Snimio: Mateo Levak
Osvrnuo se i na riječku punk i novovalnu scenu koja je po njemu bila posebna zato što je bilo mnogo bendova i hitova koji su dali obol, a su svi zvučali različito.
povezane vijesti
- Elle Macpherson: “Opijala sam se votkom nakon uspavljivanja djece. Moj je život izgledao savršen, a ja sam patila”
- Prva pjesnička zbirka za djecu u Lovranu: Promovirana nova knjiga Silvane Milotić “Kolo, kolo, išulanca”
- U Velikoj vijećnici Grada Krka održana promocija knjige “Stablo želja”, autora Srđana Hulaka
RIJEKA – Ja sam rođen u Splitu 1980., a glazbu slušam do 1986. godine, dalje ne. Volim taj stari punk i domaći novi val, kao i strani. Glazba je moj život. Tako sam jednog dana vidio da je izašla monografija turskog punka, a ako postoji turska punk monografija mora postojati i hrvatska. I ako je nitko neće napraviti, napisat ću je ja, rekao je Vinko Barić, na predstavljanju drugog proširenog izdanja svoje knjige “Hrvatski punk i novi val 1976-1987”, održanog u prizemlju riječkog MMSU-a.
Knjiga na 396 stranica donosi biografije 203 benda i više od 800 fotografija te kronološki prati razvoj punk i novovalne scene u tadašnjoj SR Hrvatskoj. Uključeni su i razgovori s devedesetak glazbenika i sudionika scene, a donose se i novinski tekstovi iz tog razdoblja. S autorom Vinkom Barićem razgovarao je riječki umjetnik i boem Krešo Kovačiček te je Kovačičeka zanimalo koliko je socijalistička verzija punka bila originalna.
– Originalnost je što su pjevali na našem jeziku, a ne na engleskom. Već samim time dali su lokalne atribute muzici. Jer, engleski uzorak umnažao se u mnogim zemljama, ali naša socijalistička inačica dala je nove momente. Ja također vučem paralele hrvatskog sa sjevernoirskim punkom iz Belfasta i Derryja, gdje je bila melodična punk scena.
Kao što su kod nas bili Paraf, Termiti, rano Prljavo kazalište, tako su u Belfastu bili Rudi, The Outcasts i drugi, rekao je Vinko Barić. Razvoj punka i novog vala u Barićevoj knjizi podijeljen je u četiri razdoblja: od 1976. do 1978., zatim 1979. – 1980. i 1981. – 1983., a posljednji godine od 1984. do 1987. Autor ističe da je obuhvatio razdoblje zaključno do prvog albuma grupe Grč i kompilacije Rijeka-Paris-Texas.
– Na prvom izdanju radio sam dvije i pol godine, a na drugom pet mjeseci. Zadržao sam potpuno isti dizajn, ali radi se o bogatijoj knjizi, koja je, rekao bih, sada već monografija s tendencijom enciklopedije, rekao je Barić. Osvrnuo se i na riječku punk i novovalnu scenu koja je po njemu bila posebna zato što je bilo mnogo bendova i hitova koji su dali obol, a su svi zvučali različito.
– Riječka je 1970.-ih i 80-ih bila najjača u Jugoslaviji, uz Ljubljanu, zaključio je Barić.