Foto Davor Hrvoj
Za album »Ladies« odabrao je većinom osobe s kojima je proveo najviše godina u suradnjama, ali i neke koje je otkrio u novije vrijeme.
povezane vijesti
Diskografska kuća Croatia Records objavila je novi album pijanista Matije Dedića pod naslovom »Ladies«. Poznat kao svestran glazbenik koji je snimao žanrovski raznolike projekte, Dedić se ovom prigodom odlučio za suradnje s pjevačicama, njih šesnaest. Za ovaj je album s nekima od njih snimao prvi put. Među njima su, znakovito, čak tri članice vokalne skupine Divas s kojima je povezan još iz njihovih zlatnih dana.
Matija voli surađivati s glazbenicima raznih stilskih usmjerenja. Upravo u tom segmentu djelovanja stekao je dodatni ugled, ne samo u Hrvatskoj. Naime, glazbenici kao što su Antonio Sanchez, Boško Petrović, Marc Murphy, Lenny White, Kendrick Scott, Jeff Ballard, Buster Williams, Larry Grenadier, N.H.O. Pedersen ili Manu Katche, s kojima je dijelio pozornice i/ili snimao, cijenjeni su na globalnoj razini. Svira i s drugim pijanistima, primjerice s Bojanom Zulfikarpašićem te Vasilom Hadžimanovim s kojim čini sad već stalni duo. Između ostalog, u svojim mnogobrojnim projektima često se udruživao i s pjevači(ca)ma.
Zapravo taj mu je milje posebno blizak. Naime, to čini gotovo tijekom cijele svoje karijere, još od druge polovice 1990-ih, kad je započeo suradnju s Tamarom Obrovac. Između ostalih bile su to suradnje s ocem Arsenom Dedićem, Kristijanom Beluhanom, Massimom, Oliverom Dragojevićem, Meri Trošelj, Gibonnijem, Thanom Alexom, Vlatkom Burić, Catiom Werneck i Zoranom Predinom.
Dodana vrijednost
No osobito mjesto u tim suradnjama ipak imaju pjevačice, i to uglavnom one koje ne pripadaju jazz okružju, što mu je ipak baza. »Pjevačice mi daju posebnu vrstu inspiracije«, rekao je u razgovoru za Novi list. »Počelo je s Tamarom Obrovac koju pratim na poseban način. S Gabi je to više pop jazz. S obzirom da se izvrsno poznajemo, lako smo se odlučli da snimimo nešto iz zajedničke pjesmarice. Uz dužno poštovanje svim dragim kolegicama, majka, Tamara Obrovac i Ivana Husar iz mene izvlače najviše.
Prirodno su talentirane i bilo koja harmonijska intervencija ih niti malo ne ometa. Od osoba s kojima sam snimao, primjerice za album »Tiha noć« za moj božićni CD, a nikad uživo nastupio, je Vanna. Njezinim nastupima, kad se negdje susretnemo, istinski sam oduševljen.«
Od početka se stječe dojam da kroz te suradnje želi pomoći tim pjevačicama, ne samo onima iz najmlađeg naraštaja, da se trudi učiniti da pjevaju i zvuče još bolje. Iako se u tim suradnjama prilagođava njihovoj osobnosti, uvijek uspijeva dati i sebe – kao pijanist koji svira profinjeno, ali i glazbenik koji zna kako inicirati izvedbe koje donose dodanu vrijednost. Zato ove pjesme, od kojih su mnoge svima poznate, u ovim izvedbama poprimaju novi karakter.
To ne može svatko, mnogi se pijanisti toga pribojavaju i klone jer pjevačice su nešto posebno, ne samo u jazzu. Posebnu vezu imaju s pijanistima, posebne prohtjeve prema njima, i uvijek im je najvažnije koga će odabrati upravo za tu poziciju u sastavu. Matija je jedan od onih koje za suradnika žele mnoge. »To mi laska jer im očito odgovara moj pristup, kako minimalistički, tako i nešto intenzivniji«, kaže. »Mislim da ih i to privlači, kao i decentan, neambiciozan, atmosferski pristup. Postoje i one koje traže klasičarski pristup i donose notne zapise. Takav oblik suradnje me ne zanima, a one se i ne snalaze ako nekad napravim malu reharmonizaciju ili neke supstitucije.«
Mlade i talentirane
Osim njegove pijanističke vještine, pjevačice privlači i njegovo iskustvo koje je na tom području stjecao kroz mnogobrojne suradnje, pa i s poznatim stranim pjevačima kao što su Ron Ringwood, Mark Murphy, Patrizia Conte, Miles Griffith i Anca Parghel. Naravno, na tom području usavršavao se i slušajući ploče i tako proučavajući stvaralaštvo vrhunskih pjevačica i njihove suradnje s pijanistima. »Svi smo najviše naučili od Sheile Jordan koja je često održavala glazbene radionice na jazz školi u Grazu«, prisjetio se. »Amerikanki je naravno jako puno i teško je nabrojiti sve koje su važne kroz povijest glazbe, od jazza do komercijalnijih stilova. No, postoji osoba u Europi koja je jedne godine u Billboardu proglašena najboljim vokalistom izvan Amerike, a to je to Giorgia iz Italije koju vrlo rado slušam, kao i Lauru Pausini. Općenito jako volim talijansku glazbu, kao i brazilsku.«
Za album »Ladies« odabrao je većinom osobe s kojima je proveo najviše godina u suradnjama, ali i neke koje je otkrio u novije vrijeme. »Sve su mi one kao sestre«, tvrdi. »Tu su naravno majka i kći te neka nova poznanstva poput Tene Vodopije, Martine Majerle i Lane Janjanin. To su apsolutno najeduciranije glazbenice, kao i vrlo zanimljiva Sara Renar. Svirao sam na jednom albumu Elementala i zato mi je pala na pamet Remi. Na albumu je i gošća iz regije, moja prijateljica Marijana Zlopaša, a ostala imena stvarno nema potrebe posebno predstavljati.
Moglo je tu biti još dosta njih, ali taj CD tada ne bi imao svoj kraj. U svakom slučaju, naša vokalna scena je trenutačno puna novih imena. Mladih i vrlo talentiranih.« Uz spomenute, za snimanje albuma odabrao je i Tamaru Obrovac, Ivanu Husar-Mlinac, Vesnu Pisarović, Mariju Husar-Rimac, Gitu Hajdarhodžić, Maju Vučić, Lidiju Bajuk i Leu Dekleva.
Ekstravagantna obrada
Posebno zanimanje javnosti izazvala je njegova suradnja s kćeri Lu koja do sad nije bila prisutna na sceni, nakon što je 2015. prvi put uz Gabi i Leu Dekleva zapjevala u pjesmi »Ja bi da te slijedim«. U ovoj prigodi oglasila se izvedbom skladbe »Zadnji sati ljeta« odabrane s albuma »Skretanje« Kristijana Beluhana, za koju je aranžman napisao Tvrtko Hrelec. »Lu, koja je po prirodi vrlo samozatajna, nisam morao začudo puno nagovarati«, rekao je. »Osim toga, obožava tu pjesmu s predivnog Beluhanovog albuma.«
Očekivano, Gabi, kao i puno puta do sada, pjeva Arsenovu skladbu, ovaj put »Otok«, a on je kao autor ili koautor zastupljen i skladbama »Sve što znaš o meni« koju pjeva Marijana Zlopaša te »Izmijenila si se, Ana« koju pjeva Lana Janjanin. Kao autor javlja se i Gibonni čijoj se glazbi Matija posvetio na svojem albumu »Tempera – Matija Dedić svira Gibonnija« iz 2004. Također, njegovu pjesmu »Sebi dovoljan« pjeva Martina Majerle. Neke su autorske, one samih pjevačica ili drugih skladatelja, a Matija nije propustio priliku da na ekstravagantan način obradi i jedan jazz standard, skladbu »Nardis« Milesa Davisa u kojoj mu se pridružuje Remi.
Album »Ladies« još je jedno sjajno Matijino diskografsko izdanje, ali za njega i važno zato što obogaćuje njegovo iskustvo. Također, osim što je na zavidnoj umjetničkoj razini, zasigurno će mu donijeti nove poklonike, između ostalog i zbog dva spota, ona za pjesme »Sebi dovoljan« te »Bok« Sare Renar, ali i vijesti da se u samo tjedan dana nakon objavljivanja album našao na 1. mjestu top liste najprodavanijih domaćih albuma.