Foto Grgo Jelavic/PIXSELL
Laureatima godišnjih nagrada HNK u Zagrebu za najbolja ostvarenja u sezoni 2020./2021. svečano su u srijedu proglašeni Dubravka Šeparović Mušović i Lucijan Batinić za operna ostvarenja, Natalija Kosovac i Báint Rauscher za baletna, te Ksenija Marinković i Dragan Despot za dramska
povezane vijesti
Laureatima godišnjih nagrada HNK u Zagrebu za najbolja ostvarenja u sezoni 2020./2021. svečano su u srijedu proglašeni Dubravka Šeparović Mušović i Lucijan Batinić za operna ostvarenja, Natalija Kosovac i Báint Rauscher za baletna, te Ksenija Marinković i Dragan Despot za dramska.
Dodjelom godišnjih nagrada Hrvatskoga narodnog kazališta (HNK) u Zagrebu za najbolja dramska, operna i baletna umjetnička ostvarenja u sezoni 2020./2021., te svečanim koncertom, središnji nacionalni teatar simbolično je zaključio još jednu kazališnu sezonu.
Intendantica Dubravka Vrgoč izrazila je osobit ponos, te zahvalnost svim umjetnicima i djelatnicima toga teatra, kao i njegovoj publici, što su unatoč svim izazovima sezone obilježene posljedicama pandemije covida-19 i zagrebačkog potresa nastavili u sinergiji održavati kazalište živim.
“Sezona 2020./2021. bit će zabilježena u povijesti svih svjetskih kazališta, a posebno u povijesti HNK-a Zagreb”, rekla je Vrgoč.
“Bila je to sezona koju su pratile dvije velike nesreće – jedna izazvana covidom-19, a druga našim potresom. Bila je to sezona kada smo uspijevali, u gotovo nemogućim okolnostima, održati ovo kazalište otvorenim, što nije uspijevalo većini europskih, pa i svjetskih kazališta. Bila je to sezona kada smo se suočavali s javnim i osobnim problemima, kada smo propitivali sami sebe, kada smo pokušavali nemoguće, kada smo stali pred moralnim upitima i kada smo se borili i odlučili držati kazalište otvorenim zbog naših umjetnika, ali i zbog vas, naše publike”, dodala je.
Kad bi izgubilo svoju publiku, kazalište bi izgubilo ne samo tradiciju i kontinuitet, već i ono što život čini boljim, a to je teatar, napomenula je Vrgoč. “Nadamo se da sljedeća sezona neće biti nova normalna, nego da će biti normalna, da ćete puniti gledalište bez socijalne distance i da ćemo ponovno dokazati da je teatar jači od svega”, poručila je.
Laureati: Hvala kazalištu na hrabrosti i publici što nas nije napustila
Predsjednik Ocjenjivačkoga suda za dodjelu godišnje nagrade za dramu Leo Rafolt objavio je da je laureatkinja Nagrade “Mila Dimitrijević” za najbolju žensku ulogu u sezoni 2020./21. Ksenija Marinković za uloge Otsuka u predstavi “Kafka na Žalu” Harukija Murakamija te grofice Madeleine Petrovne u predstavi “U agoniji” Miroslava Krleže, obje u režiji Ivice Buljana, a u kojima je, po mišljenju prosudbenog žirija, na maestralan način uspjela prikazati moć sporedne uloge, precizno titrajući na samom rubu manirizma.
Za “iznimno potentnu” ulogu Nakate u “kaleidoskopu začudnih likova” predstave “Kafka na žalu” Dragan Despot dobitnik je Nagrade Mila Dimitrijević za najbolju mušku ulogu.
Nagradu Ana Roje za najbolju žensku baletnu izvedbu u netom završenoj sezoni primila je Natalija Kosovac za glavnu žensku ulogu Elizabeth Bennet u baletu “Ponos i predrasude” koreografa Lea Mujića, dok je za ulogu Charlesa Bingleya u tome baletu Balintu Rauscheru dodijeljena Nagrada Oskar Harmoš za najbolju mušku baletnu izvedbu.
Kosovac je nagradu, po riječima ravnatelja Baleta HNK Leonarda Jakovine, donijela strastvena interpretacija upečatljiva lika mlade djevojke, “koristeći sve svoje tehničke mogućnosti i talenat scenskog izraza”, dok je Rauscher “tumačeći otmjenog, bogatog i neodlučnog mladića ostvario cijeli niz izražajnih tonova koji su u potpunosti dočarali vrijeme i raspoloženje u kojima se njegov lik nalazi”.
Nagradu Marijana Radev za najbolje operno umjetničko ostvarenje dobila je mezzosopranistica Dubravka Šeparović Mušović za, kako je rekao na dodjeli ravnatelj Opere Giorgio Surian, “gotovo neprepoznatljivo ostvarenje svoje nove Carmen u odnosu na dosadašnje projekcije” u Bizetovoj operi, te za ulogu Orfeja u operi “Orfej i Euridika” Christopha Willibalda Glucka, u kojoj se Orfej “snagom unutarnjih emocija kreće najplemenitijim stazama skladateljeve operne reforme iskazan savršenim mirom teških legato linija i proplamsaja žara”.
Nacionalni prvak opere, bas Lucijan Batinić dobitnik je Nagrade Vladimir Ruždjak za komični lik don Basilia u “Seviljskom brijaču” Gioacchina Rossinija, “sonoran u svom basovskom vokalu a duhovit u crtanju karaktera prijetvornog intriganta”, te “sjajnu belkanto ulogu” Raimonda u operi “Lucia di Lammermoor” Gaetana Donizettija.
Primajući nagrade, laureati su zahvalili svojim redateljima, ekipama predstava i članovima žirija na ukazanom povjerenju, suradnji i iskazanom priznanju, intendantici Vrgoč i kazalištu na hrabrosti, a posebno publici što ih nije napustila, naglasivši kako je bila velika sreća i zadovoljstvo za njih i sve njihove kolege u teškoj godini koja je iza njih dobiti priliku za rad i umjetničko stvaranje, i to u uvjetima možda najzahtjevnijeg i najtežeg razdoblja za teatar.
U glazbeno-scenskom programu pod ravnanjem maestra Aleksandra Kalajdžića, Orkestar, Zbor i solisti Opere HNK-a u Zagrebu izveli su odabrane arije iz djela Gioachina Rossinija, Giacoma Puccinija, Antonína Dvořáka, Petra Iljiča Čajkovskog, Georgesa Bizeta, Wolfganga Amadeusa Mozarta, Gaetana Donizettija i Giuseppea Verdija, uz scenska intermezza članova Drame toga kazališta.