HRVATSKO DRUŠTVO SKLADATELJA

Bili smo na 32. po redu JazzHR Festivalu – Fall edition

Davor Hrvoj

Foto Davor Hrvoj

Foto Davor Hrvoj

Trideset drugo izdanje festivala donijelo je nastupe Mire Kadoića i Big Banda RTV-a Slovenija, Bruna Matić Quinteta, Filip Pavić Quinteta, Petra Ćulibrka i Vasil Hadžimanov Banda



ZAGREB – U organizaciji Hrvatskog društva skladatelja u zagrebačkoj je Tvornici kulture održan 32. po redu JazzHR Festival – Fall edition, najdugovječniji hrvatski jazz festival. Obilježile su ga autorske izvedbe i predstavljanja novih albuma.


Svake večeri, nakon službenog prograna, u Malom je pogonu Tvornice upriličen jam session uz nastupe pjevačice Valerije, klavijaturista Viktora Lipića i bubnjara Janka Novoselića, kojima su se svi prisutni glazbenici mogli pridružiti i uživati u spontanim razmjenama ideja. Osim toga, u popratnom programu u Malom je pogonu Tvornice bila postavljena izložba radova makedonskog umjetnika Vlade Kostova pod nazivom »Save the Earth«. Radi se o skulpturama poznatih glazbenika: Milesa Davisa, Dizzyja Gillespieja i Arsena Dedića, koje su izrađene od otpadnih metalnih materijala.


Festival je svojim nastupom otvorio Big Band RTV Slovenija s gostima, hrvatskim i slovenskim glazbenicima koji su se predstavili kao skladatelji i solisti: Mirom Kadoićem, Tomažom Gajštom (samo kao skladatelj, jer zbog bolesti nije mogao svirati), Željkom Veverec i Tonijem Starešinićem (Mangroove), Žanom Tetičkovičem, Markom Črnčecom, Brunom Mičetićem, Lenartom Krečićem i Aleksandrom Čermelj. Posebice je emotivna bila izvedba skladbe »Monster in the Garden« Mire Kadoića s nadahnutim autorovim solom. Naime Kadoić je bio dugogodišnji član ovog orkestra.


Skladateljeva osobnost




Dugogodišnja Kadoićeva suradnica, bubnjarica i skladateljica Bruna Matić je predstavila svoj novi album »Noise« (Zebra Music). Radi se o modificiranoj inačici njezinog istoimenog projekta što ga je osmislila u orkestralnom kontekstu i izvorno ostvarila uz Jazz orkestar HRT-a. CD je, pak, snimila uz tenor saksofonista Vojkana Jocića, gitarista Filipa Pavića, klavijaturista Hrvoja Gallera i basista Bojana Skočilića, zadržavši isti koncept koji, za razliku od njezinog dotadašnjeg jazzističkog pristupa, donosi veći upliv rocka i klupskih ritmova, uz obilno korištenje elektronike i videoprojekcija.


Iste večeri još je jednom nastupio Filip Pavić, koji je u nastavku sa svojim sastavom predstavio svoj novi album, »Labyrinth Songs« (Croatia Records). U prvom dijelu programa svirao je s kvartetom u kojem su mu partneri pijanist Matija Dedić, kontrabasist Zvonimir Šestak i bubnjar Borko Rupena, a u dijelu programa im se pridružio tenor saksofonist Mario Bočić. Skladbu »5th of May« odsvirao je u duu s Matijom Dedićem. To je ujedno bila jedina izvedba u kojoj je svirao akustičnu gitaru. Izvedbe Pavićevih skladbi u potpunosti odaju karakter autora. Naime on je smirena, tiha, staložena osoba, a takve su i skladbe. Mudro je odabrao glazbenike koji taj karakter znalački prenose u izvedbe. To je uspio ostvariti i zato što već godinama uspijeva zadržati istu postavu s kojom je, u većem dijelu, snimio i prvi album »Terra Incognita«. Publiku, koja ga je izmamila na dodatak, oduševio je skladbom »(Be a) Light Unto Yourself« s njegovog prvog albuma »Terra Incognita«.


Umjetnički dojam


Pijanist i skladatelj Petar Ćulibrk nastupio je solo u izvedbama vlastitih skladbi sa svojeg prvog, tek objavljenog CD-a »Old School« (Intek Music). Radi se o djelima kroz koja Ćulibrk razotkriva svoj ukus, a on je formiran proučavanjem cjelokupne tradicije jazza i utjecajnih pijanista iz svih razdoblja ove glazbe. Osim kao maštovit autor predstavio se i kao uvjerljiv improvizator koji svoje izvedbe razvija smisleno, staloženo i logično, bez ispada i ekstravagancija samo zato da bi šokirao publiku. Njemu je važnije usredotočiti se na estetiku i umjetnički dojam.


Festival je svojim nastupom zaključio srpski Vasil Hadžimanov Band u kojem, uz vođu, klavijaturista, sviraju gitarist Branko Trljić, bas gitarist Miroslav Tovirac, bubnjar Viktor Filipovski i udaraljkaš i vokalist Bojan Ivković te kao gost u nekim izvedbama saksofonist Rastko Obradović. Sjajni glazbenici; tehnički potkovani, ali i maštoviti, izvodili su njihove već poznate, ali i nove skladbe koje će objaviti na albumu »Keyf«. Za glazbu ovog sastava važna je etno komponenta. Istražujući na postavkama fusiona iz 1970-ih, primjerice sastava Weather Report, ali i kasnijim ostvarenjima Joea Zawinula, izgradili su vlastiti glazbeni jezik koji odlikuju groove, elektronski zvukovi s povremenim samplovima i moćna energija. Posebice je briljirao Hadžimanov, koji je sjajan improvizator, ali i skladatelj koji ostvaruje organski spoj tradicije i suvremenog. Osjetila je to i publika koja je ovacijama dva puta dozvala umjetnike na dodatke.