Timpanist Antonio Ceravolo i udaraljkaš Pedro Rosenthal Campuzano / Foto Mateo Levak
Prvi dio koncerta bit će fokusiran na čistu udaraljkašku literaturu, a drugi će istražiti povezanost s ostalim instrumentima. Ovoga puta bit će to trio: violina, violončelo i udaraljke, s autorskim skladbama
povezane vijesti
Nakon iznimno uspješnog prošlogodišnjeg udaraljkaškog koncerta, u petak, 16. lipnja, u HNK-u Ivana pl. Zajca u 19.30 sati bit će predstavljeno drugo izdanje udaraljkaškog koncerta u ciklusu komornih koncerata riječkog kazališta.
Koncert će biti podijeljen u dva dijela: prvi je udaraljkaška glazba uz suradnju s udaraljkaškim ansamblom SiNKOPA Glazbene škole Ivana Matetića Ronjgova pod vodstvom Anite Primorac.
Drugi dio koncerta će pokazati mogućnosti komorne glazbe udaraljki s drugim instrumentima, ovaj put u suradnji s ansamblom ReVibrant (violina, violončelo i udaraljke), a sve povezuje udaraljkaška sekcija Riječkog simfonijskog orkestra, Antonio Ceravolo i Pedro Rosenthal Campuzano.
Svjetsku će praizvedbu doživjeti dvije skladbe koje je napisao Pedro Rosenthal Campuzano te skladba »Percussione corpus« riječke udaraljkašice i kompozitorice Anite Primorac, a na programu su mnoga djela modernih i suvremenih skladatelja koja dosad nisu bila izvedena u Hrvatskoj.
»Koristit ćemo već poznate instrumente kao što su marimba, vibrafon, tam-tam i činele, ali ćemo svirati i na instrumentima poput tubafona, krotala ili thunder sheeta.
Spojit ćemo tradicionalno s modernim u duu za tradicionalni balkanski bas bubanj tapan zajedno s violinom te ćemo istražiti moderne načine stvaranja glazbe s loop-pedalama, sempleovima i elektronikom«, ističe se u najavi koncerta.
Ovim povodom razgovaramo s Pedrom Rosenthalom Campuzanom, prvim udaraljkašem Riječkog simfonijskog orkestra.
Promoviranje mladih glazbenika
Kako ste došli na ideju udaraljkaških koncerata u HNK-u Ivana pl. Zajca? Koja je glavna namjera ovoga projekta?
– U Španjolskoj i Njemačkoj, gdje sam odrastao i školovao se, postoji velika tradicija udaraljkaštva. Dok je ono u Španjolskoj više okrenuto tradicionalnoj glazbi, u Njemačkoj je orijentirano prema klasičnoj.
Mnogo sam svirao dok sam bio ondje, pa sam dolaskom u Rijeku shvatio da je taj prostor prazan i pomislio sam da bi publika voljela imati nešto novo.
I kao što smo vidjeli prošle godine, pokazalo se da je tako! Svrha ovoga projekta je učiniti modernu glazbu vidljivijom, naročito onu koja je pisana za udaraljke.
S moje točke gledišta, većina kazališta u Europi postala je suviše konzervativna i boje se programirati suvremenu glazbu. To se, primjerice, ne događa s dramom ili baletom.
Naravno, puno je teže odabrati skladatelja ili djelo, jer nemamo filter vremena koji ima romantično ili klasično doba: svi znaju da su Beethoven, Brahms ili Čajkovski bili geniji, ali teško je reći isto o modernim skladateljima. Moramo biti kritični i sami odlučiti je li neki skladatelj ili djelo dobro, sviđa li nam se i što nam se kod njega sviđa.
Što nam možete reći o drugom izdanju udaraljkaškog koncerta u »Zajcu«?
– Glavna struktura ostaje ista. Želio sam profesionalnim koncertom u kazalištu promovirati i motivirati mlade glazbenike u gradu, pa će ansambl SiNKOPA predvođen mojom kolegicom i prijateljicom Anitom Primorac biti taj koji započinje koncert.
Kao i prošli put, koristit ćemo modernu tehniku poput loop-station pedala, sampleova… Koncert je vrlo dinamičan: program je raznovrstan s mnogo kratkih djela i puno različitih instrumenata.
Svjetske praizvedbe
Koncert »Percussion Experience« bit će podijeljen u dva dijela. Kako je koncipiran program koncerta?
– Prvi dio bit će fokusiran na čistu udaraljkašku literaturu, sa svjetskom praizvedbom skladbe koju sam napisao i svirao s Antoniom Ceravolom (timpanist orkestra), Anitom Primorac (profesorica udaraljki u školi) i ja.
A drugi će istražiti povezanost s ostalim instrumentima. Ovoga puta bit će to trio: violina, violončelo i udaraljke, s autorskim skladbama i aranžmanima.
Što nam možete reći o suradnji s ansamblom SiNKOPA koji vodi Anita Primorac?
– Svi smo jako sretni što to radimo. Mislim da je vrlo konstruktivno za učenike doći u kontakt sa svijetom profesionalaca. Jako se trude i bit će nam zadovoljstvo ponovo ih imati na glavnoj pozornici kazališta.
Imat ćete dvije svjetske praizvedbe?
– Da. Ovoga puta nisam mogao imati kompozitore koji bi pisali za nas. Tako sam na kraju napisao dvije male skladbe: jednu za trio udaraljki i drugu za violinu, violončelo i udaraljke.
Ali moj cilj je u budućnosti stvoriti stabilan koncept i tražiti od skladatelja iz cijelog svijeta da ovdje praizvedu svoja djela. Mislim da će to unaprijediti kreativnost i kulturno okruženje Rijeke.
Dolazak u Rijeku
Od 2018. godine prvi ste udaraljkaš Riječkog simfonijskog orkestra. Kako ste došli u Rijeku?
– Svijet klasične glazbe je premali. Nema u svakom gradu orkestra, a studenata glazbe u Europi ima jako puno, i to vrlo dobrih. Dakle, moramo stalno putovati u potrazi za svojim mjestom.
Pristupao sam audicijama u mnogim zemljama, a jedna od njih bila je u Rijeci. Pobijedio sam na audiciji i počeo svirati ovdje. Saznao sam da su ambijent i razina orkestra izvrsni.
U tom smislu nema na čemu zavidjeti, primjerice, srednjem orkestru u Njemačkoj gdje sam svirao, a riječka publika to zna. Mnogo puta su mi nepoznati ljudi rekli da najviše uživaju u našim koncertima.
Naravno da nije sve savršeno, ali gdje je?
Vaš glazbeni put započeli ste na klaviru i udaraljkama. Zašto ste se opredijelili za udaraljke?
– Bio sam vrlo mlad, mislim da sam imao 11 ili 12 godina kada sam se odlučio fokusirati na udaraljke. U to vrijeme počeo sam svirati u lokalnom bendu u svom gradu, imao sam rock bend sa svojim prijateljima i tradicionalni španjolski ulični limeni orkestar koji se zvao Charanga.
Ovakve stvari jako motiviraju da nastavim svirati, a s klavirom nisam imao ništa slično. Jako mi se svidio i još uvijek ga sviram. Pomaže mi kod skladanja i za aranžmane.
Biografija
Pedro Rosenthal Campuzano studirao je klasične udaraljke u Pamploni u Španjolskoj na Konzervatoriju za glazbu »Pablo Saraste«.
Nakon dvije godine studija, primljen je na prestižno Sveučilište za glazbu »Franz Liszt« u Weimaru u Njemačkoj.
Istovremeno, uspješno je položio audiciju za više orkestara, od kojih se izdvaja Staatskapelle Weimar koji ima povijest od 450 godina postojanja, kao jedan od najstarijih na svijetu, a kojim su ravnali Bach, Liszt i R. Strauss te Zapadno-istočni divan orkestar kojim su dirigirali Daniel Barenboim i s kojim su nastupili solisti kao Marta Argerich, Anne-Sophie Mutter, YoYo Ma, kao i sam Daniel Barenboim.