Sjajan uspjeh

Riječkom gimnazijalcu i hrvatskim učenicima srebrne medalje na Prirodoslovnoj olimpijadi EU

Hina

Karlo Domijan / Foto Screenshot Grad Kastav

Karlo Domijan / Foto Screenshot Grad Kastav

Medalju je osvojio i Karlo Domijan iz riječke Prve sušačke hrvatske gimnazije.



Šestoro hrvatskih predstavnika osvojilo je srebrne medalje na Prirodoslovnoj olimpijadi Europske unije na kojoj je ove godine u Hradec Kralove u Republici Češkoj sudjelovalo 120 učenika, raspoređenih u 40 ekipa iz 20 zemalja članica Europske unije.


U dva hrvatska tima bili su učenici prvih i drugih razreda gimnazija iz Rijeke, Čakovca, Zagreba, Pule, Varaždina i Splita koji su u prvom zadatku istraživali fizikalna, kemijska i biološka svojstva i spojeve kože, a u drugom proučavali ogib svjetlosti na modelu molekule DNA, analizirali spojeve s antivirusnim svojstvima te proučavali mutacije DNA vezane uz bolesti u humanoj populaciji.


Iako su zadaci bili složeni i isprepleću znanja iz fizike, kemije i biologije naši su se učenici sjajno snašli i u timovima uspješno riješili sve zadatke, priopćio je zagrebački Prirodoslovno-matematički fakultet koji je pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja organizirao sudjelovanje hrvatskih učenika.




Medalje su odnijeli Karlo Domijan, (Prva sušačka hrvatska gimnazija, Rijeka), Ema Novak, (Gimnazija Josipa Slavenskog, Čakovec), Ivan Hegedić, (V. gimnazija, Zagreb), Kim Radešić, (Gimnazija Pula), Vanda Vrček (I. gimnazija, Varaždin), Mario Vrdoljak (III. gimnazija, Split)


Na Prirodoslovnu olimpijadu plasirani su nakon što su postigli najbolje rezultate na državnim natjecanjima iz fizike, kemije i biologije u organizaciji i pod nadzorom Agencije za odgoj i obrazovanje i stručnih državnih povjerenstava za pojedina područja.


Prirodoslovna olimpijada namijenjena je učenicima do 16. godine koji se natječu timski u rješavanju interdisciplinarnih zadataka iz fizike, kemije i biologije, a od natjecatelja se zahtijeva spretnost u eksperimentalnom radu i obradi podataka te znanstveni pristup rješavanju problema.