Tilman Patzak na jednoj od proba / Foto FANNI TUTEK-HAJNAL
Osjećam da smo kao baletna kompanija vrlo ambiciozni, inovativni i uvijek težimo dosegnuti nove visine. I to jako cijenim. Uvijek sam se nastojao razvijati kao umjetnik, i također kao osoba
povezane vijesti
RIJEKA – Balet HNK-a Ivana pl. Zajca premijerno će 12. lipnja u 19.30 sati izvesti predstavu »Patetična (Pathetique) & Posvećenje proljeća (Le Sacre du printemps)«. Na glazbu Ludwiga van Beethovena »Patetičnu« koreografira Douglas Lee, a u »Posvećenju proljeća« Igora Stravinskog koreografkinja je Maša Kolar. U oba komada pleše Tilman Patzak, solist riječkog Baleta, s kojim smo razgovarali uoči premijere.
Od 2018. godine ste član ansambla Baleta riječkog HNK-a. Kako ste došli u Rijeku?
– Informirao me Kristian Lever, nekadašnji kolega iz Hamburg National Youth Balleta. On je koreograf i sada ima vlastitu kompaniju. U to je vrijeme radio koreografiju za komad »Zid tišine« za riječki Balet. Čuo je da ravnateljica Baleta Maša Kolar traži nove plesače i Kristian me preporučio. Tada sam plesao u kazalištu Tivoli Ballet u Kopenhagenu. Budući da se tamo nisam osjećao ispunjenim, prihvatio sam mogućnost da dođem u Rijeku.
Zahvalan na mogućnostima
Kakvi su vam dojmovi o Baletu HNK-a Ivana pl. Zajca? Jeste li zadovoljni razvojem karijere?
– Osjećam da smo kao baletna kompanija vrlo ambiciozni, inovativni i uvijek težimo dosegnuti nove visine. I to jako cijenim. Uvijek sam se nastojao razvijati kao umjetnik, plesač, i također kao osoba. Zahvalan sam što sam za to u riječkom kazalištu dobio mnoge mogućnosti. Uvijek je izazovno. Također sam uvijek težio pronaći novu stvar koja će me odvesti još dalje, a isto tako i naš Balet, na ovaj ili onaj način. Dakle, mogu reći da sam zadovoljan razvojem svoje karijere u riječkom HNK-u.
Biografija
|
Što mislite o repertoaru Baleta u Rijeci?
– Repertoar je jedan od najvažnijih razloga zašto volim biti u Rijeci. Zaista osjećam da mogu uložiti cijelo srce i tijelo u svoj posao, jer je on najsličniji onome što želim učiniti s mojim radnim životom. Sposoban sam izraziti sebe kroz ples i posebno kroz repertoar i plesni stil koji njegujemo u HNK-u Ivana pl. Zajca.
Lee i Kolar, Beethoven i Stravinski
Sada u novoj predstavi »Patetična & Posvećenje proljeća« surađujete s dvama koreografima – Douglasom Leejem i Mašom Kolar. Možete li usporediti ta dva različita koreografska jezika?
– Oba koreografska jezika su vrlo osvježavajuća i različita jedan od drugog. »Posvećenje proljeća« mogao bih usporediti s divljom zvijeri – brzo je, jako ekspresivno i moćno. U usporedbi s tim »Patetična« je poput kirurške jedinice, vrlo je čista, precizna i ujednačena, a ipak ostavlja prostor za individualnost.
Ekipa »Posvećenja proljeća«
|
Na koji način vas inspirira glazba Beethovena i Stravinskog?
– Beethoven je jednostavno predivan klasik, koji još više dolazi do izražaja tijekom izvođenja pijanista uživo. To svakoga dana unosi dosta osobnosti i razlike u izvedbu. »Posvećenje proljeća« Igora Stravinskog je toliko moćno da se i ne može uspoređivati s drugom glazbom. To je jedno od onih djela koje nikad nije dosadno slušati, zato jer uvijek pronađete nešto drugo za cijeniti.
Kako vidite sebe kao baletnog plesača u budućnosti?
– Nadam se da ću se nastaviti razvijati kao umjetnik, i u smislu usavršavanja plesačke tehnike. Ali posebno želim biti sposoban uložiti više zrelosti u svoj posao. To za mene znači da se zapravo više fokusiram na unutarnji izraz uma dok plešem. Volio bih da mogu plesati i pokazati se u novim sjajnim plesnim komadima s ljudima oko sebe koji me nadahnjuju. Kako god to izgledalo.