Istraživanje

Generacija Alpha: istraživanje otkrilo da im nisu omiljeni niti TikTok niti Facebook nego nešto treće

Sanda Milinković

Foto: Pexels

Foto: Pexels

Analizirane su navike djece od dvije do dvanaest godina



Generacija Alpha, poznata i kao najmlađa demografska skupina koja se rodila između 2010. i 2020. godine, tek počinje definirati svoje kulturne karakteristike, ali prema novim podatcima, djeca se uvelike okreću društvenim video zapisima i UGC-u (User-Generated Content odnosno korisnički generiran sadržaj) za zabavu – dodatno smanjujući dominaciju tradicionalnog streaminga i medija.


U suradnji s Giraffe Insights, Precise TV je nedavno objavio izdanje svog Precise Advertiser Report — Kids (PARK) izdanja za 2024., u kojem su analizirane navike gledanja videa američke djece od dvije do dvanaest godina.


Što se tiče preferencija potrošnje, YouTube je bio prva platforma po izboru među anketiranima, većina koja je porasla za 9 % između 2023. i 2024.




SVOD (Subscription Video on Demand odnosno video sadržaj na zahtjev)  je ovdje bio drugoplasirani, sa 62 % generacije Alpha koje su nedavno koristile platforme za “scrollanje” u 2024., što čini ugodno vodstvo u odnosu na druge društvene video platforme, uključujući TikTok i Facebook.


Ali kako generacija Alpha raste, jaz između SVOD-a i YouTubea se povećava, pri čemu se razlika između te dvije kategorije povećala sa 14 % na 19 % u samo godinu dana.


Ovaj rast nije šok s obzirom na to da je YouTube veći nego ikad u smislu korisnika i, prema nalazima Nielsenovog novog mjerenja distributera medija, trenutačno privlači više TV korisnika od većine tradicionalnih produkcijskih tvrtki.


SVOD je još uvijek popularan među svim generacijama, ali godine poskupljenja, promjene sadržaja i paketi za paketima mogu ometati njegovu stopu širenja.


TikTok također privlači sve veću pozornost generacije Alpha, unatoč tome što većina njih tehnički nije dovoljno stara da ima društvene mreže.


Korištenje odnosno konzumacija sadržaja s TikToka među generacijom Alpha znatno je porasla 2024.  godine (44 %), čak je nadmašila linearni odnosno tradicionalni TV (39 %).


Ali za prosječno dnevno vrijeme gledanja, platforma je rame uz rame s YouTube Shorts, što je pokazatelj rastućeg rivalstva između dviju stranica.


Većina djece više sati provodi na SVOD platformama, ali ne zaostaju društveni videi. YouTube nije jedina prijetnja SVOD-u jer je 63 % pripadnika generacije Alpha riznalo da provodi dva i više sata na live stream platformama kao što je Twitch.


SVOD u tom vremenskom rangu, uočava veliki pad.


Alphe imaju još puno dok odrastu s obzirom na to da najstariji pripadnici te generacije ove godine pune 14 godina pa se njihove navike korištenja medija mogu promijeniti.


Ali, svaka generacija je sve više i više “online”, a trenutna borba tradicionalnih medija da zadrže pažnju mladih, neće završiti tako skoro.