DANIJEL BARTOLIĆ/NU NU PRODUCTION
Ion Concert Media stvorio je MUSEIK, najnapredniji softver za digitalnu sinkronizaciju na svijetu, a »Bilježnice Leonarda da Vincija« prvo su veliko koncertno djelo stvoreno ovom tehnologijom. Bio je to dojmljiv spoj glazbe i videoprojekcija
povezane vijesti
PULA – Kad je predstava, koncert, multimedijska projekcija »Bilježnice Leonarda da Vincija« najavljena kao sasvim poseban događaj Pulskog kulturnog ljeta, upotrijebljena je sintagma »Genijalnost Leonarda da Vincija oživljava u Malom rimskom kazalištu u Puli«. I bilo je to upravo tako i to je najkraća i najtočnija definicija onoga što je publika mogla pogledati u Malom rimskom kazalištu.
»Bilježnice Leonarda da Vincija« prvo su veliko koncertno djelo stvoreno najnaprednijim softverom za digitalnu sinkronizaciju. To je djelo nastalo za konzorcij ansambala i prvi put je izvedeno 2019. godine, a u Puli su ih izveli kombinirani, vrlo usklađeni zborovi Oratorio Society of Minnesota (Saint Paul) i Mendelssohn Choir iz Pittsburgha uz pratnju članova Riječkog simfonijskog orkestra i pod ravnanjem umjetničkog ravnatelja Matthewa Mehaffeya.
Renesansni čovjek
Kako najkraće i najpreciznije opisati to djelo i navesti o čemu se zbilja radilo? Sve skupa trajalo je nešto manje od sat vremena, počelo je na vrijeme, uz voditeljicu i prezentaciju cjelokupnog projekta. Naime, Da Vinci je, kao što je poznato, bio pravi renesansni čovjek, te i dan-danas kada se govori o svestranosti i o renesansnom čovjeku, pr(a)va je asocijacija upravo Leonardo da Vinci – izumitelj, slikar, inženjer, arhitekt, glazbenik, kipar. On je svoje ideje zapisivao u svojim bilježnicama, a ti dijagrami, crteži, zapažanja i osobne bilješke donose viziju svijeta i pogled na svijet iz perspektive jednog od najtalentiranijih ljudi u povijesti čovječanstva. Budući da je inspirirao skladateljicu Jocelyn Hagen, ona je, analizirajući te bilježnice kreirala ovo djelo, gdje, uz nastup zborova i orkestra, cijelo vrijeme se prikazuje videoprojekcija s djelima iz bilježnica ovog renesansnog genijalca. Dakle, to je, u biti, spoj glazbe i videoprojekcija koje prikazuju dio njegovih izuma, razmišljanja, svjetonazora.
Zrcalno pismo
Da Vinci je, saznajemo, počeo bilježiti svoje misli od sredine 1480-ih kada je radio kao vojni i pomorski inženjer za vojvodu od Milana. Nijedan od njegovih prethodnika, suvremenika ili nasljednika nije koristio papir kao Leonardo. Na svakom se listu nalazi djelo dizajnera i znanstvenika jer svaki list sadrži nepredvidiv obrazac ideja i izuma. Koristio je zrcalno pismo i pisao s desna na lijevo, upotpunjavao stranice crtežima i dijagramima.
Glazba je simbioza klasike i suvremenosti, lirskog i epskog, deskriptivnog i narativnog, gdje se nastoji prepričati te ujedno i sažeti Leonardovo stvaralaštvo. Dirigent Mehaffey se ujedno, serijom ovih nastupa, oprašta od Mendelssohn zbora kako bi preuzeo ulogu direktora zborskih aktivnosti na Sveučilištu Minnesota gdje će voditi opsežan program šest zborova i studio studenata diplomskih studija koji pohađaju magisterij i doktorat dirigiranja.
Mnoge skice u bilježnicama su ljudskog oblika i odgovaraju Leonardovim zapažanjima o proporcijama tijela. Redatelj Isaac Gale snimio je te slike i udahnuo im život. Ion Concert Media stvorio je MUSÈIK, najnapredniji softver za digitalnu sinkronizaciju na svijetu, a »Bilježnice Leonarda da Vincija« prvo su veliko koncertno djelo stvoreno ovom tehnologijom.