Ljubavnica u HKD-u

Senka Bulić gostuje u Rijeci: “Zanima me činjenica da se ženska pozicija pogoršava”

Kim Cuculić

Senka Bulić / Arhiva NL

Senka Bulić / Arhiva NL

svjedočimo sunovratu ljudskih prava koji najprije započinje baš napadom na prava žena, kaže Senka Bulić



RIJEKA – U sklopu četvrtog Tranzita, europskog festivala suvremenih kazališnih praksi, sutra će u HKD-u na Sušaku s početkom u 20 sati biti prikazana predstava »Ljubavnice« Kazališta Hotel Bulić. Redateljica predstave je Senka Bulić, s kojom razgovaramo ovim povodom.


Riječ je o dijelu triptiha »Pobuna Sold Out«. Što nam možete reći o njemu?


– Riječ je o radu na nekoliko tekstova koji smo započeli prošle godine. »Ljubavnice«, »Hamletmašina«, sola prema tekstovima Elfriede Jelinek i Heinera Müllera. Dosad smo dovršili dva dijela projekta. »Ljubavnice« uspješno igraju već godinu dana, a »Hamletmašina« je bila smještena u prostoru Galerije Striegl u Sisku. Tekstovi intimno, energično i kritički preispituju odnose moći, poziciju pojedinca, odnos društvenih i intimnih perspektiva. Tekstove povezuju individualni odgovori na različite vrste pritisaka, bilo da završavaju u otporu, raspadu ili društveno nepoželjnom psihološkom stanju, različiti modeli i strategije pojedinaca u odnosu na društveno okruženje.


Elfriede Jelinek


Kako ste došli na ideju da radite predstavu prema tekstu Elfriede Jelinek? Zašto baš taj tekst?


– Materijal Elfriede Jelinek već sam više puta radila i kao glumica i kao redateljica. Igrala sam u predstavi »Jackie«, režirala »Rozamundu«, a planiram nakon »Ljubavnica« raditi i drugi dio tog teksta, priču o Paoli.


Kako ste kao redateljica pristupili ovom tekstu? Koja vam je pitanja bilo važno otvoriti?




– Jelinek je vrlo aktualna, brutalna, precizna, uznemirujuća, ali jako poetična. Gusti materijal, teško probojan, orkestracija misli, slojeva, značenja. Mene su zanimali različiti motivi teksta, političnost, činjenica da se ženska pozicija pogoršava i da nema stečenih prava u čije trajanje možemo biti sigurni. Dapače, svjedočimo sunovratu ljudskih prava koji najprije započinje baš napadom na prava žena.


Kakav je bio proces rada s glumicom Beti Lučić?


– Na tekstu smo počeli raditi u vrijeme pandemije i zbog te okolnosti smo dugo radile na tekstu. Bilo je nekoliko odgoda premijere. S druge strane bilo je dovoljno vremena za studiozan rad, a kroz projekt »Razvoj publike« smo različite faze rada predstavili i publici na nekoliko otoka. To nam je bilo važno iskustvo jer smo dobili neposredne i točne reakcije na ono što radimo. Dosad smo predstavu igrali u mnogim gradovima, a nedavno je na festivalu FIAT Beti dobila i nagradu za najbolju žensku ulogu.


Radionica


U Rijeci će biti održana i radionica. Kako je zamišljena?


– Radionicu ćemo održati sa zainteresiranom publikom. Prezentirat ću način na koji sam radila na tekstu i osigurati mogućnost polaznicima da se okušaju u iščitavanju značenja te nekoliko glumačkih vježbi na dijelovima teksta. To je jedan od načina da se produbi odnos s publikom, da im se osigura da budu što aktivniji gledatelji i da imaju uvid u načine stvaranja, a ne samo gledateljsko iskustvo.


Ove sezone u Hrvatskoj drami riječkog HNK-a režirat ćete »Gloriju« Ranka Marinkovića. Kakav vam to izazov predstavlja i možete li nam otkriti glumačku podjelu?


– Veliki izazov, pogotovo u riječkom kazalištu u kojem dosad nisam režirala, ali su gostovale neke moje predstave. Nadovezuje se na moje bavljenje važnim ženskim likovima i njihovim dramatičnim sudbinama, odnosom prema dogmatizmu, društvenim normama, ali i ljubavi kao čudom. Radim sa svojom ekipom na pripremi. Glumačku podjelu ćemo uskoro definirati.