HNK Zajc

Papandopulovi koncerti pod vodstvom Villea Matvejeffa

Svjetlana Hribar

Foto: Vedran Karuza

Foto: Vedran Karuza

Osim sjajnih solista i temperamentnog dirigenta, ovdje imamo novi subjekt: orkestar HNK-a Ivana pl. Zajca, kojem na ovom CD-u nisam mogla naći mane – rekla je povjesničarka glazbe Bosiljka Perić Kempf



RIJEKA Intendant HNK-a Ivana pl. Zajca Marin Blažević nije krio oduševljenje uoči dvaju koncerata u petak i subotu, a zapravo predstavljanja CD-a s dvama koncertima Borisa Papandopula – klavirskim i violinskim – snimljenim u Rijeci na Zajčevoj pozornici pod dirigentskim vodstvom Villea Matvejeva, uz soliste: pijanista Olivera Triendla i violinista Dana Zhua te riječki orkestar Opere.


– Da mi je netko, kad sam preuzeo vodstvo riječke Opere HNK-a Ivana pl. Zajca, rekao da ćemo za dvije godine promovirati nosač zvuka za međunarodno tržište, ne bih povjerovao ma koliko to priželjkivao. A upravo to se dogodilo! Pred nama je CD – rekao je Blažević, upućujući na izdanje renomirane njemačke kuće CPO.Zainteresirana Kina

O disku koji je među prvima preslušala, ali i o izvanrednoj osobnosti kakav je bio Boris Papandopulo, govorila je povjesničarka glazbe Bosiljka Perić Kempf, napominjući kako je bila pozitivno iznenađena ujednačenošću i visokim standardom izvedbe nosača zvuka s dvama reperezentativnim djelima Borisa Papandopula.


– Osim sjajnih solista i temperamentnog dirigenta kakav je Ville Matvejeff, ovdje imamo novi subjekt: operni i simfonijski orkestar HNK-a Ivana pl. Zajca, kojem na ovom CD-u nisam mogla naći mane! Osobno sam velika poštovateljica Papandopulove muzike. On nije vodio računa o očekivanjima ljudi ili politike; radio je bez imperativa, a njegove su kompozicije do danas zadržale svježinu i šarm. Pisao je virtuozno, ako je imao virtuoznog izvođača.




On je doista obilježio epohu. Drago mi je da je iz Rijeke krenula renesansa Papandopula, on je ovdje u dva navrata bio direktor Opere, živio je u Opatiji, u ovom podneblju stvarao. Posebno mi je drago da je tu večeras njegova supruga, gospođa Zdenka Papandopulo – rekla je Bosilja Perić Kempf.


Ville Matvejeff se zahvalio što je bio dio realizacije ovog projekta, važnog ne samo za orkestar i kazalište, već za samu Papandopulovu glazbu, nedovoljno poznatu u svijetu.


– Iako sam kompozitor, ni ja nisam poznavao njegova djela do sada! A Papandopulo itekako zaslužuje da bude predstavljen svijetu. Nadam se da će njemački izdavač to učiniti – rekao je Matvejeff.Pijanist Oliver Triendl istaknuo je da ga hrvatska glazba već dugo zanima i da je svirao mnoga Papandopulova djela te da mu je snimanje toga koncerta u tako izvrsnim uvjetima bilo ostvarenje sna.

I violinist Dan Zhu oduševljen je susretom s Papandopulovom glazbom, koja je za njega bila pravo otkriće. Sretan što će ju svirati uživo u Rijeci, rekao je da je već zainteresirao kulturnu javnost Kine za taj koncert i nada se da će ga svirati diljem svijeta.


Uspješni koncerti


Petar Kovačić, ravnatelj Opere i solo čelist riječkog orkestra rekao je da je snimanje Papandopulove glazbe za orkestar bio veliki test.– To je bilo prvo ozbiljno snimanje našeg orkestra uopće i ljudi su se odmah uživili u nov način rada. Slušajući CD danas nakon proba za koncerte, mogu reći da tehnika ne čini čuda, nego orkestar i dirigent! Jer izvedba uživo gotovo je identična onoj na snimci – rekao je.

Producent projekta, umjetnički direktor kuće »Real Sound« iz Udina, Pietro Ghirardini, objasnio je kako ga je Berislav Šipuš nagovorio na snimanje u Rijeci, napominjući da se nije pokajao, jer je ovdje naišao na izuzetno dobre akustičke uvjete, raspoložen orkestar, agilnog dirigenta i odličan rukovodni tim.


– Osim Papandoplulovih koncerata za klavir i violinu, snimili smo »Fausta« s poznatim solistima, ali i nepoznatu operu Franza von Suppea »Il rirorno di marinaio«, koja će također biti izdanje CPO-a. U planu je novi projekt za rujan ove godine: snimanje arija za tenora i mezzosopran, a planiramo snimati i najljepše arije iz Verdijevih opera baziranih na Shakespearovim djelima iz opera »Macbeth«, »Falstaff« i »Otello« sa solističkom zvijezdom, talijanskim baritonom Luciom Gallom. Oba projekta dirigirati će Ville Matvejeff – rekao je Ghirardini.


Nakon predstavljanja CD-a na pozornici riječkog kazališta izvedena su – u dvije večeri, pred oduševljenom publikom koja je zahtijevala i dobila dodatke programu – Papandopulovi koncerti i Peta simfonija Šostakoviča, djela dvojice velikana dvadesetog stoljeća.