TALIJANSKA DRAMA

Premijera riječke “Mudre žene” u petak u Teatru Goldoni u Veneciji

Kim Cuculić

Giuseppe Nicodemo i Camilla Semino Favro / Foto Dražen Šokčević

Giuseppe Nicodemo i Camilla Semino Favro / Foto Dražen Šokčević

Gostovanje predstave HNK-a Ivana pl. Zajca u Italiji



Predstava »La moglie saggia«/»Mudra žena« HNK-a Ivana pl. Zajca će, nakon Rijeke, biti premijerno izvedena u Veneciji, u rodnom gradu autora, u kazalištu koje nosi njegovo ime – Teatru Goldoni, u petak 14. veljače.


Predstava Talijanske drame u režiji Giorgia Sangatija nastala je kao rezultat suradnje i koprodukcije riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca i Teatra Stabile del Veneto – Teatra Nazionale, a riječka premijera bila je ujedno prva izvedba ove noir komedije u Hrvatskoj, koja je doživjela veliki uspjeh kod publike i laskave pohvale kritike.


Međunarodni projekt nakon izvedbi u Puli i slovenskom Piranu, seli na drugu, talijansku stranu Jadrana, a nakon Venecije, predstava putuje u Padovu gdje će biti premijerno izvedena 19. veljače u Teatru Verdi.


Moderna junakinja




Uz univerzalne i kod Goldonija česte teme poput razotkrivanja društvenog licemjerja i dinamike bračnih odnosa, zahvaljujući glavnoj junakinji Rosauri koja snagom svog uma i inteligencijom izbjegava femicid, uvodi se i za to vrijeme neočekivana tema.


Ona se tako pojavljuje kao iznenađujuće moderna junakinja koja svojom načitanošću i snagom riječi preokreće društvene konvencije tog vremena.


Redatelj Giorgio Sangati, inače vrstan poznavatelj djela Carla Goldonija, istražio je i tamniju, psihološku stranu Goldonija, a rezultat je predstava na granici žanrova, komedije i psihološkog trilera.


Autorska ekipa


U predstavi glume Camilla Semino Favro, Ivan Alovisio, Olga Rossi, Aurora Cimino, Riccardo Gamba, Stefano Maria Iagulli, Giuseppe Nicodemo, Alberto Olinteo i Andrea Tich.


Scenografiju potpisuju Marco Rossi i Francesca Sgariboldi, svjetlo Dalibor Fugošić, kostime Manuela Paladin Šabanović, a glazbu Giovanni Frison.


»U ovoj posve građanskoj antigostioničarki (obje su napisane iste godine) svjedočimo značajnom koraku prema modernoj drami i njezinim unutarnjim labirintima«, nagasio je redatelj Giorgio Sangati.