Brendiranje

Glagoljica može postati simbol hrvatske baštine u svijetu

Portal Novi list



Po čemu je Hrvatska poznata u svijetu, osim po nogometašima i preko njih crveno-bijelim kockicama? Po čemu je hrvatska baština posebna i kako možemo biti zanimljivi susjedima, prijateljima, strancima koji se prvi put susreću s njom.


Odgovor je, naravno, po glagoljici. U okviru Dana Sveučilišta u Zadru i Dana kroatistike danas je u Svečanoj dvorani održano predavanje i predstavljanje knjige „Brendiranje kulturom: glagoljica“ osječkih doktorica znanosti ekonomske struke Jasne Horvat i Josipe Forjan te „Glagoljaške poeme Az – romana Az“ Jasne Horvat.


Pročelnica Odjela za kroatistiku izv. prof. dr. sc. Sanja Knežević rekla je kako nije neobično kako u valorizaciji baštine sudjeluju znanstvenice izvan humanističkih područja, u ovom slučaju doktorice ekonomije i doktorica prava izv. prof, dr. sc. Martina Mikrut.




– Danima kroatistike nastojimo popularizirati našu baštinu, a ovog puta radimo korak više i pokazujemo kako je hrvatski identitet poseban u prvom redu po svojoj jezičnoj starini, koja pretpostavlja dug period kulturnog rada i postojanja.


Profesorica Horvat primjer je uspješnog spoja struke i strasti prema baštini i književnosti, istaknula je Knežević.


Prorektor Sveučilišta u Zadru prof. dr. sc. Marko Lukić podijelio je svoja iskustva iz kontakta sa stranim kolegama, koji su redovito oduševljeni glagoljicom, a posebno u tome prednjače Japanci koje je susretao.


Autorice knjige poželjele su da glagoljica bude razumljiva što više naših sugrađana, kako ne bismo ostali bez identiteta u svjetskoj zajednici naroda.