Nagrade su dodijeljene u šest službenih kategorija, a radovi finalista premijerno su prikazani na grupnoj izložbi u Multimedijalnom centru Rovinj
povezane vijesti
ROVINJ – Dodjelom nagrada i Grand Prixa završeno je još jedno izdanje Rovinj Photodaysa, velike manifestacije posvećene fotografiji, kada Rovinj na dva dana postaje mjesto održavanja radionica, izložbi, projekata te gradske ulice i trgovi vrve ljubiteljima fotografije koji su iskoristili dva lijepa, sunčana dana za ovjekovječiti zanimljive gradske prizore.
Imaginarni krajolici
Festival ne čine samo nagrade i priznanja već i druženje uz ljubitelje fotografije. Nagrade su dodijeljene u šest službenih kategorija, a radovi finalista premijerno su prikazani na grupnoj izložbi održanoj u Multimedijalnom centru (MMC) Rovinj, koji je bio središnji dio ovogodišnjeg festivala.
Ivica Lazić, predstavnik Epsona, kao jednog od glavnih sponzora festivala, Grand Prix je dodijelio Tatiani Takačovoj, vizualnoj umjetnici i fotografkinji iz Slovačke te pobjednici u kategoriji Pejzaž. Osvajanje ove nagrade za Tatianu znači novu samostalnu izložbu na festivalu Rovinj Photodays 2025, s pripadajućom pratećom publikacijom te novčanu nagradu festivala u iznosu od 2.000 eura.
– Usprkos tome što su odrastale u doba ekspanzije digitalne fotografije, finalistice iz kategorije pejzažne fotografije podudaraju se po senzibilitetu prema crno-bijeloj fotografiji konceptualne provenijencije. Primjenjujući tehniku kolaža i kombiniranje digitalne fotografije s analognom, vlastite snimke s arhivskom građom, prvo mjesto dobiva Tatiana Takačova sa serijom imaginarnih krajolika čiji naslov »Moglo bi zvučati malo čudno« naznačuje kako je riječ o nesvakidašnjim prizorima. »Simbiozi stvarnog i artificijelnog koja proizvodi osjećaj izmještenosti iz realiteta. Ne odstupajući od meke gradacije sivih tonova, izazivaju turobna raspoloženja prolaznosti«, navodi Sabina Salamon, predsjednica žirija.
Suvremena fotografija
Pobjednica Takačova pak kaže: »Ovaj projekt odražava moje dugotrajno zanimanje za psihološke aspekte ljudskog iskustva i koncept temporalnosti. Ideološko polazište je njemački koncept fernweh, odnosno čežnja, melankolija ili tuga, koji pojedinac osjeća za mjestima na kojima nikada nije bio. Kao umjetnica, tumačim ovaj koncept na dvjema razinama. Prva je povijesna, gdje do izražaja dolazi melankolija zbog svijeta, društvenih sustava i priča koje su nepovratno nestale. Druga razina povezana je s budućnošću i iskustvom unutarnje čežnje za otkrivanjem i traženjem obećane zemlje«, zaključuje.
Rovinj Photodays vodeći je hrvatski festival suvremene fotografije koji predstavlja radove novih i etabliranih fotografa iz cijelog svijeta. Utemeljen 2007. godine, festival slavi umjetnost fotografije kroz izložbe, radionice i edukativne programe, privlačeći fotografske entuzijaste, profesionalce i umjetnike.
Podsjetimo da je ove godine održana velika internacionalna izložba finalista godišnjeg natječaja, koja predstavlja 17 nominiranih fotografa u šest natjecateljskih kategorija: arhitektura, dokumentarna fotografija, portret, pejzaž, akt i moda.