Premijerno izvedena

Mozartova opera “Figarov pir”: Komična opera izmamila tople aplauze

Sandy Uran

Foto: Marko Gracin

Foto: Marko Gracin

Interpreti su bili izvrsni, što je publika pokazivala aplauzima, a osim vrhunske pjevačke izvedbe ostvarili su i zapažene glumačke uloge. Pohvale idu i orkestru kojim je ravnao Stefano Rabaglia



RIJEKA Nema dvojbe da je Wolfgang Amadeus Mozart bio glazbeni genij, a u njegovu glazbenom umijeću, nakon 200 i više godina što je napisao operu »Figarov pir«, uživali su i njegovi ljubitelji u gradu na Rječini. Da je to opera koju Riječani vole, potvrđuje činjenica da se za subotnju premijeru opere »Figarov pir« tražila karta više.


Ovu komičnu operu u četiri čina, K 492, koju je Mozart skladao 1786. godine i za koju je libreto napisao Lorenzo da Ponte prema djelu Pierrea Corone de Beaumarchaisa, u riječkom HNK-u izveo je orkestar HNK-a Ivana pl. Zajca pod ravnanjem maestra Stefana Rabaglia u režiji Eve Buchmann. Dramaturgiju je potpisao Ben Hurkmans, a prelijepe kostime osmislila je Manuela Paladin Šabanović. Glavne uloge tumače Oliviero Giorgiutti kao grof Almaviva, Ingrid Haller tumačila je groficu Rosinu Almavivu, Anamarija Knego Figarovu zaručnicu, grofičinu sobaricu Susannu, ulogu Figara, grofovog slugu tumačio je Dario Bercich, Iva Krušić bila je grofov paž Cherubino, Olga Kaminska dvorkinja Marcellina, Slavko Sekulić liječnik iz Seville dr. Bartolo, učitelja glazbe tumačio je Sergej Kiselev, koji se našao i u ulozi suca Don Curzia, dok je Luka Ortar bio Susanin stric vrtlar Antonio.


Komične scene


»Figarov pir« je na riječke daske što život znače došao u suradnji »Zajca« s Piccolo Festival del Friuli Venezia Giulia i Punto Arte – Amsterdam.




Praizvedba »Figarova pira« bila je u Beču u Burgtheatru davnog 1. svibnja 1786. godine. Premijera ove izvedbe »Figarova pira« na Piccolo festivalu Castello di Spessa održana je 10. srpnja 2018. godine, a sad, eto, i u HNK-u Ivana pl. Zajca. Predstava traje dva sata i četrdeset pet minuta, a sama priča, kao što je znano, obiluje zanimljivim intrigama, kao da je riječ o suvremenoj televizijskoj sapunici, u kojoj ne nedostaje ni komičnih scena. Radnja najpopularnije Mozartove opere obuhvaća ludi dan grofa Almavive, koji, očaran grofičinom sobaricom Suzannom, nastoji sobarici nametnuti stari feudalni običaj prema kojemu vlastelin ima pravo provesti noć s mladom uoči njezina vjenčanja…




Dašak glamura


Interpreti su bili izvrsni, što je publika pokazivala i čestim toplim aplauzima, a osim vrhunske pjevačke izvedbe ostvarili su i zapažene glumačke uloge. Pohvale idu i orkestru kojim je ravnao Stefano Rabaglia, koji je na poklonu dobio veliki pljesak, te čembalistici Nicoletti Olivieri, koja je putem tog osebujnog instrumenta ponajbolje prenijela publici Mozartov prepoznatljiv zvuk. Iznimno visokom vizualnom dojmu doprinijele su i igre svjetla s potpisom Dubravke Kurobase te kostimi Manuele Paladin Šabanović, koja je na pozornicu prenijela onovremenske modne trendove poigravši se konstrukcijom krinoline, a pojedinim likovima podarila i suvremeno ruho, kao primjerice dvorkinji koju je odjenula u krinolinu i kožnu jaknu, dok je grof Almaviva pljenio pažnju crnim cipelama sa srebrnim špicom.


Kao zanimljivost valja istaknuti da je svojevremeno ova opera podigla veliku buru zbog socijalne satire, no u njoj je riječka publika u subotu navečer uživala, a u riječko je kazalište nanovo kročio i glamur, jer su pojedine dame za ovu svečanu prigodu odjenule i večernju toaletu.



Foto: Marko Gracin