Bruno Delepelaire
Nastupit će Francuz Bruno Delepelaire (1989.), prvi violončelist jednog od najboljih orkestara na svijetu, Berlinske filharmonije
povezane vijesti
- “La nostra famiglia/Naša familija”: Predstava koja postavlja važno pitanje tko sve čini našu obitelj
- Uspješnica ponovo na programu Zajca, ovaj put s posvetom. “Gospođa ministarka” posvećena Biljani Lovre
- Balet obojen španjolskim folklorom. Riječka publika došla na svoje premijerom “Laurencie” u Zajcu
RIJEKA – Veliko finale još jedne koncertne sezone u HNK-u Ivana pl. Zajca, simfonijski koncert »Titan«, bit će po mnogočemu veliko i značajno, najavljuju iz »Zajca«.
– Počevši od naslova posuđenog od Gustava Mahlera, preko praizvedbe skladbe napisane za Riječki simfonijski orkestar pa do izvedbe jednog od najpoznatijih koncerata za violončelo i orkestar svih vremena i izvedbe veličanstvene simfonije po kojoj je koncert i naslovljen.
Pod dirigentskim vodstvom maestra Valentina Egela, uz Riječki će simfonijski orkestar, u petak, 17. lipnja u 19.30 sati, nastupiti član Berlinske filharmonije, jednog od najpoznatijih orkestara u svijetu, njihov solo violončelist Bruno Delepelaire. Ovaj vrsni, već višestruko nagrađivani mladi glazbenik koji je iskustvo stekao na najpoznatijim europskim koncertnim pozornicama, ujedno je i autor skladbe čija će praizvedba obogatiti ovaj koncert, a skladao ju je upravo za svoje riječke kolegice i kolege. Riječ je o djelu »Les Taurides« (»Tauridi«) nazvanom po fascinantnoj godišnjoj kiši meteora, pljusku zvijezda padalica koje u studenom stvaraju prave senzacije na nebu.
«Uvijek me fascinirao zvuk holivudskog orkestra, kao i glazba Johna Williamsa, stoga je ova skladba vjerojatno pod tim utjecajima, kao i onima francuske impresionističke glazbe koju jako volim…, kaže autor Delepelaire kojeg će riječka koncertna publika potom upoznati i kao violončelističkog virtuoza prigodom izvedbe Koncerta za violončelo u e-molu, op. 85, Edwarda Elgara.
Koncert će zatvoriti izvedba Prve simfonije u D-duru Gustava Mahlera, poznate i pod nazivom »Titan«. Međutim, nije ju tako nazvao skladatelj, već tadašnji mediji prepoznajući je kao pravi spektakl. Prva Mahlerova simfonija izvanredno je postignuće visoke razine glazbene sofisticiranosti i kreativnosti tolike da neki vjeruju kako je Mahler morao i ranije pisati simfonije iako za to ne postoje nedvojbeni dokazi.