
Foto V. KARUZA
Festivalski ansambl pod nazivom Trio Corrente čine pijanistica Jelena Tihomirović, flautist Metod Sironić i violončelistica Lea Sušanj Lujo, a prvi koncert ovogodišnjeg festivala upotpunila je i violinistica Mojca Jerman
povezane vijesti
RIJEKA – Sedmo izdanje Dana rane glazbe u Rijeci započelo je koncertom u Svečanoj dvorani Palače šećera u Rijeci, a nastavit će se koncertima koji slijede u okviru festivalskog programa. Udruga Corona Laurea ovaj festival organizira još od 2018. godine po ideji Jelene Tihomirović i Metoda Sironića, a odgovorna je i za održavanje festivala Lovran classic. Rana glazba predstavlja zapravo klasičnu glazbu koja se izvodi na povijesno obaviješten način koristeći stilska obilježja, načine izvođenja i povijesna glazbala. Takva izvedbena praksa ima uži krug poznavatelja i poklonika koji je rado slušaju, ali je upravo u tome i njezina vrijednost kada se nađe na koncertnom podiju u nekoj sredini. Riječka publika ima sreće da može uživati u ovakvim izvedbama i to na visokoj razini koja se iz godine u godinu potvrđuje.
Pariški kvarteti
Festivalski ansambl pod nazivom Trio Corrente čine već spomenuta pijanistica Jelena Tihomirović, flautist Metod Sironić i violončelistica Lea Sušanj Lujo, a prvi koncert ovogodišnjeg festivala upotpunila je i violinistica Mojca Jerman koja je nakon završenog studija violine u Ljubljani nastavila usavršavanje sviranja barokne violine u Bologni, a nastupala je i s brojnim eminentnim glazbenicima. Tihomirović i Sironić domaći su glazbenici s riječkom adresom i karijerama koje uključuju usavršavanja na domaćim i inozemnim visokoškolskim ustanovama kao i nastupe s posebnim naglaskom upravo na glazbu od visokog baroka do ranog klasicizma. Sušanj Lujo je violončelistica koja je i stalna članica Simfonijskog orkestra HRT-a, ali i specijalistica za barokno violončelo koje smo na ovom koncertu imali i prilike čuti. Svi glazbenici pokazali su vrlo visoku razinu muziciranja i poznavanja stila i partiture.
Kako svaki koncert ovoga festivala ima neku tematsku poveznicu, ovoga puta mogli smo svjedočiti djelima iz pera Georga Philippa Telemanna. Okosnicu su činila dva »pariška« kvarteta koji čine dio od ukupno njih 12 povezanih s Telemannovim boravkom u Parizu 1737. i 1738. godine. Pariški kvartet br. 1 TWV 43:D3 (sa stavcima Prelude: Vivement, Tendrement, Vite, Gaiement, Moderement i Vite) pokazao je svu raskoš Telemannova izričaja koji potpuno jednako tretira tri obligato glazbala (violina, flauta i violončelo odnosno gamba), a odvaja čembalo čime postiže mnogo slobode u iznošenju tematskog materijala i kreacije različitih tonskih boja koje za ovo stilsko razdoblje nisu uvijek karakteristične. Posebno u brzim stavcima izvođači su doista pokazali spretnost i virtuozitet pa je publika mogla uživati u uzbudljivim trenucima izvedbe.
Dodatak
Jednako neobičan bio je i Duo za flautu (traverso) i violončelo TWV 40:111 (Dolce, Scherzando, Largo e misurato, Vivace e staccato), ali i Fantazija za solo violinu u a-molu TWV 40:25 (Moderato, Vivace i Presto) u kojem su izvođači stavljeni u potpuno solističku ulogu prenoseći Telemannove ideje neposredno i izravno. Kao zaključak koncerta bio je ponovo jedan Pariški kvartet br. 6 TWV 43:e4 (Prelude. A discretion – tres Vite, Gay, Vite, Gracieusement, Distrait i Apotheose. Modere), ovoga puta s dramatičnim i molskim završetkom koji potiče na razmišljanje. Publika kao da je zadržala dah nakon završnog tona, nakon čega se prolomio iskren i topao aplauz. Na poseban način zaslužila ga je solistica Jerman, violinistica mirnog i mekanog poteza gudala, ali i svi ostali izvođači koje domaća publika vrlo dobro poznaje. Prilično dobro ispunjena koncertna dvorana rezultirala je i jednim dodatkom, ovoga puta iz pera F. Couperina, a radilo se o plesnom stavku inspiriranom friulanskim tradicijskim plesom. S veseljem možemo najaviti daljnje koncerte u okviru Dana rane glazbe i pozvati publiku da dođe uživati u ovoj nadasve posebnoj glazbi koju nije moguće uživo čuti tako često.