HNK Ivana pl. Zajca

Premijerno izvedena predstava „U utrobi kita“ na temu migracija

Kim Cuculić

Snimio Ahmed Bousnina

Snimio Ahmed Bousnina

U predstavi glume Sonia Zarg Ayouna, Serena Ferraiuolo, Allem Baraket, Thaweb Idoudi, Nedia Belhaj, Mario Jovev, Edi Ćelić, Anis Kammoun i Marwa Manai



RIJEKA – Predstava „U utrobi kita“/„In the Belly of the Whale“ autorice i redateljice Marwe Manai premijerno je izvedena u HNK-u Ivana pl. Zajca, a nastala je u koprodukciji s Nacionalnim teatrom Tunis u sklopu projekta Deconfining. U tom europskom projektu sudjeluje 12 partnera iz 11 zemalja. Cilj projekta je razviti suradnju između EU-a i Afrike, kroz održivu međukontinentalnu kulturnu razmjenu koja se može primijeniti i na ostale regije svijeta. Svi umjetnički partneri dolaze iz Europskih prijestolnica kulture, dok je naglasak na participativnosti i kombinaciji virtualnog i fizičkog sadržaja – istraživanje, nova mobilnost i strategije, kao i stvaranje i turneje novih umjetničkih projekata.


Snimio Ahmed Bousnina


HNK Ivana pl. Zajca je odgovorno za cjelinu pod nazivom „Artistic expression and capacity building: Cultural Deconfining Institutions“. U sklopu tog programa raspisan je natječaj za kratke priče na temu „Deconfining – Ilegalne migracije“ te se na temelju odabranih i nagrađenih priča (Dorotea Sušak, Iva Papić, Mouna Bel Haj Zekri i Samia Ammami) krenulo u proces kreiranja predstave u koprodukciju s Nacionalnim teatrom iz Tunisa. Uz Marwu Manai u autorskoj su ekipi predstave i dramaturginja Maja Ležaić, scenograf Alan Vukelić, autor glazbe Riadh Bedoui, autor videa Souheil Ben Hamida, kostimografkinja Sandra Dekanić te dizajneri svjetla i scene Alan Vukelić i Fayssel Salah.


U predstavi glume Sonia Zarg Ayouna, Serena Ferraiuolo, Allem Baraket, Thaweb Idoudi, Nedia Belhaj, Mario Jovev, Edi Ćelić, Anis Kammoun i Marwa Manai.




Predstava se bavi temom migracija, ovim toliko aktualnim, a istodobno univerzalnim i bezvremenskim fenomenom, koji iscrtava procjepe u suvremenim društvima. Ono što migrant doživljava kao san, svodi se na mjerljiv podatak, a ono što smatra svojom legitimnom nadom, institucije i pravni okviri svrstavaju u legalno ili ilegalno. Između ovih suprotstavljenih percepcija pojavljuje se upravo ona složena stvarnost koju predstava „U utrobi kita“ nastoji istražiti.