Snimio Marko GRACIN
Predstava prati tragičnu sudbinu mlade žene koja ne može imati djecu, usprkos njezinoj ogromnoj želji koja vremenom postaje razarajuća opsesija, kaže redateljica Rajna Racz
povezane vijesti
- “La nostra famiglia/Naša familija”: Predstava koja postavlja važno pitanje tko sve čini našu obitelj
- Uspješnica ponovo na programu Zajca, ovaj put s posvetom. “Gospođa ministarka” posvećena Biljani Lovre
- Balet obojen španjolskim folklorom. Riječka publika došla na svoje premijerom “Laurencie” u Zajcu
RIJEKA – Predstava »Yerma« ansambla Hrvatske drame HNK-a Ivana pl. Zajca prema drami Federica Garcije Lorce, u adaptaciji Maje Ležaić i redateljice predstave Rajne Racz, premijerno je izvedena u srijedu u prostoru Exportdrva.
– Predstava prati tragičnu sudbinu mlade žene koja ne može imati djecu, usprkos njezinoj ogromnoj želji koja vremenom postaje razarajuća opsesija. Ime junakinje Yerma znači uvela, jalova, prazna; a to je i simbolički naslov predstave koja u svoje središte stavlja majčinstvo, odnosno nemogućnost postajanja majkom, kaže redateljica Rajna Racz.
Tri su ključna odnosa u predstavi: Yerma i njezin muž Juan, Yerma i njezin neostvareni ljubavnik Victor te Yerma i majke u selu.
Glavne uloge u predstavi tumače Judita Franković Brdar (Yerma), Dean Krivačić (Juan) i Deni Sanković (Victor). Uz njih u predstavi glume i Jelena Lopatić, Olivera Baljak, Biljana Torić, Aleksandra Stojaković Olenjuk, Ana Marija Brđanović, Dora Čiča, Nika Grbelja i Mario Jovev.
Uz redateljicu Rajnu Racz i dramaturginju Maju Ležaić, autorsku ekipu »Yerme« čine koreografkinja Kasija Vrbanac Strelkin, scenografkinja Paola Lugarić, kostimografkinja Manuela Paladin Šabanović, autor glazbe Marin Živković, oblikovatelj svjetla Dalibor Fugošić i oblikovatelj zvuka Saša Predovan. Snimljenu glazbu izveli su članice i članovi Riječkog simfonijskog orkestra Lucija Kovačević, Mihael Hrgar, Golnar Eyublu, Pedro Rosenthal Campuzano te Toni Kraljac i Marin Živković.
Lorcina »Yerma« ulazi u trilogiju njegovih najpoznatijih drama što je čine i »Krvava svadba« te »Dom Bernarde Albe«, sve tri s temom žene u konzervativnoj sredini. Strukturirana u tri čina s po dvije slike, drama je napisana 1934., a iste je godine i prvi put izvedena. Sam autor nazvao ju je »tragičnom poemom«.