Snimila Fanni Tutek-Hajnal
Suvremeno viđenje Krležinih ekspresionističkih "Adama i Eve" kako ih čita i ponovo pokretom ispisuje koreografkinja Maša Kolar
povezane vijesti
Baletnu sezonu HNK Ivana pl. Zajca otvorio je premijerom baletnog diptiha naslovljenog “Sad i nikad više”. Sudeći po pljesku i ovacijama bila je to uspješna baletna večer.
Dvostruku predstavu čine “Adam i Eva” u koreografiji Maše Kolar i “Za nikad” belgijskog koreografa međunarodne karijere Jeroena Verbruggena, a povezuju ih teme prolaznosti te istodobno neprekinutog cikličkog ponavljanja.
Fatalna ljubavna sudbina Čovjeka i Žene u ambijentu klupske scene suvremeno je viđenje Krležinih ekspresionističkih “Adama i Eve” kako ih čita i ponovo pokretom ispisuje koreografkinja Maša Kolar.
Ovako objašnjava Kolar: “Da bismo uopće krenuli u koreografsko iščitavanje drame ‘Adam i Eva’, činilo nam se bitnim radnju smjestiti u društveni, a time i u uvjetovani prostorni kontekst današnjeg vremena. Smjestili smo je u prostor clubbinga.
U prvom dijelu prostor predstavlja fiksni okvir u kojemu glazba, pokreti i slike užitka nikada ne prestaju. Prostor napuštanja uvriježenih pravila svakodnevice ujedno je i plodno tlo za iznenadno, pretjerano i trenutačno stvaranje novih međuljudskih odnosa, pa tako i za fatalno zaljubljivanje Adama i Eve.”
Adama i Evu, u alternaciji, plešu parovi Anna Zardi i Michele Pastorini te Tea Rušin i Noa Gabriel Siluvangi, a party ansambl čine Valentin Chou, Janne Boere, Thomas Krähenbühl, Ali Tabbouch, Álvaro Olmedo, Giorgio Otranto, Maria Matarranz de las Heras, Soyoka Iwata, Alejandro Polo, Mio Sumiyama, Federico Rubisse i Alessia Tacchini.
Elektronsku glazbu potpisuje Višeslav Laboš, kostimografiju Juraj Zigman, scenografiju Jasmina Holbus, dok je asistentica za dramaturgiju i koreografiju Maja Marjančić, a oblikovatelj svjetla Saša Fistrić.
U svom komadu “Za nikad”, drugom dijelu premijernog diptiha, koreograf Jeroen Verbruggen slavi krhku prisutnost, nudi satiru kao utjehu za prolaznost te podsjeća da je svaki dan dar i razlog za slavlje.
Jeroen Verbruggen vrlo je traženi koreograf mlađe generacije. Njegov rad je uvijek i vizualno putovanje, gdje se, primjerice, visoka moda susreće s cirkusom.
Osim koreografije potpisuje i scenografiju “Za nikad”, dok je autorica kostimografije Ana Savić-Gecan, a oblikovatelj svjetla Saša Fistrić. U komadu pleše cijeli riječki baletni ansambl.