TZ OTOKA KRKA

Majda Šale o najposjećenijoj subregiji PGŽ-a: ‘Razvoj outdoora najambiciozniji projekt’

Mladen Trinajstić

Foto: TZ otoka Krka

Foto: TZ otoka Krka

Programi poput već upriličenih 4 Island MTB Racea ili pak Adventure Race Croatia možda su i najbolji primjeri manifestacija koje naš otok pozicioniraju na europske i svjetske karte outdoora, govori Šale



Otok Krk i u ovoj je zahtjevnoj, prvoj turističkoj godini nakon završetka pandemije, ostvario odlične rezultate te svojim ostvarenjima održao visoko mjesto na ljestvici najrazvijenijih i »najjačih« turističkih otoka u Primorsko-goranskoj županiji.


Tim je riječima naš razgovor otvorila mr. Majda Šale, direktorica Turističke zajednice otoka Krka, krovne organizacije turizma otoka Krka. Turistički rast usmjeren je razvoju, odnosno jačanju prometa pred i posezone.


A predsezonski su rezultati ove godine bili i više no dobri, uz manja kolebanja bilježena u glavnoj sezoni, što ipak nije spriječilo pozicioniranje otoka Krka na mjestu najposjećenije subregije Primorsko-goranske županije. Predsezona je bila izvrsna, svibanj čak za 26 posto »jači« i u dolascima i u noćenjima u odnosu na onaj lanjski, a rast su bilježili svi smještajni segmenti.




U razdoblju od siječnja do kraja lipnja ostvareno je 4 posto više dolazaka i isto toliki porast ostvarenih noćenja, nastavlja naša sugovornica. Glavna sezona, odnosno period srpnja i kolovoza, otočnom je turizmu donio rezultate na razini 2022. godine, kako na planu dolazaka (s indeksom 99 posto dosega lanjskih ostvarenja), odnosno s 3 posto manjim brojem ostvarenih noćenja, a što su vrlo mala odstupanja.


Razdoblje od početka godine pa do kraja kolovoza zaključeno je pak s kumulativnim rezultatom porasta broja dolazaka za jedan posto, ali i tek 0,7-postotnim zaostatkom u ostvarenju noćenja, otkriva nam nadalje Šale, od koje smo doznali i da je otok Krk u dosadašnjem dijelu 2023. godine sveukupno posjetilo nešto više od 745 tisuća gostiju, koji su pritom ostvarili 4,27 milijuna noćenja.


Nagrade i priznanja


Početak posezonskog razdoblja, tijekom prvih rujanskih tjedana nastavio je donositi odlične rezultate te je tako u prvih deset dana u kasnoljetnim čarima otoka Krka uživalo više od 58 tisuća gostiju, što je rast od 8 posto u odnosu na terminski usporedive pokazatelje prošle godine.


U tom su periodu ostvarene 324 tisuće noćenja, nastavlja čelnica otočnog TZ-a, napominjući da je veseli i činjenica da su otoku Krku i njegovoj ponudi i nadalje najvjerniji ostali gosti iz Njemačke, koji su s učešćem od 33 posto u ukupnoj strukturi posjetitelja ostali uvjerljivo najzastupljeniji.


Za Nijemcima po brojnosti i udjelu redom slijede posjetitelji iz Austrije, Slovenije, Italije, Mađarske, Poljske, Češke, Slovačke i Švicarske, kaže nam nadalje naša sugovornica.


Posebno nas sve na otoku veseli spoznaja da je uz pojedina strana emitivna tržišta, i domaće tržište ove godine bilo u porastu. Ovakvi rezultati upućuju na zaključak da su naši planovi i za ovu godinu bili postavljeni na realnim osnovama, prateći turistička kretanja na globalnoj razini.


Tako već sada možemo sa zadovoljstvom konstatirati da ćemo ostvariti planirane dolaske, više od 900 tisuća, te da će realiziran biti cilj ostvarenja 5 milijuna noćenja u kategoriziranim objektima obiteljskog smještaja, odnosno kampovima i hotelima. A da se na našem otoku već godinama razvija odgovoran i održiv turizam, s razvijenom resursnom osnovom i atrakcijama, potvrđuje i podatak da ni u ovoj godini nije došlo do značajnih povećanja »osnovnih kapaciteta«.


Ukupni osnovni kapacitet je zadržan na razini 59.740 postelja, uz 850 nautičkih vezova. Smještaj koji je polučio najbolje rezultate nedvojbeno je bio onaj viših kategorija, rangiran s 4 i 5 zvjezdica, i to kako u obiteljskom smještaju, tako i u kampovima, odnosno hotelima. Za pohvaliti je i to da su na našem području cijene ostale prilagođene kvalitativnoj razini ponude te da je u odnosu cijene i kvalitete održan dobar balans.


To uz ostalo potvrđuje sve veća potražnja smještaja visoke kategorije, posebice u kućama za odmor u unutrašnjosti otoka. Poseban iskorak vidi se i osjeća i u kvaliteti i sadržajnosti otočne eno-gastroponude, što osim pozitivnih kritika samih posjetitelja dokazuju brojne nagrade i prizanja koja su ove godine pripala krčkim ugostiteljima i vinarima, uz ostalo i kroz dodijeljene im oznake kvalitete njihove ponude, ali i uvrštenja mnogih u prestižan gastrovodič Gault&Millau.



TZ otoka Krka predstavila svoju novu krčku »4D razglednicu«, Foto: TZ otoka Krka

Očuvanje okoliša


Sve spomenuto pridonosi razvoju i prosperitetu turizma otoka Krka koji je i danas jedan od vodećih na Jadranu i po svojim ostvarenjima, ali i hodu zacrtanim putem njegove održivosti, uz ostalo i na planu očuvanja okoliša.


Zahvaljujući kvalitetnom strateškom promišljanju predstavnika vodstava svih otočnih lokalnih jedinica, predstavnika komunalnog gospodarstva, ali i turističkih djelatnika, naš otok već godinama odskače u odnosu na mnoge druge sredine i pokazateljima koji potvrđuju visoku razinu i kvalitetu brige o okolišu, posebice na planu gospodarenja otpadom.


Podsjetila bih da se unatoč tako jakom i sveprisutnom turizmu u nas već danas odvojeno prikuplja više od 60 posto otpada, uz težnju da u najskorijoj budućnosti Krk postane i prvim »zero waste« otokom na Mediteranu. Zajedničko promišljanje na planu promocije i ostvarena sinergija s gospodarstvom također su važni elementi uspjeha koje bilježimo u turističkom razvoju, nastavlja Šale.


Direktorica TZ-a otoka Krka ustvrdila je da je Krk i ove godine bio prepun događanja, ali i da se šarolika paleta kulturnih, sportskih, gastronomskih, zabavnih i tradicijskih manifestacija i programa nastavlja i u izvansezonskom periodu.


– Usudila bih se reći da Krk i na tom planu prednjači u Primorsko-goranskoj županiji. Kao turistička zajednica koja predstavlja cijeli otok na planu promocije i marketinga bili smo aktivni, organizirani i prisutni na svim proteklim većim i važnijim turističkim sajmovima, posebice onima koji se upriličuju u zemljama koje čine naša najjača emitivna tržišta.


Što direktno, odnosno samostalno, što preko TZ-a Kvarnera ili pak HTZ-a, Krk i krčku ponudu kvalitetno smo prezentirali na svim tržištima s kojih su nam i ovog ljeta u najvećoj mjeri pristizali gosti. Još nam predstoji sudjelovanje u jednom od najvećih i najvažnijih poslovnih sajmova – na WTM-u u Londonu u studenom, gdje će se TZ otoka Krka prvi put predstaviti u sklopu prostora Hrvatske turističke zajednice.


Cilj nam je povećati našu prisutnost na turističkom tržištu Ujedinjenog Kraljevstva, uz ostalo i stoga što smo i u ovoj godini, baš kao i tijekom više prethodnih ljeta, bilježili povećan broj Britanca u strukturi naših posjetitelja. Oglašavali smo i sustavno prezentirali ponudu otoka Krka u svim vrstama medija, bili aktivnu u onim »online i offline« aktivnostima, u aviooglašavanja, na društvenim mrežama te, naravno, u tiskanim objavama. A sve to je, držim, dalo rezultate.


Ugostili smo brojne novinare, studijske grupe, strane i domaće blogere i influencere te smo kroz razne objave kvalitetno prezentirali otok Krk, kroz sve segmente njegove ponude. Ponosni smo i na realiziranu posebnu promociju otoka Krka kroz inovativnu, tzv. »4D razglednicu« koja uporabom AR, odnosno tehnologije »proširene stvarnosti« promiče otok Krk i njegove destinacije putem mobilne aplikacije. Razglednica je, rekla bih, »retro-klasičnoga« oblikovanja, a kroz 4D aplikaciju obogaćena virtualnim prezentacijama brojnih lokacija.


Pred završetkom je i novi image katalog otoka Krka, izrađena je i nova web stranica outdoora otoka Krka (www.krk-outdoor.hr) čime je objedinjena ponuda u kojoj posjetitelji otoka Krka mogu uživati u aktivnom provođenju svog slobodnog vremena. Outdoor kojim su obuhvaćene sve aktivnosti na otvorenom – biciklizam, pješačenje, ronjenje, Camino rute, penjanje, kao i sadržaji kao što su zip-line ili wakeboard ski-lift važne su sastavnice našeg otočnog turističkog proizvoda i sve će one uskoro biti kvalitetno predstavljene novim kratkim promofilmom, u projektu audio i vizualnog promoviranja outdoora destinacije otoka koji podržava Hrvatska turistička zajednica.


Upravo razvoj outdoora naš je trenutačno najjači i najambiciozniji projekt na kojemu radimo već četiri godine, a do sada je odrađena revizija staza po destinacijama te je napravljena brand i komunikacijska strategija za tu vrstu ponude, kaže Šale.



Outdoor ponuda promovirana je na utrci 4 Islands MTB Croatia. Foto: TZ otoka Krka

Turističke godine


Shodno takvim promišljanjima, a u cilju produljenja turističke živosti i na period pred i posezone, otok Krk je i ove godine bio ili će tek biti domaćinom brojnih sportskih i rekreativnih događanja. Programi poput već upriličenih 4 Island MTB Racea u čijem smo ovogodišnjem izdanju imali svoj četveročlani tim opremljen prepoznatljivim dresovima ili pak Adventure Race Croatia možda su i najbolji primjeri manifestacija koje naš otok pozicioniraju na europske i svjetske karte outdoora.


Grad i TZ grada Krka bili su nedavno domaćini atletskog međunarodnog mitinga skakača s motkom Jump2Krk koji je koncem kolovoza održan drugu godinu zaredom, a krajem rujna predstoji nam još jedna zanimljiva sportska manifestacija – CRO Race utrka u domaćinstvo koje su uključene sve ovdašnje turističke zajednice.


Radi se o velikoj sportskoj manifestaciji koja promovira Hrvatsku kao poželjnu cikloturističku destinaciju, a nama je izuzetno drago da je upravo otok Krk, uz Pag, odabran biti domaćinom jedne od etapa.


U listopadu kreće i već 8. po redu izdanje Baška Outdoor Festivala koji organizira TZ Baška, u partnerskoj suradnji s hotelijerima Valamar Rivijere. Festival okuplja mnogobrojne zaljubljenike u sportske programe, trail trčanje, brdski biciklizam, planinarenje i penjanje. Zajedničkim snagama sve lokalne turističke zajednice u suradnji s TZ-om otoka Krka organizirale su i zajednički, također već tradicionalni program Krk Bike Story koji je nakon već održanoga njegova proljetnog dijela, sad spreman i za njegovo jesensko izdanje.


Turistička sezona, očito, u nas još uvijek nije gotova i sudeći po najavama naših hotelijera, ali i programima koje smo pripremili, realno je očekivati da se turistička živost na otoku nastavi i tijekom listopada, studenog i prosinca. Veseli nas i to da se iz sve većeg broja objekata, kako onih smještajnih tako i ugostiteljskih, najavljuje da će ostati otvoreni i u tom periodu, neki s nakanom cjelogodišnjega rada.


U pripremi su diljem otoka i adventski programi koje će ubrzo predstavnici lokalnih turističkih zajednica predstaviti javnosti, završava direktorica Turističke zajednice otoka Krka, mr. Majda Šale zaključujući da sve spomenuto potvrđuje da se, umjesto o turističkim sezonama, na Krku s punim pravom danas može govoriti o – turističkim godinama.