Pamćenje kroz vrijeme

Monografija Virgilija Giuricina: Cjelokupni opus velikog majstora fotografije

Marko Dobrecović

Foto: M. LEVAK

Foto: M. LEVAK

Izdavanje ove pozamašne knjige, naslovljene »Pamćenje kroz vrijeme/La memoria attraverso il tempo«, dokazuje da žar za novim ostvarenjima ovog ustrajnog umjetnika nije splasnula ni u devetom desetljeću njegova života



RIJEKA – Monografija »Pamćenje kroz vrijeme/La memoria attraverso il tempo«, poznatog rovinjskog fotografa Virgilija Giuricina predstavljena je u Muzeju Grada Rijeke. Knjiga sadrži cjelokupni opus iz bogate karijere ovog uvaženog majstora fotografije. Petsto četiri fotografije podijeljene su u četrdeset dva tematska ciklusa, što čitatelju daje mogućnost da pregledno iščita Giuricinovo stvaralaštvo.


Fotografije u zbirci su u crno-bijeloj i kolor tehnici, a u monografiji su tekstovi pisani na hrvatskom, talijanskom i engleskom jeziku, kao i autorovi aforizmi, koje je predano bilježio tijekom karijere. U tim su aforizmima skupljena njegova razmišljanja, iskustva i gledišta, prije svega o fotografiji i fotografskom kreativnom izričaju.


Izdavač knjige je Talijanska unija Rijeka, a knjiga je tiskana u nakladi od četiristo primjeraka. Autorica stručnog ogleda monografije povjesničarka je umjetnosti Višnja Slavica Gabout, koja nije krila zadovoljstvo i emociju govoreći o radu na knjizi.


Znatiželjni kreativac




– Monografija »Pamćenje kroz vrijeme« sažimlje cjelokupni opus Virgilija Giuricina, čineći ga tako dostupnim i bliskim. Monografija je uvijek jedna i jedina, a ne tek jedna u nizu. Giuricinov izravan opus osjeti se i u primijenjenim i u art fotografijama koje je stvarao. Cijeli je život, kao znatiželjni kreativac, posvetio umjetnosti i kulturi, stoga možemo reći da je individualni vokabular stvorio upravo kroz svoje fotografije – navodi Gabout.


Virgilio Giuricin je u monografiji spretno uklopio dvije dimenzije svoga života; slavensku i latinsku, odnosno hrvatsku i talijansku. Izdavanje ove pozamašne knjige dokazuje da žar za novim ostvarenjima ovog ustrajnog umjetnika nije splasnula ni u devetom desetljeću njegova života. Giuricin je tijekom svoje bogate karijere djelovao kao kustos, galerist, esejist, fotografski teoretičar, organizator međunarodnih salona, autor stručnih tekstova i aforizama na temu fotografije.



Prilagođavanje


Giuricin je svoju bogatu karijeru započeo u rodnom Rovinju, koji je bio polazišna točka svih njegovih kapitalnih projekata. Ovaj majstor fotografije je u 1985. godine u Rovinju osnovao Photo Art Gallery »Batana«, a pet godina kasnije i Centar vizualnih umjetnosti »Batana.« Giuricin je bio idejni pokretač i realizator »Mundial fotofestivala« u Rovinju obnašajući funkciju umjetničkog direktora festivala. Rodni Rovinj mu je predstavljao i zaokruženi mikrosvemir, potpuno samodostatan u svojim granicama, stoga ne čudi što su ga na promociji monografiji pjesmom došli podržati članovi glazbene skupine »I canturi« iz udruge Giusto Curto.


Zbirka rovinjskih dimnjaka s početka sedamdesetih godina označila je prekretnicu u njegovu umjetničkom radu, a nakon te zbirke otisnuo se zahvatiti cjelokupnu Istru. Majstor fotografije, kojeg priznaje međunarodna federacija fotografa, razvijao je fotografsku umjetnost prilagođavajući se novim oblicima, načinima i tehnologijama. Realizirao je 177 samostalnih izložbi u zemlji i inozemstvu, objavio više od 120 studija vezanih uz problematiku fotografske umjetnosti, a njegova se djela nalaze u zbirkama 83 galerije čak 26 država svijeta.