
povezane vijesti
Opera Giacoma Puccinija „Manon Lescaut“, pod ravnanjem maestra Valentina Egela, u režiji Massima Pizzija Gasparona Contarinija i velikoj europskoj koprodukciji s Fondazione Festival Pucciniano, Fondazione Teatro Regio di Parma, Fondazione Lirico Sinfonica Petruzzelli e Teatri di Bari i Nacionalnom operom Bukurešt , bit će premijerno izvedena u petak, 28. ožujka 2025. u 19.00 sati u riječkom HNK-u Ivana pl. Zajca.
Bit će to veliki ovosezonski operni događaj u Rijeci, a operna priča iznimne glazbene ljepote o lijepoj i zavodljivoj Manon Lescaut koja strastveno voli mladoga Des Grieuxa s jedne, a novac i bogatstvo s druge strane, jednako je neodoljiva i aktualna i danas, zbog čega se i zadržala na svjetskim opernim pozornicama, a u vrijeme praizvedbe svom autoru donijela veliku slavu.
„Po mom mišljenju, ključna koncepcija ovog djela leži u psihologiji Manon, u njezinoj bjesomučnoj potrazi za vlastitom društvenom afirmacijom i zadovoljenjem svakog materijalnog hira. Naime, jasno je da se lako mogu pronaći mnoge dodirne točke s današnjim krajnje površnim i materijalističkim društvom, koje sreću traži u opsesivnoj potrošnji i materijalnim zadovoljstvima“, ističe redatelj Massimo Pizzi Gasparon Contarini, koji istodobno potpisuje scenografiju, kostimografiju i dizajn svjetla.
Usto dodaje da iako je odnos Manon s Des Grieuxom bivalentan, ona prije svega žudi za fizičkim zadovoljstvom privlačnosti koju osjeća prema njemu.
„U određenom smislu, Manon Lescaut nam govori o nedostatku komunikacije između dvoje ljubavnika koji se vole na vrlo različite načine.“
Nacionalna prvakinja Kristina Kolar u naslovnoj ulozi
Naslovnu ulogu tumači riječka operna zvijezda, nacionalna operna prvakinja Kristina Kolar s kojom će alternirati Alessandra di Giorgio.
„ Kada je intendantica Dubravka Vrgoč predložila da radimo „Manon Lescaut“, bila sam doista oduševljena jer, naravno, jako volim Puccinija i jako volim tu operu.
Ovo nije moj prvi susret s likom Puccinijeve Manon, prije devet godina sam je pjevala u Zagrebu, a tada sam dobila i nagradu HNK-a Zagreb za najbolju ulogu u sezoni“, kaže Kristina Kolar koja u novoj produkciji vidi novi veliki izazov, ali i izvor zadovoljstva.
„U ovoj me našoj novoj produkciji veseli što nas je redatelj, ujedno i kostimograf obukao u boje, ali istaknula bih prije svega vrlo zanimljivu i promišljenu klasičnu režiju. Posebno je lijepo raditi s maestrom Valentinom Egelom, mislim da dobro napredujemo i veselimo se premijeri.“
Uz Kristinu Kolar, uloge tumače Robert Kolar i Jure Počkaj u alternaciji (Lescaut), Bože Jurić Pešić i Davide Piaggio u alternaciji (Des Grieux), Luka Ortar u alternaciji sa Slavkom Sekulićem (Geronte), Marko Fortunato / Sergej Kiselev (Edmondo), Slavko Sekulić / Dario Dugandžić (Vlasnik taverne), Ena Lešić Jovanović / Ivana Miletić (Pjevačica) Sergej Kiselev / Krešimir Škunca (Učitelj plesa), Lovro Matešin (Narednik streličara), Krešimir Škunca (Fenjeraš), Saša Matovina (Mornarički kapetan) i Marijan Padavić (Frizer).
Koreograf je Gheorghe Iancu, a video potpisuje Matteo Letizi,
„Žena poput Manon može imati više od jednog ljubavnika“
Temu za operu “Manon Lescaut” Puccini pronalazi u poznatoj priči o Chevalieru Des Grieuxu i Manon Lescaut, koja se prvi put pojavljuje u romanu francuskoga pisca Abbéa Prévosta.
Bilo je to kontroverzno, zabranjeno djelo. Uprkos tomu, postalo je vrlo popularno i uskoro su distribuirana njegova piratska izdanja.
Danas su Prévost i njegov roman pali u zaborav, no lik Manon je ostao trajno zabilježen i još je dugo vremena rasplamsavao ljudsku, posebice umjetničku maštu.
Uspješna operna verzija ove priče bila je i popularna “Manon” Julesa Masseneta praizvedena 1884. svega nekoliko godina prije no što je Puccini počeo rad na svojoj operi.
No, Puccini je obranio svoj izbor čuvenom izjavom: “Manon je heroina u koju vjerujem i stoga ona ne može iznevjeriti pobjedu u srcima publike. Zašto ne bi mogle postojati dvije opere o njoj? Žena poput Manon može imati više od jednoga ljubavnika.”
Nakon praizvedbe 1893. godine, svi su se kritičari složili u dvije stvari: Puccini je genije, a “Manon Lescaut” njegov remek-djelo. Poznati dramatičar i kritičar George Bernard Shaw proglasio je Puccinija Verdijevim umjetničkim nasljednikom.
Zanosna glazba koja Manon održava na životu, dok se nada još jednom poljupcu svoga ljubavnika, maštajući o svojoj izgubljenoj mladosti, zauvijek je osvojila publiku.
Puccini u Rijeci na izvedbi „Manon Lescaut“
Inače, prvi je put “Manon Lescaut ” izvedena u Rijeci davne 1895. godine na istoj današnjoj kazališnoj pozornici , i to svega dvije godine nakon praizvedbe u Torinu.
A na dvije izvedbe došao je osobno – maestro Puccini! Opera, koja je Pucciniju donijela svjetsku slavu, očarala je i ushitila i Riječane koji su njenog autora čak 34 puta pozivali pred zastor.
Nedjeljni brunch kao uvod u predstavu 23. ožujka
Ususret premijeri Puccinijeve „Manon Lescaut“, bit će upriličen nedjeljni brunch u foyeru „Zajca“ 23. ožujka u 12 sati kada će publika imati prigodu u opuštenoj atmosferi uz male zalogaje i napitke, upoznati svijet ove opere i proces njenog nastanka na pozornici.
U razgovoru Sofije Cingule s dirigentom Valentinom Egelom te redateljem, scenografom i kostimografom Massimom Pizzijem Gasparonom Contarinijem, moći će se doznati kako je i zašto “Manon Lescaut” postala jednom od najpoznatijih opera.
Uz klavirsku pratnju Nataliye Marycheve, nastupit će Kristina Kolar i Robert Kolar koji tumače glavne uloge.
Flixbusom besplatno iz Zagreba
Za posjetitelje iz Zagreba koji žele pogledati premijeru opere 28. ožujka, Flixbus će ponovno, uz kupljenu ulaznicu, osigurati besplatan prijevoz autobusom Zagreb-Rijeka-Zagreb.