Büchner je napisao »Woyzecka« inspiriran istinitim slučajem Johanna Christiana Woyzecka, koji je onovremenoj javnosti postao poznat radi ubojstva svoje ljubavnice te zbog pravosudnog zapleta oko suđenja i izvršenja presude
RIJEKA U HNK-u Ivana pl. Zajca sinoć je premijerno izvedena predstava »Woyzeck«, prva premijera riječkog kazališta u ovoj godini koju je publika ispratila dugotrajnim pljeskom i ovacijama. Prema drami Georga Büchnera i u prijevodu Trude Stamać predstavu je režirala Anica Tomić, kojoj je ovo prva suradnja s Hrvatskom dramom u Rijeci.
Naslovnu ulogu siromašna vojnika Franza Woyzecka utjelovio je Dean Krivačić, dok je njegova partnerica u predstavi – u ulozi Marie – poznata beogradska glumica Hana Selimović. U ulozi Doktorice je Olivera Baljak, Kapetana igra Jasmin Mekić, Tambourmajor je Dražen Mikulić, Margarethu tumači Anastazija Balaž, u ulozi Babe je Biljana Torić, Karla glumi Leon Lučev, a Vašarskog maestra Nikola Nedić. Dramaturginja je Jelena Kovačić, skladatelj Nenad Kovačić, scenografi Anica Tomić i Dalibor Laginja, kostimografkinja Sandra Dekanić, suradnica za pokret Mila Čuljak, a dizajn svjetla potpisuje Deni Šesnić. Jezična savjetnica je Zrinka Kolak Fabijan.
»Woyzeck« je nastajao između 1835. i 1837. godine, objavljen je posmrtno tek 1879., a prvi put izveden 1913. u Münchenu. Jedan je od najizvođenijih i najutjecajnijih dramskih komada njemačkog govornog područja. Nikad završen zbog prerane smrti autora, »Woyzeck« u svojoj fragmentarnoj formi predstavlja izrazito snažno djelo o dehumanizaciji čovjeka koji se bori sačuvati svoje pravo na ljudskost. Büchner je napisao »Woyzecka« inspiriran istinitim slučajem Johanna Christiana Woyzecka, koji je onovremenoj javnosti postao poznat radi ubojstva svoje ljubavnice te zbog pravosudnog zapleta oko suđenja i izvršenja presude.
Büchner Woyzecku pristupa istovremeno analitički i poetski, naturalistički i ekspresionistički, pokušavajući ući u srž konteksta unutar kojeg se ubojstvo događa, pokušavajući detektirati sve silnice društva koje su stvorile uvjete za izvršenje tog radikalnog čina, te u konačnici postavljajući jedno od ključnih pitanja komada – ono o odnosu morala i novca, odnosno može li siromašan čovjek biti moralan?
Ispisan u kratkim, ekspresivnim rezovima, »Woyzeck« ostavlja dojam vrtloga koji bespovratno usisava, ali i nepogrešivo daje konkretno obličje nacerenog sistema čiji nas zakoni nikada ne zaobilaze. U suradnji Art-kina, HNK-a Ivana pl. Zajca i Goethe-Instituta Kroatien, 16. siječnja u Art-kinu Croatia u 19 sati bit će prikazan film Wernera Herzoga »Woyzeck« iz 1979. s Klausom Kinskim i Evom Mattes u glavnim ulogama. Nakon filma slijedi razgovor »Woyzeck u kazalištu i na filmu« s ekipom kazališnog »Woyzecka« te filmskim kritičarima Sašom Stanićem i Dejanom Durićem.