TZG CRIKVENICE

Marijana Biondić ima razloga za zadovoljstvo: ‘Sadržaji i kvaliteta jedan od glavnih kriterija uspjeha’

Robert Šimonović

Foto: Sergej Drechsler

Foto: Sergej Drechsler

'Iza svega stoji puno rada i truda, ali i koordinacije, odnosno aktivnosti svih onih koji na bilo koji način sudjeluju u kreiranju turističkog sadržaja', govori Biondić



Kad se podvuče crta pod ovogodišnju ljetnu turističku sezonu, ali i pod ukupno ostvaren turistički promet u 2023. godini, onda Crikveničanke, Crikveničani i svi oni koji u gradu na Dubračini na bilo koji način ovise o turizmu s punim pravom mogu razvući osmijeh na lice.


Puno razloga za zadovoljstvo imaju i u Turističkoj zajednici grada Crikvenice, s obzirom na to da je Rivijera Crikvenica od 1. siječnja do 31. kolovoza ove godine ostvarila najbolje turističke rezultate, odnosno statističke pokazatelje broja noćenja na čitavom Kvarneru.


Tako je Rivijera Crikvenica, koju čine Selce, Crikvenica, Dramalj i Jadranovo, nedavno premašila dva milijuna noćenja, što je za četiri posto više u odnosu na prošlu 2022. godinu. Kako kaže direktorica TZG-a Crikvenice Marijana Biondić, kad se sve zbroji i oduzme, može se reći da je ovogodišnji turistički promet u samoj sezoni ponešto bolji nego lanjske godine, dok je u prvih pet mjeseci bio bolji za čak 30 posto.




– Ukupno smo mrvicu lošiji nego rekordne 2019. godine. Na području Kvarnera u prvih osam mjeseci ove godine prosječno je ostvareno noćenja koliko i lani, dok je Crikvenica ostvarila četiri posto veći broj noćenja. Ovogodišnjih »top 5« gostiju čine Nijemci, Hrvati, Austrijanci, Mađari i Slovenci. Posebno mi je drago da se možemo pohvaliti da je ove godine u prvih osam mjeseci Rivijera Crikvenica ostvarila ukupno najveći broj noćenja na Kvarneru, kazala je Biondić.



Svi oni koji u Gradu na Dubračini na bilo koji način ovise o turizmu, s punim pravom mogu razvući osmijeh na lice

Ulaganje u kvalitetu


U čemu leži tajna uspjeha, bilo je jedno od prvih pitanja koja smo postavili Marijani Biondić.


– Nema tu neke pretjerane tajne. Kao i inače u životu, iza svega stoji puno rada i truda, ali i koordinacije, odnosno aktivnosti svih onih koji na bilo koji način sudjeluju u kreiranju turističkog sadržaja. Tu nije samo riječ o našoj turističkoj zajednici, već i našim hotelijerima, privatnim iznajmljivačima, ugostiteljima, članovima udruga i brojnim drugim više ili manje vidljivim pojedincima koji su dio čitavog tog procesa, govori Biondić.


Dodaje da Crikvenica u posljednje vrijeme jako puno energije i sredstava ulaže u kvalitetu, bilo da je riječ o poboljšanju kvalitete smještajnih objekata i različitih manifestacija ili, pak, eno i gastroponude i općenito svih drugih turističkih sadržaja. Tako Biondić podsjeća da je prije svega 10-ak godina crikvenička destinacija bila na vrlo niskim granama, a većina hotela tada je imala tek dvije ili tri zvjezdice.


– Danas imamo čak dva hotela s pet zvjezdica, čitav niz hotela s četirima zvjezdicama, one s trima zvjezdicama, dok su hoteli s dvjema postali prava rijetkost. Mogli bismo reći da je to jedan od recepata za uspjeh. U kvalitetu i više standarde puno ulažu i nositelji privatnih smještajnih objekata, ugostitelji, kao i sama turistička zajednica putem novih i kreativnih sadržaja, kaže Biondić.


Jedna od novih manifestacija ovoga ljeta bila je i Moja mala kala, koja se, ako je suditi po broju posjetitelja i povratnim reakcijama mnogih Crikveničana i njihovih gostiju, pokazala kao pun pogodak. Posjetitelji Crikvenice, Crikveničanke i Crikveničani tako su pošli na putovanje starim uličicama – kalama ispunjenim poviješću i tradicijom, na kojemu su uživali u glazbi, plesu, domaćim rukotvorinama, uličnim izvođačima, autohtonoj eno i gastroponudi.


– Treba svakako spomenuti i čitav niz »starih« manifestacija koje organiziramo tijekom glavne turističke sezone, od onih velikih poput Sretnog Selca, CrikvArta, Dana turizma u Selcu, Plivačkog maratona, Ribarskog tjedna, Melodija s okusom mora, pa sve do čitavog niza manjih evenata koje organiziramo iz dana u dan u svim četirima mjestima Rivijere Crikvenica, ističe direktorica TZG-a Crikvenice.


Produljenje sezone


Ono što je također pridonijelo ovogodišnjem iznimnom turističkom rezultatu Rivijere Crikvenica vrlo je dobra popunjenost smještajnih kapaciteta za vrijeme predsezone, a kako kaže Biondić, i najave za posezonu poprilično su obećavajuće.


– U prvih pet mjeseci ove godine ostvarili smo 30 posto bolje rezultate nego lani, što je odličan smjer u kojem želimo ići. Također, u prvih 10 dana rujna upisali smo više od šest posto više noćenja nego 2022. i gotovo 13 posto više nego 2019. godine. Upravo je to cilj svih nas u turizmu, produljiti sezonu i rastegnuti je na čim više mjeseci.


Radimo na dodatnoj iskorištenosti turističkih kapaciteta i ravnomjernijoj raspodjeli broja gostiju tijekom čitave godine, ističe direktorica crikveničke turističke zajednice, dodavši da TZG Crikvenice upravo iz tog razloga jako puno truda ulaže u kreiranje sadržaja u predsezoni i posezoni, odnosno u stvaranje motiva zbog kojih će ljudi na crikveničku rivijeru dolaziti grupno ili individualno.



Jedna od manifestacija kojom u Crikvenici nastoje produžiti sezonu svakako je Mjesec plave ribe

Jedna od manifestacija kojom u Crikvenici nastoje produžiti sezonu svakako je ovogodišnji 11. Mjesec plave ribe, koji je na rasporedu od 15. rujna do 15. listopada. Riječ je o manifestaciji inspiriranoj bogatom ribarskom prošlošću i tradicijom crikveničkog kraja, a koja u prvi plan stavlja plavu ribu kao iznimno zdravu vladaricu tradicionalne crikveničke gastronomije.


– Mjesec plave ribe vezan je za projekt »Cesta plave ribe«, a koji uključuje cjelogodišnju gastronomsku ponudu temeljenu na vrijednoj tradiciji, a u kojoj sudjeluje niz restorana s područja Rivijere Crikvenica. »Cesta plave ribe – Mjesec plave ribe« već je u ranoj fazi osvojila i srca struke, koja ju je i nagradila, a organiziramo je punih 11 godina.


Nakon Mjeseca plave ribe kreće i Experience Crikvenica, manifestacija koja obuhvaća aktivnosti i rekreaciju na otvorenome, opuštajuće wellness programe u hotelima i zdravstvenim institucijama na području naše rivijere te posebne gastronomske ponude u našim odabranim ugostiteljskim objektima. Nakon toga kreće program Adventa, a početkom iduće godine i program Maškara, najavljuje Marijana Biondić, zaključivši da su sadržaji i kvaliteta čitave destinacije jedan od glavnih kriterija uspjeha, ali i način za privlačenje gostiju bolje platežne moći.