
Foto Vedran Karuza
Trio je nastupio u sastavu Metod Sironić (barokna flauta ili traverso), Lea Sušanj Lujo (barokno violončelo) i Jelena Tihomirović (čembalo). Publika je nagradila umjetnike lijepim aplauzom
povezane vijesti
RIJEKA – Za skladateljska imena kao što su Pietro Antonio Locatelli, Francesco Geminiani i Giovanni Benedetto Platti ne može se reći da su često na koncertnim programima, posebno u našim krajevima. Općenito, razdoblje u kojem su živjeli, a čiju glazbu danas opisujemo epitetom »rana«, nije odveć popularno, osim u onim krugovima koji prema istoj gaje poseban senzibilitet. I da nema festivala Dani rane glazbe u Rijeci, vjerojatno bi ovu glazbu uživo mogli čuti tek rijetko. Ovako, barem jednom godišnje na nekoliko koncerata možemo uživati u plodovima stvaralačkog rada skladatelja ove epohe.
»Italija u inozemstvu«
Ovogodišnje izdanje Dana rane glazbe, šesto po redu, našoj je publici priredilo tri koncerta. Prvi je već prošao, a nastupio je ansambl Responsorium s vrlo zanimljivim programom, a publika je, kako je najavljeno, mogla čuti i novo naručeno glazbalo, tzv. pozitiv, odnosno »organo a legno«. Ipak, središnji koncert festivala upravo je okončan u crkvi Uznesenja Blažene Djevice Marije u Rijeci nastupom festivalskog ansambla, dobro nam poznatog Trija Corrente u sastavu: Metod Sironić (barokna flauta ili traverso), Lea Sušanj Lujo (barokno violončelo) i Jelena Tihomirović (čembalo). Izazov u sastavljanju programa za umjetnike je bilo pronaći poveznicu između predstavljenih skladatelja, a to su uspjeli nazvavši koncert »Italija u inozemstvu«. Naime, sva tri predstavljena skladatelja svoj su život dobrim dijelom provela izvan Italije, ali je njihova glazba dobrim dijelom ostala pod utjecajem matične domovine.

Foto Vedran Karuza
Prva na programu bila je Locatellijeva Sonata op.2, br.1, a zatim i Sonata op.2, br.6 koje su sastavljene u baroknom obliku, kontrastnim stavcima. Dašak engleskog dvora uslijedio je izvedbom Sonate br.1 F. Geminianija nakon čega je flautist mogao predahnuti dok je publika slušala Sonatu br.7 za violončelo i continuo G. B. Plattija. Kao posljednje dvije skladbe na programu izvedene su ponovo one iz pera Locatellija i to Sonata op.2, br.2 i op.2, br.5.
Finoća glazbenog tkiva
Tijekom cijelog koncerta jasno je bilo vidljivo da je ovaj ansambl odlično profiliran te da doista poznaje glazbene odrednice stila koji izvodi. Opušteno, gotovo rutinski, a opet nadahnuto i odmjereno, nizali su se stavci ispunjavajući prostor crkve finoćom glazbenoga tkiva. Ne začuđuje, stoga, činjenica da je ovaj ansambl u posljednje vrijeme upriličio čak tri koncerta na 52. Varaždinskim baroknim večerima, ali i da je u listopadu prošle godine održao koncert u crkvi sv. Franje Asiškog u Parizu. Svojim izvedbama glazbenici su otkrivali ljepotu tona i mogućnosti njihovih glazbala, ali i otimali zaboravu ove pomalo iščeznule skladbe i njihove skladatelje, omogućivši publici da otkriju i nauče nešto novo. Publika je to prepoznala i nagradila umjetnike lijepim aplauzom izmamivši i jedan glazbeni dodatak.
Posljednje večeri Festivala, koja će se održati 3. studenoga, nastupit će Riječki barokni solisti – RiBaSol s programom »Večer Vivaldija«. Ponovo ćemo imati prilike čuti Metoda Sironića na traversu, ali i gosta večeri, poznatog slovenskog gitarista, lutnjista i teorbista Izidora Erazema Grafenauera. Za sve kojima će ovakav program biti zanimljiv pozivnica je upućena, a i preporuka jer je prava rijetkost ovakav program i glazbala imati prilike čuti.