
povezane vijesti
Novo izdanje edukativnog programa “Kino, igra, film”, programa koji uključuje edukativne projekcije s hrvatskim videoigrama za djecu i mlade u nezavisnim kinima diljem Hrvatske, održat će se u utorak, 1. travnja u riječkoj Dječjoj kući.
Program uključuje predstavljanje videoigre Cave Hikers autora Zvonimira Baraća, humoristične pseudodokumentarne avanturističke videoigre koja spaja alkemiju, zagonetke i interakciju s likovima – ratnicom Aki, alkemičarom Valerijanom i mehaničarom Vuvom, dok istražuju tajanstvenu “špilju s beskonačnim stropom”.
Nakon predstavljanja videoigre, uslijedit će projekcije triju domaćih kratkometražnih animiranih filmova: “Ježeva kuća” autorice Eve Cvijanović, “Iz dubine” redateljice Katrin Novaković te “Tajni laboratorij Nikole Tesle” autora Brune Razuma.
Analizu projekcija s djecom vodit će profesorica i filmska pedagoginja Jasminka Bijelić Ljubić, mentorica na više od 350 animiranih filmova djece, mladih i odraslih, voditeljica produkcije i organizacije Škole animiranog filma Čakovec te dobitnica Godišnjeg priznanja grada Čakovca za značajan doprinos znanosti, odgoju i obrazovanju za 2024. godinu.
Program organiziraju Hrvatski audiovizualni centar (HAVC) i Art-kino Croatia, a cilj projekta je promocija hrvatskih videoigara, poticanje gledanja domaćeg filma među djecom i mladima na kino platnu, razvoj i edukacija najmlađe publike kroz kino-događaje te edukacija i kreiranje temelja za bolje razumijevanje sadržaja – kako videoigara, tako i filmova, stoji u najavi.
Projekt “Kino, igra, film” nastao je kao rezultat suradnje triju odjela HAVC-a – Kinoprikazivaštva, Videoigara (Games Croatia) i Filmske pismenosti, prvo izdanje održano je u ožujku u Novskoj, a nakon Rijeke slijede programi u Karlovcu 14. svibnja te u Splitu 13. lipnja.
Program nudi jedinstvenu priliku djeci i mladima da kroz igru i film razvijaju ne samo svoje tehničke vještine i kreativnost, već i kritičko razmišljanje i filmsku pismenost.
Uz edukativne igre, djeca imaju priliku učiti o povijesti i kulturi kroz interaktivne pristupe, kao što su igre inspirirane hrvatskom književnošću i tradicijom.