidas nije prvi koji je Mylo pretvorio u nešto što se može nositi (Stella McCartney prošli je mjesec predstavila odjeću koristeći Mylo materijal), ali je prvi put da se materijal koristi za stvaranje tenisica od kojih se očekuje trajnost i da odoli izazovima svakodnevnog nošenja. Trenutno su tenisice samo koncept, jer još nema infrastrukture koja omogućuje da se Mylo može masovno proizvoditi.
“Uvođenje Myla kao novog materijala veliki je korak naprijed u našoj ambiciji da pomognemo svijetu u naporima da se oslobodi plastičnog otpada”, rekla je u izjavi za javnost Amy Jones Vaterlaus, Adidasova globalna šefica zadužena za budućnost (funkcija doslovno tako ide –„global head of future“). “Stan Smith jedna je od naših najvećih i najpoznatijih franšiza, što znači da brže možemo predstaviti Mylo kako bismo ostvarili neposredniji i značajniji utjecaj na okoliš – s komercijalno dostupnim dokazom koncepta koji se očekuje u bliskoj budućnosti.”