Foto iStock
Kolektivna tužba protiv Googlea podignuta je 2020. u ime milijuna Googleovih korisnika koji su od 1. lipnja 2016. koristili opciju 'anonimnog' pregledavanja interneta
povezane vijesti
SAN FRANCISCO – Američki tehnološki div Google pristao je obrisati milijarde zapisa o pregledu interneta kako bi ishodio povlačenje tužbe koju su podigli korisnici, tvrdeći da kompanija nije poštovala njihov nalog o anonimnosti.
Uvjeti nagodbe dostavljeni su u ponedjeljak saveznom sudu u Oaklandu u Kaliforniji i čekaju zeleno svjetlo sutkinje Yvonne Gonzalez Rogers.
Odvjetnici tužitelja procjenjuju njezinu vrijednost na pet milijardi do 7,8 milijardi dolara. Google neće plaćati odštetu, ali korisnici je mogu tražiti privatnim tužbama.
Kolektivna tužba protiv Googlea podignuta je 2020. u ime milijuna Googleovih korisnika koji su od 1. lipnja 2016. koristili opciju ‘anonimnog’ pregledavanja interneta.
Tužitelji tvrde da analitika, kolačići i aplikacije Googleovoj matičnoj kompaniji Alphabetu omogućuju da prati aktivnost korisnika koji su izabrali ‘anonimnu’ varijantu rada preglednika, uključujući Googleov Chrome.
Google se time pretvorio u „neodgovornu riznicu informacija” o našim prijateljima, omiljenoj hrani, hobijima, kupovnim navikama i „najintimnijim i potencijalno neugodnim stvarima” koje tražimo na internetu, tvrdili su tužitelji.
Kompanija se u sklopu nagodbe obavezala ažurirati informacije o podacima koje prikuplja prilikom „privatnog” pregleda i u idućih pet godina omogućit će korisnicima opcije ‘anonimnog’ pregleda blokadu ‘kolačića’ drugih tvrtki.
„To znači da će Google prikupljati manje podataka iz privatnih pregleda korisnika i da će zarađivati manje novca na podacima”, napisali su odvjetnici tužitelja.
Glasnogovornik kompanije Jose Castaneda rekao je da su zadovoljni sporazumnim rješenjem tužbe, iako su je od samog početka smatrali neutemeljenom.
“Nikada ne povezujemo podatke s korisnicima ako koriste ‘incognito’ modus (rada)”, ustvrdio je glasnogovornik Googlea. “Rado ćemo obrisati stare tehničke podatke koji nisu ni bili povezani s pojedinačnim korisnicima niti su korišteni za bilo koji oblik personalizacije”, dodao je.