Foto Damir Škomrlj
Predstava je u povremenom dijalogu s kultnom predstavom "Vježbanje života" Nedjeljka Fabrija, Darka Gašparovića i Georgija Para iz 1990. godine
povezane vijesti
- “La nostra famiglia/Naša familija”: Predstava koja postavlja važno pitanje tko sve čini našu obitelj
- Uspješnica ponovo na programu Zajca, ovaj put s posvetom. “Gospođa ministarka” posvećena Biljani Lovre
- Balet obojen španjolskim folklorom. Riječka publika došla na svoje premijerom “Laurencie” u Zajcu
RIJEKA – Trideset godina od praizvedbe prvog »Vježbanja života« prema istoimenom romanu Nedjeljka Fabrija, Rijeka, Riječanke i Riječani su dočekali premijeru »Vježbanje života – drugi put«.
Ova četverosatna predstava Hrvatske i Talijanske drame HNK-a Ivana pl. Zajca, u režiji Marina Blaževića, počinje »Karnevalom političara« ispred Kazališta.
Rijeka je poznata kao grad karnevala, a u ovoj neobičnoj karnevalskoj povorci povezali su se karneval i politika. U njoj su se našli nekadašnji i današnji političari, oni 19. i oni 20. stoljeća, koje su utjelovili riječki glumci.
Novo “Vježbanje života”
Predstava se nastavila na pozornici riječkog HNK-a, a riječ je o jednom od središnjih projekata u sklopu programa Rijeke-Europske prijestolnice kulture. Predstava je u povremenom dijalogu s kultnom predstavom »Vježbanje života« Nedjeljka Fabrija, Darka Gašparovića i Georgija Para iz 1990. godine.
Novo “Vježbanje života” u dramaturgiji Lucije Klarić, Maje Ležaić, Nikoline Rafaj i Marina Blaževića nije obnova ni rekonstrukcija nekadašnje predstave.
Ona povremeno ulazi u dramaturški dijalog s prvim “Vježbanjem života”, a nova predstava u prvi plan stavlja ženske likove i ženske priče, dajući svojevrsnu alternativnu povijest Rijeke iz ženske perspektive.
Predstava ima prolog i epilog, a između njih su činovi naslovljeni Fanica, Flora, Tonka, Mafalda, Elektra, Emilija, Mira Furlan i Fronta žena.
U “Vježbanju života – drugi put” koriste se i tekstovi iz romana “Leica format” Daše Drndić te iz Sarajevskih sveski iste autorice.
Na pozornici više od 90 izvođača
Koreografkinja i asistentica redatelja je Mila Čuljak, scenograf je Alan Vukelić, kostimografkinja Sandra Dekanić, autor videografa Marin Lukanović, autori glazbe Josip Maršić i Zoran Medved, a dizajner svjetla Dalibor Fugošić.
Glumačku postavu predstave čini više od 30 članica i članova Hrvatske i Talijanske drame, kojima su se pridružili polaznice i polaznici Riječkog kazališta mladih “Kamov”, kao i ženski zbor riječke Opere.
Tako se tijekom predstave na pozornici našlo više od 90 izvođača.
U predstavi sudjeluju Neva Rošić, Mira Furlan, Olivera Baljak, Zrinka Kolak Fabijan, Elis Lovrić, Tanja Smoje, Jelena Lopatić, Ivna Bruck, Leonora Surian Popov, Anastazija Balaž, Serena Ferraiuolo, Ana Marija Brđanović, Aleksandra Stojaković Olenjuk, Elena Brumini, Biljana Torić, Jolanda Pahor, Ivana Srbljan/Ivanica Vunić, Mirko Soldano, Aleksandar Cvjetković, Mario Jovev, Nikola Nedić, Giuseppe Nicodemo, Bruno Nacinovich, Giulio Settimo, Stefano Surian, Edi Ćelić, Denis Brižić, Anton Plešić, Dean Krivačić, Jasmin Mekić, Dražen Mikulić te djeca Niko Bazzara, Leda Prvulović, Elena Kolić, Lucija Babić, Amarie Kero i Niko Pulić.