LOŠINJ HOTELS&VILLAS

Tvrtka iz Malog Lošinja na primjeru hotela Bellevue potvrđuje dobar model poslovanja

Filip Veselovac, Lorena Bačić i Sarah Buljat, Foto: Sergej DRECHSLER

Filip Veselovac, Lorena Bačić i Sarah Buljat, Foto: Sergej DRECHSLER

S obzirom na to da se vraća više od 50 posto gostiju, jasno je da su djelatnici došli do optimalne formule kako jedan ovako luksuzan i veliki hotel učiniti privlačnim poput doma.


Uvijek kad se javim na poziv upućen našem hotelu Bellevue kažem – dobar dan, dobili ste najbolji hotel na Jadranu. Iako znam da je u našoj zemlji ukupno 48 hotela s najvećim brojem zvjezdica, istina mnogi od njih su znatno manji od nas, mislim da s punim pravom tako razmišljam i govorim.


Znate, u obnovljenom izdanju hotel Bellevue posluje desetak godina, a u svega tako malo vremena stigli smo do zadivljujućeg podatka; povratak naših gostiju je veći od 50 posto.


Fantastična je to potvrda svega što čini jedan hotel uspješnim, od ljudi, njegovih zaposlenika na svim mogućim pozicijama, arhitekture i dizajna, kao i jedinstvene prirode u koju je smješten. Baš kao što je i to potvrda mojih riječi s početka našeg razgovora: dobar dan, dobili ste najbolji hotel na Jadranu, izvolite…


Decentnog osmijeha i s nemalo zadovoljstva u glasu započela je naš razgovor Lorena Bačić, zamjenica direktora hotela Bellevue u Malom Lošinju, točnije na Čikatu, jednom od najljepših jadranskih predjela u zoni urbanih naselja.


U Mali Lošinj smo stigli kako bismo nakon samog srca turističke godine razgovarali s nekoliko zanimljivih zaposlenika znamenite tvrtke Jadranka, povezanih s najznačajnijim hotelskim, ali i enogastronomskim poslovanjem. Dočekalo nas je lijepo, toplo vrijeme, kao i nemala gužva – od trajektnih pristaništa Valbiska i Merag, do samog središta grada. U hotelu Bellevue pak opuštajuća, ugodna atmosfera.


Ponukani nebrojenim tekstovima i raspravama na različitim razinama o poteškoćama s radnom snagom unutar jedne od najznačajnijih grana hrvatskoga gospodarstva, željeli smo provjeriti kako je to u Malom Lošinju.


Ono što je karakteristično za čitavu Jadranku, posebno se lijepo ocrtava u domeni najvišeg mogućeg hotelskog poslovanja: tko jednom dođe u hotele jedne od najznačajnijih hrvatskih turističkih kompanija, teško je ili nikako napušta!


Lorena Bačić


Stalno usavršavanje


– U pravu ste, fluktuacija zaposlenika je kod nas vrlo mala. Uostalom, upravo je moj razvojni put unutar ovog hotela ilustrativan za ovo o čemu razgovaramo.


U Jadranku i na recepciju hotela Bellevue stigla sam još 2009. godine, odmah nakon okončanja malološinjske srednje turističke škole. Sjećam se da sam dobro vladala engleskim jezikom, kao i talijanskim koji je kod nemalog dijela stanovnika Malog Lošinja uobičajen.


Uslijedila je obnova hotela i njegov dolazak do maksimalnog broja zvjezdica, a paralelno s tim išla je i moja permanentna edukacija. Prije šest godina, 2017. postala sam šefica recepcije, da bi na koncu ove godine uslijedilo i moje imenovanje na mjesto zamjenice direktora hotela.


Uz čitav niz edukacija koje sam prošla, upisala sam izvanredno i opatijski FMTU, vrlo sam blizu i diplome, a mogu se pohvaliti da sam upravo ovdje na poslu i kroz niz edukacija došla do toga da se na adekvatan, profesionalan način koristim i njemačkim jezikom, pojašnjava nam Bačić.


Iako odaje utisak osobe koja je jako dugo u hotelu Bellevue, ipak je istina da je iza nje manje od petnaest godina radnog staža, točnije da su tek sad pred njom najviši iskoraci u karijeri, baš kao i činjenica da je u tom razdoblju predanim radom i stalnim usavršavanjem jako puno postigla.


Napredak koji je dosegnula kao dio tima tvrtke jasno daje do znanja kako se uspješno poslovanje vodi isključivo permanentnim usvajanjem novih znanja, kako se u turizmu, želi li da on bude uspješan, nikad ne smije prestati učiti.


– Da, cjeloživotno obrazovanje nam je iznimno važno u poslovanju hotela Bellevue, kao i čitave Jadranke. Nas ovdje ima nešto manje od 80 stalno zaposlenih, ali u srcu sezone bude nas i do 230. Od stalno zaposlenih gotovo nitko ne odlazi, vraćaju nam se iz godine u godinu i sezonci.


S obzirom na to da nam se vraća više od 50 posto gostiju, kako smo evidentirali prijašnjih godina, jasno je da smo došli do optimalne formule kako jedan ovako luksuzan i veliki hotel učiniti privlačnim poput doma.


Baš nam tako i opisuju svoj doživljaj hotela Bellevue naši brojni gosti, zaključila je Bačić, dodavši kako se zadnjih godina njezina komunikacija s velikim brojem gostiju ne odvija samo službenim mailom, nego i porukama te razgovorima na brojnim telefonskim platformama. Što dakako odaje dodatnu količinu povjerenja i potvrde jako dobrog modela poslovanja.



Jedna od tri Les Clef d’Or concierge u Hrvatskoj


Druga naša zanimljiva sugovornica u hotelu koji sjajno posluje i s domaćim, gostima iz Hrvatske, bila je Sarah Buljat, cluster head concierge.


Riječ je o jednoj od najosjetljivijih karika poslovanja svakog ozbiljnog hotela jer to su osobe koje omogućavaju ispunjavanje i najzahtjevnijih želja pojedinih gostiju.


Ono što je dodatno izdvaja iz većinske strukture zaposlenika sustava Jadranka hoteli je činjenica da je u hotel Bellevue stigla nakon jako uspješne svjetske karijere.


– Da ne bi bilo zabune, rođena sam Lošinjanka, tu sam maturirala, dok sam studij menadžmenta u turizmu završila u Opatiji. Ono što me na neki način razlikuje je činjenica da sam svoje prve godine rada u hotelskom bussinesu provela u Kanadi, konkretno u nama jednoj od najudaljenijih točaka i te goleme zemlje – Vancouveru, pojašnjava nam Buljat.


Ali njezinom istraživačkom duhu i stalnoj želji za učenjem i provjeravanjem svog znanja i uspješnosti na najzahtjevnijem međunarodnom tržištu tu nije bio kraj.


Jer iz dalekog Vancouvera putuje u – Auckland, Novi Zeland. Tamo se istina nije zadržala dugo kao u Kanadi, ali iskustva do kojih je stigla su neprocjenjiva.


– Nakon skoro šest godina rada u inozemstvu, zaželjela sam se svog Lošinja i dakako obitelji. Ali da bi opet bila dio ove naše zajednice, morala sam biti i profesionalno realizirana, morala sam nastaviti ono za što sam se specijalizirala.


Bez problema pronalazim posao u hotelu Bellevue i evo me, ulazim polako u osmu sezonu svog rada u ovom predivnom hotelu, objašnjava nam svoj životni i profesionalni put Buljat.


Ono što je dodatno čini posebno uspješnom je i činjenica da je jedna od tri Les Clef d’Or concierge u Hrvatskoj, baš kao što je i članica ugledne međunarodne organizacije Les Chefs D’or koja okuplja najznačajnije svjetske profesionalce njezinog profila.


– Za posao kojim se bavim običava se reći da treba silnu koncentraciju i u najnemogućijim situacijama. To je posao koji traži i veliku sigurnost, kao i sasvim posebne vještine koje sežu u domenu ljudske psihologije.


To je posao u kojem smirenim pristupom jako lijepo možete amortizirati i naizgled ili potencijalno konfliktne situacije. Uostalom, uz permanentno učenje stranih jezika, i obuka u domeni rješavanja kriznih situacija je također dio naše profesije.


Ali da ne bismo krenuli u smjeru kojim se dominantno i ne krećemo, ipak je moj posao iznimno lijep, zanimljiv i poticajan. Jer, i vama je lijepo kad omogućite da osoba koja slavi rođendan od svog partnera dobije veliki buket cvijeća koji je bilo nemoguće pronaći u Malom Lošinju, zaključuje Buljat.


Sarah Buljat


Edukatori gostiju


I na kraju ove zanimljive Jadrankine priče – Filip Veselovac. Jedan od najboljih hrvatskih sommeliera čiji se staž u ovom jedinstvenom kutku raja također bliži prvom desetljeću.


– Nisam deset, ali jesam osam godina u hotelu Bellevue, baš kao što je moj i Boutique Hotel Alhambra, jedan od najljepših manjih, luksuznih hotela na Jadranu.


Kao vinski direktor, manager sam dva ponajbolja hrvatska restorana – »Alfreda Kellera« koji se ponosi jednom Michelinovom zvjezdicom, kao i unikatnim japanskim restoranom Matsunoki. Odgovornost mi je golema, ali vjerujte jednako veliko je i moje zadovoljstvo što se bavim upravo ovim poslom, pojašnjava nam Veselovac, inače dobitnik prestižne nagrade američkog Wine Spectatora, jednog od najznačajnijih vinskih medija na svijetu.


I ma koliko svi zaposlenici Jadranke isticali permanentnu edukaciju kao jedan od najznačajnijih fortea te kompanije, u slučaju Veselovca to je zapravo svakodnevica.


– Praćenje vinske scene kako biste najboljim mogućim vinima opskrbili dva tako sadržajna restorana kao što su to gastronomski hramovi hotela Bellevuea i Boutique Hotela Alhambra uistinu je izazovan posao.


Nevjerojatno je složen i svake se godine kreće iznova jer kao što znate, vina su uvijek drukčija, osebujna i svoja. U naša dva restorana imamo više od tisuću etiketa, a nabavka adekvatnih količina je dodatni izazov.


K tome, mi sommelieri imamo i ulogu edukatora naših gostiju, golema većina posjetitelja traži našu preporuku, pojašnjava nam Veselovac koji je i pravi ekspert u nabavci istinski rijetkih vina.


– Imamo vrlo iscrpnu domaću, ali i međunarodnu listu vinskih etiketa. Sve vinarije s kojima kanimo poslovati moram osobno, fizički obići, a taj nam dio posla kreće kad središnja sezona prođe, kad se ipak dio djelatnika u turizmu ide malo odmoriti.


Svejedno, kako sam mnogo puta istaknuo, ne umara me to, suprotno, ispunjava me i istinski raduje, dodao je Veselovac, inače Slavonac iz Donjeg Miholjca koji je prije osam godina stigao u Mali Lošinj. Svakim danom sa sve snažnijom namjerom da u njemu i ostane.


– Znate, ima nas sommeliera na mnogim pozicijama, ali ipak je posebno zadovoljstvo raditi u ovako velikom sustavu koji ima razumijevanja za osmišljavanje snažne vinske kolekcije koja će biti na zadovoljstvo našim posjetiteljima, ljudima koji su nerijetko i sami odlično educirani i s nemalim enoiskustvima.


Posebno je zadovoljstvo za svakog sommeliera kad izborom vina podučava gosta do te mjere da po restoranskoj cijeni poželi neko rijetko hrvatsko vino za svoju kolekciju, istaknuo je Veselovac, dodavši kako se širenju vinske kulture pristupa i organizacijom masterclasova, radionica na koje dolaze istinski ekskluzivne etikete najrafiniranijih svjetskih vinskih riznica.


Nema fluktuacije na Lošinju, ne odlazi se kad se stigne u hotel Bellevue ili Boutique Hotel Alhambru. Jasno je to bilo i nama nakon svega nekoliko sati provedenih u tom specifičnom, silno privlačnom dijelu Hrvatske. Da, riječ je o otoku koji vam pruža poseban mir.


Dolaskom na Čikat, okupiraju vas druga razmišljanja i sva čula počinju raditi u nekom drugačijem modu. Stoga, jasna nam je Sarah Buljat koja se vratila, jasan nam je i Filip Veselovac koji je došao i ne pomišlja na odlazak, baš kao i Lorena Bačić koja nikad nije ni otišla.


Čemu, kad je raditi u hotelu Bellevue fantastičan profesionalni izazov, kad je riječ o – najboljem hrvatskom hotelu. Na kraju krajeva, zbog čega odlaziti kad se više od 50 posto gostiju – jedva čeka vratiti.


Filip Veselovac