Koncert u muzeju

Trio Laurus u Palači šećerane: Stilski promišljene izvedbe i zadovoljna publika

Igor Vlajnić



RIJEKA – Da je Muzej grada Rijeke, odnosno Palača šećerane, predivan prostor, znaju svi koji su ga imali prilike posjetiti od njegovog otvorenja do danas.


Doista, radi se o iznimno dobro uređenom prostoru prepunom zanimljivih sadržaja za sve uzraste, a većini je pozornost zaokupila i lijepa dvorana na drugome katu koju su mnogi glazbenici priželjkivali učiniti i koncertnim prostorom.


Ovih dana upravo je to pošlo za rukom Triju Laurus koji je, na radost prisutne publike, održao jednosatni koncert posvećen djelima Josepha Haydna.


Koncertni glasovir




Ništa od navedenog ne bi bilo moguće da u dvoranu nije došao i koncertni glasovir koji je u potpunosti prikladan za ovaj prostor i koji će, nadamo se, od sada omogućavati sve češće održavanje koncerata. Kao i kod svakog novog koncertnog prostora potrebno je uvijek objektivno sagledati sve njegove prednosti i mane.


Neke od prednosti uključuju jedan svečani, a opet intimni ugođaj, koji je vrlo prikladan za određene vrste glazbe, posebno možda komornu klasičnu glazbu. Blizina parkirališnog prostora, autobusnih linija i željezničkog kolodvora, kao i Art-kvarta, čini ovaj prostor još zanimljivijim. Ako pak govorimo o nekim manama, možda se može reći da prostor nije odveć velik te da može primiti tek pedesetak osoba, što za neke programe sigurno neće biti dovoljno.


U akustičkom smislu, a to je sada postalo vrlo očito, izbor koncertnog repertoara i izvođačkih sastava također će morati biti učinjen s dozom opreza jer se radi o iznimno velikoj akustici u kojoj vrlo lako može doći i do pretjerivanja, odnosno prejakog zvuka pojedinih glazbala.


Valjalo bi u razdoblju koje slijedi možda malo i testirati sve akustičke mogućnosti te s određenim intervencijama (poput nekog tepisona i sl.) simulirati sve što je moguće te otkriti ono što bi bilo optimalno.


Na početku koncerta zvuk je bio iznimno snažan, ali se vrlo brzo moglo naviknuti na takvu okolnost pa je ostatak koncerta bio sasvim prihvatljiv.


Ipak, za očekivati bi bilo da je glasovir bio najsnažnije glazbalo, ali je to ipak bio violončelo koji je, u nekim trenucima, izuzetno dominirao, čineći flautu, posebno u srednjem i niskom registru, vrlo inferiornom.


Nije to nikakva krivnja izvođača, već se jednostavno radi o činjenici da će biti potrebno neko vrijeme u kojem će se pokazati što sve ova dvorana može ili ne može, a za sada se čini da bi možda idealna bila za pjevačke solističke recitale.


Stilski promišljeno


Ono što je publika mogla čuti svakako je u skladu s dosadašnjim radom Trija Laurus koji uvijek nekako izvodi glazbu, ali i obrazuje publiku.


Tako je ovoga puta odabran skladatelj Joseph Haydn i to njegova tri trija koji se na popisu djela Hoboken nalaze pod brojevima XV:15, 16 i 17.


Flautist Metod Sironić vidno je uživao u izvedbama te je s lakoćom izveo sve ono što je poznati skladatelj napisao, a u svemu ga je kontrolirano i tehnički dotjerano pratila Jelena Tihomirović na glasoviru.


Treći u sastavu bio je violončelist Giovanni Genovese kojeg također dobro poznajemo, ali čija dionica u ovom sastavu i u ovim skladbama nije imala odviše virtuozni karakter, već je sudjelovala u izvedbi u stilu basso continuo.


Ipak, svi izvođači dobro su stilski promislili sve što je potrebno te su izvedbe bile zaista onakve kakve trebaju biti, a zamor materijala nije postojao čak ni unatoč vrlo elaboriranom materijalu (posebno u prvim stavcima), kao ni u ponavljanju svih repeticija.


Prvi na programu bio je Trio za flautu, violončelo i glasovir u G-duru (Allegro, Andante, Allegro moderato), a zatim je uslijedio Trio istog sastava u D-duru (Allegro, Andantino piu tosto allegretto, Vivace Assai) te kao posljednji dvostavačni Trio u F-duru (Allegro, Tempo di menueto). Upravo u potonjem, a nakon već odsviranog jednosatnog programa, umjetnici su vrlo dobro i precizno izvodili ljestvične nizove terci i seksti bez ikakvih problema, pokazujući kako ih u dobroj izvedbi ne može omesti ni umor, izazovna akustika ili zahtjevna partitura.


Publika je bila zadovoljna, a nakon ovakve inauguracije koncertnog prostora veselimo se novim i raznolikim koncertima.