Foto Petar Fabijan
povezane vijesti
- “La nostra famiglia/Naša familija”: Predstava koja postavlja važno pitanje tko sve čini našu obitelj
- Uspješnica ponovo na programu Zajca, ovaj put s posvetom. “Gospođa ministarka” posvećena Biljani Lovre
- Balet obojen španjolskim folklorom. Riječka publika došla na svoje premijerom “Laurencie” u Zajcu
RIJEKA – Plesni spektakl i središnji projekt ovogodišnji baletne sezone HNK-a Ivana pl. Zajc bit će »Grand finale: The Turtle and the Phone Booth«, čija će se premijera održati 16. travnja. Izraelski koreograf Nadav Zelner jedan je od najzanimljivijih i najtraženijih mladih koreografa u svijetu, čiji je rad riječka publika imala prilike upoznati u prošlogodišnjoj sezoni, kad je koreografirao minijaturu »Medium rare«, energičnu završnicu plesne večeri »Transparada«.
Tema doma
Kako javljaju iz »Zajca«, Zelnerove plesne produkcije publiku obično vode u njegove maštovite i izmaštane svjetove, međutim, ovoga je puta Zelner, prema vlastitim riječima, želio stvoriti nešto »dokumentarnije i realističnije«, a bavi se temom doma. Naime, angažmani diljem svijeta i suradnje s mnogim plesnim trupama imaju i svoju drugu stranu, stalna putovanja i stvaranje pa napuštanje privremenih domova. I većina članica i članova riječkog internacionalnog baletnog ansambla je, baš poput Zelnera, najčešće daleko od svojih obitelji i mjesta iz kojih su potekli.
– Želio sam istražiti temu doma. Što je dom? Gdje je dom? Jer svi ga trebamo. Kornjača je, po meni, savršen simbol za nekoga tko putuje i nosi dom na leđima. Ponekad se osjećam i kao prtljaga. To je cijena koju moramo platiti i nije mala: udaljenost i odvojenost od obitelji i prijatelja, kaže Zelner koji je, između ostalog, koreografirao za Bolshoi Ballet Moskva, Nederlands Dans Theater, St. Gallen Theatre, Stanislavsky Ballet, Augsburg Ballet, Introdans, Kineski međunarodni balet Chongging. A riječki će baletni ansambl ispričati i njegovu i svoju priču.
Utjecaj popularne kulture
Prema najavi, svoje prepoznatljive, visokoestetizirane predstave Zelner stvara pod utjecajem popularne kulture, a karakteristika je i neočekivan izbor glazbe; za novu je predstavu koreograf tako eklektički odabrao glazbu od spaghetti westerna autora poput Ennia Morriconea, preko bluesa i countryja do rocka Deep Purplea i glazbe metal bendova poput Metallice.
Scenografiju potpisuje Eran Atzmon, a kostimografiju Maor Zabar, Zelnerovi suradnici s kojima je kreirao nekoliko spektakularnih predstava, primjerice u njemačkim kazalištima u Hannoveru, Mannheimmu i Weisbadenu.
– Nadav je vrlo velikodušan kao koreograf. Slobodnog je duha i s puno ideja, uvijek otvoren za novo. Svaki umjetnički proces s njim je putovanje. Ne ispriča vam sve, ali osjećate da postoji nešto veće, velika priča skrivena iza toga, ističe Eran Atzmon.
Oblikovatelj svjetla je Dalibor Fugošić, oblikovatelj zvuka Matan Onyaneh, a oblikovatelj videa Mateo Jurčić. Predstava »Grand finale« ostvarena je u koprodukciji s HNK-om u Splitu, u sklopu K-HNK konzorcija.