Foto Mateo Levak
Tijekom izložbe ćemo napraviti nekoliko predavanja da ukažemo na probleme industrijske baštine, ali i ne samo na probleme, nego i da nađemo neka rješenja i da se maknemo s mrtve točke - Lilian Stošić
povezane vijesti
RIJEKA – Nakon prikazivanja kratkog dokumentarnog film Barbare Essl u sklopu tribine o zaštiti i revitalizaciji baštine u organizaciji Novog lista, koji prikazuje riječku industrijsku i arhitektonsku baštinu, u Galeriji Garbas Konzervatorskog odjela u Rijeci otvorena je izložba fotografija pod nazivom »Napuštena mjesta« koje svojom tehnikom i izgledom na trenutak oživljavaju duh većinom napuštenih prostora te još jednom podsjećaju na važnost zaštite kulturnih dobara.
Dio identiteta grada
Uvodno postavljajući znak jednakosti između industrije i Rijeke, pročelnica Konzervatorskog odjela u Rijeci Lilian Stošić naglasila je kako je riječka industrijska baština većinom zaštićena i upisana je u registar kulturnih dobara Republike Hrvatske, a s obzirom na to da umjetnica Barbara Essl riječku baštinu prezentira na jedan drukčiji način, dobila je ideju da njezinu izložbu iz Zajednice Talijana dovede u Galeriju Garbas, u sam centar grada, s ciljem da bude još više posjećena, no i s ciljem da se građani dodatno upoznaju s onime što je dio našega grada.
– Prije svega htjeli bismo da građani grada upoznaju svoju baštinu na jedan drukčiji način. Ova baština dijelom je već i obnovljena, tako da nije sve u stanju kao što je to na slikama. Primjerice Energana nam je u obnovi, Palača Šećerane je obnovljena i već je u funkciji, kao i cijeli Art-kvart, osim zgrade Teatrina, a isto tako se obnavlja i brod Galeb. Ne moramo gledati sve crno, stvari se događaju, stoga je ova izložba samo poticaj da nastavimo i dalje obnavljati našu baštinu. Od jako važnih zgrada ostalo nam je kupalište Ilona, Lansirna rampa, ima još puno toga za obraditi, ali mislim da je dobro da smo počeli pričati o tome, da se ljudi aktiviraju, i da počnu sudjelovati u raspravama, što je bila i jedna od ideja tribine u organizaciji Novog lista koju smo imali pred nešto više od mjesec dana, na kojoj smo razgovarali o Harteri i Teatru Fenice. Tijekom izložbe ćemo napraviti nekoliko predavanja da ukažemo na probleme industrijske baštine, ali i ne samo na probleme, nego i da nađemo neka rješenja i da se maknemo s mrtve točke, najavljuje Stošić.
Osjećaj trodimenzionalnosti
Na konstataciju da obnova mahom riječke industrijske baštine ide presporo, no ipak se kreće, nadovezala se i Olga Magaš te je dodala se o njoj već godinama piše, a ova izložba odnosi se na riječke primjerke, a za razliku od izložbe u Circolu sada nema komparacije s Trstom.
– Autoričine prve izložbe i izlošci su bili dorađeni fotografski dokumenti, recimo različite draperije koje likovno pojačava i smanjuje i tome slično, a onda je započela s nečime što je bilo jedinstveno, s tim drukom na aluminiju koji se četka, potom se tiska fotografija, opet se četka, a onda se dorađuje ili ne dorađuje. Na kraju dobijete ovaj osjećaj trodimenzionalnosti, dubine, a cjelokupan dojam ovisi i o samome svjetlu, govori Magaš, a autorica dodaje da je zaljubljena u naš grad.
Autorica Barbara Essl rođena je 1969. godine u Hermagoru u Austriji. Nakon jezične gimnazije, studirala je prevođenje na Sveučilištu u Trstu, a kasnije je stekla magisterij iz novinarstva i postala članicom Talijanskog novinarskog udruženja. Kao novinarka i fotografkinja, radila je na raznim projektima poput »Italia a Cavallo« te je izlagala diljem Europe, između ostalog u Trstu, Klagenfurtu, Beču, Italiji, Šangaju te San Franciscu. Njezina izložba »Lost Places« privukla je veliku pažnju, a knjiga »TIMELESS, The Abandoned Space« objavljena je kao katalog njezinih radova. Prošle je godine autorica, između ostalih, sudjelovala i na grupnoj izložbi »Art Austria« te na izložbi »Momenti Queer in Luoghi Perduti«.