Foto Marko Gracin
povezane vijesti
RIJEKA – Kako to obično biva, predstojeće vrijeme blagdana koje stvara općenito pozitivno ozračje nerijetko je i prilika da se osvrne na ono prethodno, u svakom smislu, pa tako i u kontekstu (ne)čijega rada. A upravo je to svojom nedavnom božićnom plesnom produkcijom u Galeriji Filodrammatica nedavno učinilo i Društvo za ples i rekreaciju Rotondo, jedna od najstarijih plesnih udruga u našemu grad, a u otprilike nešto više od sat vremena moglo se tako posvjedočiti stilskom plesnom presjeku, kao i vidjeti plesni generacijski suživot koji je evokativno opstojio u božićnome duhu (zajedništva).
Generacijski različite plesačice
Šesnaest je plesnih točaka nevelika trajanja (otprilike nekoliko minuta) okupilo mnoštvo zaljubljenih u ples i sve njegove dobrobiti, od onih najmlađih, pa do onih zrelije dobi, a uz generacijski različite plesačice Rotonda (vodi ih negdašnja primadona Baleta riječkoga HNK-a Terezija Dubrović), u jednoj su se plesnoj točki pridružili i članovi Dance studija »Oksana Brandiboura« (vodi ih također negdašnja primadona riječkoga Baleta HNK-a Oksana Brandiboura Kožul koja je nedavno govorila za naš list).
Uz poznatu melodiju »Rockin’ Around the Christmas Tree« amaterski su plesači Oksaninog studija jednako zaljubljeni u pokret melodijski susljedno plesno projicirali dobro raspoloženje koje se vezuje uz nadolazeći blagdan i sve ono što ga čini – bor i crvena boja između ostaloga – pa su tako i tvorili različite skupne formacije, kao i one razdvajanja te kojeg pojedinačnog naglašavanja. Sama koreografija spojnica je stilskoga diktata, duha božićne pjesme, uz intencionalno dozirane gestikulacije koje podcrtavaju blagdansko ozračje. Iako se radi o amaterskim plesačicama različite dobi, s ovom su se koreografijom u potpunosti saživjele, a uz to što je ovo koreografski najzahtjevnija cjelina koju su izvodile, ovo im je nedvojbeno i najbolja izvedba dosad.
Božićni ugođaj
Ništa manje blagdanskoga ugođaja nisu bile ni ostale plesne točke koje su se izvodile na pjesme poput »Beginning of December«, »Candy Doll«, »Šećerleme«, »December Waltz«, »Dance of Sugar Plum Fairy«. Uz praznično prigodne i pomno osmišljene uvijek različite kostime, one najmlađeg uzrasta su koreografski koncipirano formacijski, također i gestikulativno, uz nerijetke pokrete rukama te različite vrtnje, dakako sukladno njihove uzrastu i plesačkoj mogućnosti, u dobrome raspoloženju izvodile svoje kratkiše – mali(m), ali velikim koracima.
Koreografije su za starije polaznice Rotonda bile nešto zahtjevnije, a možda su najviše oduševile točke koje u svojem nazivu i u svojim opjevanim stihovima nose riječcu jazz – »All That Jazz« i »Le Jazz« – koje su apsolutno oduševile svojom točnošću, dostatnom oštrinom pokreta, senzualnošću i dramatičnošću, kao i proživljenim plesnim trenutkom koji mora verificirati idejno plesno raspoloženje, kao i ono situacijski (pri)dodano, što se i dogodilo. Isti je slučaj bio i s onim točakama party predznaka, koji su, uz glazbenu podlogu – »Gold«, »Everybody dance now« – (d)označili i kostimi.
Redoslijed pjesama
Uz dobar idejno-izvedbeni redoslijed pjesama koji je podržan i simbolično i praktično-tehnički, potpuno različite i do detalja razrađene kostime, valja pohvaliti i plesačku spregu cijeloga kolektiva Rotonda, od najmlađih do najstarijih, jer u vrlo ograničenom vremenskom okviru trebalo je izvršiti sve koreografske i scenske izmjene, a u konačnici, ono najteže, u tako kratkome vremenu trebalo je i fokusirano i točno izvesti svaku točku, što im je i pošlo za rukom. Uz kratko vrijeme za pripremu ove nemale produkcije zbog dislalija u terminima, božićni i blagdanski je duh očigledno i plesački dobar motivator, jer svaka je Rotondo dobna skupina (juniori – seniori) zasjala u plesačko-prazničnom ruhu i ostvarila možda i svoju najbolju ovogodišnju (produkcijsku) izvedbu.
I sam redoslijed izvođenja plesnih točaka vrlo je dobro osmišljen, jer se kretao od onih najmlađih koji su bili zaduženi za stvaranje početnoga plesno-pozitivnog (božićnog) ugođaja, do onih koji se melodijski i energetski nadovezuju na početno i začeto (jazz dionice), pa do onih koji se u (toj) liniji foseovskog/brodvejskog, imputom suvremenosti, nastavljaju – »Everybody dance now«, »Power«, »Black and gold«.
Šarmantna produkcija
Liniju usložnjavanja točaka/pjesama možda se najbolje može opisati kao onom dobrog raspoloženja koja započinje tek blagdanskima, a potom doživljava energetsku party eksploziju, kakva uostalom i priliči prosincu i vremenu blagdana. A u osnovici su blagdana, kao što znamo, dobro raspoloženje i (podsjetnik na) dobra djela. U tom su duhu svojom veselom, gdjekad nestašnom i duhovitom, potentnom i nadasve šarmatnom emotivno obojenom produkcijom ispratile riječku publiku i ove brojne zaljubljenice u ples, kao i onaj brzi prst povrh gledališta koji se vješto borio s tehnikalijama Filodrammatice i omogućio da sve funkcionira.