Foto: Flickr
U prosincu 2017. godine, ista ova prijava Steve Jobsa prodana je za skromnih 18,750 dolara, dok je u ožujku sljedeće godine dosegla cijenu od čak 174,757 dolara. Očito, što ga duže nema to mu popularnost i važnost raste
povezane vijesti
Prijava za posao Stevea Jobsa iz 1973. godine prošlog je tjedna prodana na eksperimentalnoj aukciji za 343.000 američkih dolara. Ovo je bio po prvi puta da je isti predmet bio ponuđen u fizičkom obliku i digitalnom, kao nezamjenjivi token na blockchainu (NFT) zbog čega se stvorilo dodatno zanimanje javnosti koja je čak mogla glasati koji će postići veću cijenu.
Suprotno novim trendovima, anketa je završila otprilike 80:20 u korist pravog predmeta što je i potvrđeno na aukciji, na kraju je NFT verzija prijave Stevea Jobsa dosegla cijenu od 23.201,22 dolara pa se čini kako i javnost i kolekcionari još uvijek preferiraju u svom posjedu imati stvarni predmet, a ne njegov skenirani i digitalno na blockchainu potpisani “original”.
Ovaj artefakt je na prodaji već četvrti put od 2017. godine i 343 tisuće dolara označava drastični porast vrijednosti u odnosu na prošle aukcije. To je daleko više od dosadašnjeg rekorda od 222.400 dolara koliko je grupa prijatelja pod nazivom Winthorpe Ventures izdvojila za njega u ožujku ove godine. U prosincu 2017. godine, prijava Steve Jobsa prodana je za skromnih 18,750 dolara, dok je u ožujku sljedeće godine dosegla cijenu od čak 174,757 dolara.
U samo 42 mjeseca vrijednost artefakta je porasla za čak 2000 posto što nije toliko čudno budući da nudi fascinantan uvid u skromne početke jedne od najvažnijih osoba u modernoj povijesti.
U prijavi od samo jedne stranice, tada 18-godišnji Jobs pod adresu napisao je „Reed fakultet“, a na pitanje o mogućnosti prijevoza napisao je „moguć, ali ne vjerojatan“. Osim gramatičkih pogrešaka koje su mu se potkrale, Jobs je naveo da su njegove posebne vještine elektrotehnika i dizajn, a nije poznato za koju se poziciju prijavio.
NFT -ovi su protekle godine izazvali veliku pažnju, što je dovelo do velikog porasta prodaje umjetnina “digitalnih” umjetnika i drugih koji se žele uključiti, a imaju nešto signifikantno za ponuditi. Osnivač i izvršni direktor Twittera Jack Dorsey, na primjer, nedavno je prodao NFT svog prvog tweeta za oko 2,5 milijuna dolara.