Foto Vedran Karuza
povezane vijesti
U povodu otvaranja nove kazališne sezone HNK-a »Zajc« predstavljene su predstave »Operni vremeplovi 1« i »Operni vremeplov 2« koji će riječku publiku različitim dijelovima poznatih opera odvesti na jedinstveni povijesni operni hod, od renesanse do suvremenosti, a prisutni su mogli pogledati i dio iz opere »Maria Stuarda« Gaetana Donizettija.
Takvo putovanje različitim epohama i stilovima zahtjevan je zadatak, a dolazi kao šlag na kraju u vrijeme sadašnje uprave i mandature dr. sc. Marina Blaževića koji je kazao kako su i za vrijeme njegova mandata izvođene neke od opera koja su rijetko izvođene u svijetu, regiji te rijetko ili nikad u riječkoj kazališnoj kući, a na tragu toga je i jedinstveni projekt »Opernih vremeplova«, u sklopu kojega će se izvesti neke od najpoznatijih opernih arija, no i neke od manje izvođenih upravo zbog njihove zahtjevnosti.
– Riječka Opera u proteklih dvadesetak godina postala je poznata u regiji kao operna kuća koja se upušta u produkciju iz programa koje u našem gradu, Hrvatskoj, pa i regiji, po nekim naslovima koje smo predstavili proteklih sezona, je izniman, neobičan, riječ je o opernim djelima koja su se relativno rijetko izvodila u Hrvatskoj, posebno u Rijeci, ali i široj regiji, iako su diljem svijeta dio već standardnog opernog repertoara.
Prvakinja Državne opere Stuttgart, Diana Haller, dio je programske misije i ideje kojom smo riječkoj publici i onima koji dolaze u Rijeku da je operni repertoar puno širi od onih desetak opera Puccinija, Verdija, Mozarta, Rossinija, koji su se uporno izvodili u ovim našim krajevima.
Tako smo Diana i ja došli na ideju da u posljednjem dijelu moje sezone “Opernim vremeplovima” napravimo još jedno dublje sondiranje u povijest svjetske opere i da predstavimo arije i scene iz što većeg broja opera, što većeg broja skladatelja, našoj publici – arije iz 34 različite opere, koje je skladalo 28 različitih skladatelja, ističe Blažević te dodaje da će se vremeplov, »koji će duboko i široko zagrabiti u povijest europske opere« završiti izvođenjem Papandopulova djela.
Koncept, program i režiju, uz intendanta Blaževića, supotpisuje i Diana Haller, (i) jedna od solistica, a kako je kazala, ovaj je projekt koji ide od baroka do suvremenosti veliki pothvat za pjevače, jer se u nešto manje od tri sata moraju suočiti s različitim stilovima, kao i za maestra koji ima puno brojeva.
I sam maestro na to je u humornom tonu dodao da je, nakon što je pogledao cjelokupni program, pomislio kako su poludjeli, no baš zbog tog velikog pothvata, koji uključuje i zbor i orkestar, i sam se odlučio sudjelovati u njemu.
A cijeli će koncept povezati, najavljeno je, naracija Neve Rošić kao vremeplovke. Scenografski, u predstavi su tzv. poluscenska ili polukoncertna rješenja koja koriste neku stalnu scenografiju i, u ovome slučaju, posebne kostime na koje se dodaju dijelovi kostime koji su historijski vezani uz različito razdoblje.
Izveden je i »Morta al mondo…Figlia impura di Bolena« iz opere “Maria Stuarda” Gaetana Donizettija, dio u kojem se Suarda suočava s neizbježnim krajem, a prisutne je mogao zaintrigirati atmosferom tragičnoga, uigranim izvedbama te snažnom emocijom.