Cjelogodišnje poslovanje

Predsjednik uprave Robert Žiković: ‘Automotodrom Grobnik razvio se u renomiranu tvrtku koja svakim danom raste’

Edi Prodan

Robert Žiković, Foto: Press

Robert Žiković, Foto: Press

Poslovna strategija Automotodroma Grobnik je usmjerena na komitente iz razvijenih europskih zemalja i zemalja u kojima je auto i motoindustrija snažna ili u usponu

Cjelogodišnje poslovanje bez praznog hoda, iznajmljenost 277 dana uz 100 tisuća gostiju. K tome, riječ je o oko 90 posto stranaca čija je dnevna potrošnja znatno iznad hrvatskog turističkog prosjeka.


Istina, objekt je to u kojem je posjetiteljima najdraži podatak da je »dvorište« prekriveno – dobrim asfaltom.


I inače od materijala, uz asfalt, dominira beton tako da je sad vaša zbunjenost još i veća – kakav je to objekt koji umjesto mediteranskog raslinja u dvorištu ima asfalt?


Pitate se koji je to hotel, u kojem se gradu nalazi, je li riječ o Dubrovniku ili Rovinju? Razmišljate li u tom smjeru, moramo vas razočarati jer potpuno ste u krivu! Nije riječ o objektu smještenom ni u jednom od razvikanih jadranskih odredišta, njegova je destinacija – Grobničko polje.


– Podaci koje ste iznijeli odnose se na naše poslovanje 2022. godine. Za ovu još ne možemo imati krajnje rezultate, ali imamo projekcije koje govore kako je prvo polugodište bolje, pa će se tako lanjska godina u najmanju ruku ponoviti, pa čak biti i uspješnija.


Jako je velika potražnja za iznajmljivanjem naše piste i pratećih objekata kako i za organizacijom novih međunarodnih manifestacija, da smo istinski zadovoljni pa i ponosni na naše poslovanje.


Morate znati da sve ovo uspijeva svega 14 stalno zaposlenih djelatnika, dakako uz pomoć mnoštvo vanjskih suradnika kao što su sportski suci, medicinski timovi, vatrogasci, te ostale servisne službe i tvrtke koje svojim angažmanom zaokružuju kompletnu cjelinu poslovanja na Automotodromu.



Vrlo snažan turistički objekt


Veliki su to napori jer Automotodrom ima i dane u kojima se održavaju međunarodna i domaća sportska natjecanja, tako da smo jedan od rijetkih sportskih objekata, pa i ne samo u našoj, Primorsko-goranskoj županiji, nego i mnogo šire koji ima takvu efikasnost, koji je – samoodrživ, istaknuo nam je s ne malo ponosa Robert Žiković, predsjednik Uprave Automotodroma Grobnik, ali i ugledni međunarodni sportski dužnosnik.


Iako je još uvijek nemalo onih koji grobnički Automotodrom doživljavaju samo kao objekt namijenjen sportskim događanjima, istina je, kako je uostalom i lijepo objasnio Žiković, o vrlo snažnom turističkom objektu.


Kako je istaknuto, na Automotodromu je bilo 100 tisuća posjetitelja, sasvim je sigurno da su u bližoj ili daljnjoj okolini ostvarili najmanje toliko noćenja. Visoko su to dohodovni gosti jer osim standardne potrošnje, plaćaju i najam piste tako da ih se može smatrati dobrim potrošačima.


Automotodrom Grobnik ispunjava visoke međunarodne i nacionalne standarde koje nalažu FIA, FIM, FIM Europe, HAKS i HMS te se sve licence kontinuirano obnavljaju. Tako je npr. krajem kolovoza obavljena FIA inspekcija, te je nakon detaljnog pregleda staze nova licenca osigurana za naredne tri godine.


Automotodrom Grobnik se bavi organizacijom automobilističkih i motociklističkih natjecanja i slobodnih treninga, te ekskluzivnog najma piste domaćim i stranim organizatorima.


Jako je dobro pozicioniran i na međunarodnom tržištu jer osim s nekolicinom domaćih agencija, posluje s organizatorima iz Italije, Njemačke, Austrije, Švicarske, Slovenije, Litve, Engleske, Belgije, a dolaskom NASCAR Euro series i s Francuskom, Nizozemskom, kao i sa zemljama nečlanicama EU-a kao što su to Ujedinjeni Arapski Emirati ili Izrael.


Da bi se što bolje iskoristilo kapacitete, staza posluje i u dvostrukom režimu. Lani je tako ostvaren značajan porast takvih, dvostrukih manifestacija u popodnevnim satima.


– Trudimo se učiniti sve da maksimalno iskoristimo potencijale kojima gospodarimo. Jednako tako, najveći dio prihoda – reinvestiramo.


Osvrnemo li se opet na lanjsku godinu kad smo ostvarili oko 20 milijuna kuna prometa, čak njih 16,7 milijuna vratili smo kroz investicije u pistu, kao i prateće sadržaje. Smatram da je to velika odgovornost jer ulažemo u objekt koji nije naš, pojašnjava nam Žiković.


Prostor za medije


Poslovna strategija


Pozicije koje im se otvaraju, posebno u svjetlu ulaska Hrvatske u šengenski prostor, su i one unutar komunikacije s automobilskom industrijom.


Pritom nije odveć važno što su auto i motoindustrija u Hrvatskoj na iznimno niskoj razini koja ne zadovoljava poslovne ambicije Automotodroma. Ali, sve je više zainteresiranih, i to od globalno najmoćnijih brendova, da usluge Grobnika uvrste u svoje promotivne djelatnosti.


– Stalna suradnja s tvrtkom PIA se nastavila i tijekom 2022. godine za potrebe testiranja, odnosno za potrebe prezentacija ili promoevenata za svoje klijente.


Poslovna strategija Automotodroma Grobnik je usmjerena na komitente iz razvijenih europskih zemalja i zemalja u kojima je auto i motoindustrija snažna ili u usponu.


U tome važnu ulogu ima to što je neposredno uz taj grobnički objekt smještena i sportska zračna luka, što dijelu poslovnih ljudi iz tog svijeta znatno olakšava posao. Svakako, oduševljava ih i to što su u našoj blizini jako važna turistička središta poput Opatije, tako da se i u tom segmentu poslovanja očekuju veliki pomaci.


Pregovora je mnogo, o svemu kad za to dođe vrijeme, zaključio je pomalo tajnovito Žiković naš razgovor.


A mi ćemo pak tekst zaključiti nečim drugim, nagradama. Nedavno, prvih dana rujna u opatijskoj Kristalnoj dvorani Automotodrom Grobnik se našao u društvu 36 najboljih poduzetnika Primorsko-goranske županije, baš kao što je proglašen i najboljim poduzetnikom u općine Čavle.


– Istina, jako su me razveselila ta priznanja. Ona su ujedno i dokaz da se Automotodrom Grobnik razvio u renomiranu tvrtku koja svakim danom raste, koja plijeni kvalitetom svog rada. Dakako, priznanje je to i svim dragim kolegama jer uspjeh objekta kao što je naš Automotodrom nemoguć je bez timskog rada, dodao je s nemalo zadovoljstva Žiković.


A mi ćemo pričekati rezultate za ovu godinu. Prema najavama, morali bi biti bolji od lanjskih, pa će se opet »hotel s asfaltiranim dvorištem« naći u središtu zanimanja turističkih djelatnika.


Raditi sa sportskim natjecanjima, imati više od 100 tisuća posjetitelja – tu se dakako ne broje gledatelji sportskih natjecanja – uistinu je rezultat koji nadilazi čak i razinu sve uspješnijeg formalnog, oficijelnog hrvatskog turizma.


Moto-utrka na Grobničkoj pisti


 


Panel »Povratak u budućnost, da ili ne«

Vodik ili struja, bilo je to pitanje velike panel-diskusije naziva »Povratak u budućnost, da ili ne« u organizaciji Automotodroma Grobnik koju je osmislio i realizirao voditelj projekta te član MK-a Kvarner Krunoslav Čovo.


Na pitanje o budućnosti mobilnosti, posebno kad su automobili u pitanju, pokušalo je odgovoriti čak osam panelista predvođenih dr. Sanjinom Brautom, profesorom s Tehničkog fakulteta u Rijeci, dok se u kongresnoj dvorani Automotodroma okupio i velik broj gledatelja i slušatelja.


Skup je okupio istinske znalce o tematici goriva budućnosti. Krešimir Bago, voditelj sektora novih razvojnih vizija Toyote Adria je i formalni lider na hrvatskoj sceni kad su u pitanju nova goriva, tu je bio i David Čović, IONITY-ev manager za Sloveniju i Hrvatsku, kao i Teuta Duletić, direktorica Lürssen Centra Kvarner.


O električnim vozilima prisutne je informirao Petar Nevistić, direktor Renaulta unutra GA grupe, iskustva iz proizvodnje električnih automobila iznio je Mislav Šramek, Powertrain manager tvrtke Rimac. Domaćini Igor Eškinja, predsjednik MK Kvarner i NO Automotodroma kao i Robert Žiković, predsjednik Uprave Automotodroma Grobnik skupom su bili i više nego zadovoljni, a ono što se dalo iščitati je i zaključak kako su gotovo idealna sredina u kojoj se mogu organizirati najznačajniji skupovi koji progovaraju o mobilnosti.


Istina, djelatnici Automotodroma su u organizaciji takvih skupova već iskusni jer organizirali su i skupove o povezanosti automobilizma i turizma, kao i onaj o sigurnosti prometa.


S obzirom na to da dolazi do dramatičnih promjena kako po pitanju energenata, ali tako i opće mobilnosti u bliskoj budućnosti, jasno je kako je upravo Automotodrom Grobnik pokazao sposobnost za organizaciju takvih skupova.