Foto: D. ŠKOMRLJ
MMSU je odlučio realizirati radikalan izložbeni projekt prezentacije ključnih momenata na novijoj i suvremenoj riječkoj umjetničkoj sceni u posljednjih tridesetak godina
povezane vijesti
RIJEKA – U Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u srijedu je otvorena izložba “Art/Rat/Tranzicija (1990. – 2000. – 2010.– 2020. – 2021.)”.
Usred dramatičnih okolnosti pandemije COVIDA-19 i neizbježnih promjena u realizaciji programa Rijeke 2020 – Europske prijestolnice kulture, riječki MMSU odlučio je realizirati radikalan izložbeni projekt prezentacije ključnih momenata, segmenata, poetika i inovativnih umjetničkih praksi koje su se “prelamale” i “križale” na novijoj i suvremenoj riječkoj umjetničkoj sceni u posljednjih tridesetak godina: od povijesnih događaja kakvi su bili osamostaljenje Republike Hrvatske, odcjepljenje Republike Slovenije, raspad SFR Jugoslavije ili početak rata u Hrvatskoj i u BiH, što se ubrzano dogodilo početkom 1990-ih. To je razdoblje na ovoj izložbi obilježeno referencijama na posljednji, 16. Biennale mladih jugoslavenskih umjetnika (1991.) i na rane “ratne” izložbe.
Brojni umjetnici
Autori koncepta izložbe, ravnatelj MMSU-a Slaven Tolj i kustos Branko Cerovac, odlučili su važan segment riječke suvremene scene prezentirati putem uključivanja brojnih hrvatskih i inozemnih umjetnica i umjetnika u više faza i segmenata tijekom otvorenja i trajanja izložbe, sve do listopada ove godine, s dalekosežnom projekcijom na moguću budućnost.
Izložba se bavi razdobljem od umjetničkih predviđanja na prijelazu iz 80-ih u 90-te godine, obilježenih burnim, nerijetko konfliktnim, kontroverznim, paradoksalnim ili pak alternativnim, supkulturnim, subverzivnim provokativnim umjetničkim osobnostima i projektima, usmjerenima na kritiku, dekonstrukciju, retro-avangardno preispitivanje i radikalnu interpretaciju svih velikih naracija i ideologija – povijesnih, političkih, religijskih, etičkih i estetskih.
Glazbena scena
Posebna pozornost posvećena je odnosu tradicije i suvremenosti, dominantne i alternativne umjetničke prakse.
Uključena je i riječka glazbena scena 80-ih i 90-ih, u prožimanju i interakciji s performerima, suvremenom plesnom scenom od kraja 80-ih nadalje, vizualnim i medijskim umjetnicima te suvremenim kazalištem.
Cilj projekta je prepoznati ovu umjetničku scenu “na fronti vremena”.
U sklopu otvorenja nastupili su Plesni art laboratorij, koji čine koreografkinja Senka Baruška te plesači Zvonimir Kvesić i Iva Katarinčić, i grupa “Če bo bo, če na na”.