Marulićevi dani

Riječanki Dori Šustić nagrada za tekst “Pičman”

NL, Hina

Dora Šustić / Foto Ana Križanec

Dora Šustić / Foto Ana Križanec

Dodjelom Nagrada "Marin Držić" Ministarstva kulture i medija u splitskom HNK-u počeli 35. Marulićevi dani



Dodjelom Nagrada »Marin Držić« Ministarstva kulture i medija, te izvođenjem predstave »Robi K./Crvenkapa je mrtva« Viktora Ivančića, u splitskom HNK-u počeli su 35. Marulićevi dani.


Prvu nagradu »Marin Držić« za najbolji neobjavljeni dramski tekst u 2024. godini dobila je drama Dore Šustić »Pičman«, drugu nagradu ravnopravno dijele Selma Parisi za dramu »Elita« i Tomislav Zajec za dramu »O dobrom vremenu«, dok treću nagradu dijele Anita Čeko za dramu »Justina je stisnula gas«, Melani Glavinić za dramu »Jedan život unatrag« te Ninoslav Mrvelj za dramu »Glas od kartona«.


Dora Šustić (Rijeka, 1991.) bavi se pisanjem filmova i serija, ali i književnošću, a 2022. godine objavila je roman »Psi«. Za svoju nagrađenu dramu »Pičman« rekla je kako je riječ o vrlo komornoj psihološkoj drami koja propitkuje temu suicida kroz različite aspekte.




Nagrada joj znači puno jer predstavlja skok u kazališnom i dramskom pismu. To joj je prva drama koju je napisala, pa joj je nagrada poticaj za daljnji rad, istaknula je.


Tijekom devet festivalskih dana, do 30. travnja, u konkurenciji za festivalske nagrade bit će prikazano 12 predstava u produkciji kazališta iz Hrvatske, Slovenije i Crne Gore, te jedna izvan konkurencije.


Uz brojne događaje u bogatom i raznovrsnom popratnom programu bit će održano 67 kazališnih događanja. Za 35. Marulićeve dane prijavljeno je 65 predstava iz Hrvatske, Srbije, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Crne Gore, Italije, Njemačke i Portugala.


Izbornica Jelena Kovačić odlučila se za 14 predstava, od kojih jedna, zbog produkcijskih razloga izvođača, neće nastupiti na festivalu, a jedna će, zadnjeg festivalskog dana, biti izvedena van konkurencije.


Jelena Kovačić je kazala da se ovogodišnje predstave ističu promatranjem društvene zbilje i tematikom vremena u kojem živimo, a sve to svjedoči o vitalnosti hrvatskog dramskog pisma.


Naglasila je da su u izboru podjednako zastupljene nezavisne i institucionalne produkcije.