foto: arhiva NL
Chapa je već pobrao priznanje riječke publike, koja s nestrpljenjem očekuje vidjeti i Kantillinu kreaciju. Težak zadatak je pred gostom solistom Antonom Keremidtchievim. On je ulogu Jaga već desetak puta oživio u svjetskim produkcijama.
RIJEKA – Nakon što je prva premijerna izvedba pobrala velike pohvale publike, i one mlađe ali i one koji dulje prate kazališna događanja u riječkom teatru, Verdijev »Otello« sutra (u srijedu) u 19.30 sati ponovo će uploviti na scenu HNK-a Ivana pl. Zajca, ali ovaj put u novoj glumačkoj postavi.
Meksičkog tenora Luisa Chapu u ulozi Otella zamijenit će finski tenor Kalle Kantilla. Obojica imaju iza sebe već nekoliko produkcija u kojima su odigrali ulogu mletačkog vojskovođe, ali se slažu da je ono što je dramaturški i režijski zamislio Marin Blažević novo i inovativno, a time i vrlo izazovno.
Promjene
Chapa je već pobrao priznanje riječke publike, koja s nestrpljenjem očekuje vidjeti i Kantillinu kreaciju. Težak zadatak je pred gostom solistom Antonom Keremidtchievim. On je ulogu Jaga već desetak puta oživio u svjetskim produkcijama. Ovaj put u ovoj, kako ju je sam nazvao, »gigantskoj ulozi« morat će pokušati osvojiti srca Riječana onako kako je to u subotu učinio nacionalni prvak riječke Opere Giorgio Surian, suvereno vladajući scenom.
Gošća solistica Ana Petričević imat će priliku pokazati kakva je njezina Desdemona i koliko se ona razlikuje od one što je u subotu glasom i glumom na sceni oživjela solistica riječke Opere Anamarija Knego, pobirući aplauze na otvorenoj sceni.
Marka Fortunata u ulozi Cassija zamijenit će Giorgio Cristian Surian. Nakon subotnje premijere mladi je pjevač imao samo riječi pohvale za kolege, no kaže da će on svojeg Cassija kreirati na nešto drugačiji način i vrlo je uzbuđen da vidi hoće li ga i kako publika prihvatiti.
Delikatno remek-djelo
U ulozi Emilije u ovoj postavi pojavit će se ponovo Olga Kaminska, Roderigo je Voljen Grbac, dok će u ulogama Lodovica i Montana ponovo zaigrati Slavko Sekulić i Dario Bercich. Orkestar HNK-a Ivana pl. Zajca pod dirigentskim ravnanjem Villea Matvejeffa već je pokazao da može vrhunski odsvirati vrlo delikatno Verdijevo remek-djelo i da je ravnopravan partner glumcima na sceni, da se savršeno upotpunjuju pa publika ne ostaje zakinuta ni za jednu notu, ali niti za jednu riječ iz sjajnog libreta Arriga Boita.
Sjajno su svoj posao odradili na prvoj premijeri i zboristi, kako oni kazališni tako i gostujuće mlade pjevačice iz zborova »Toretta« i »Josip Kaplan«, kao i plesači i plesačice riječkog Baleta. Ono čime je subotnja premijerna publika bila osobito oduševljena zamisli su kojima je pomoću svjetala oblikovana scena, za što su zaslužni Dalibor Fugošić i Alan Vukelić.
Važna osoba u (su)kreiranju predstave je i Selma Banich, koja je, između ostaloga, bila zadužena i za scenski pokret, te asistentica dramaturga-redatelja Katherine Maudline.Kostime je osmislila Sandra Dekanić, asistent dirigenta bio je Igor Vlajnić, a zborove i soliste su pripremali Nicoletta Oliveri, Igor Vlajnić, Monikca Hauswalter te Doris Kovačić i Suzana Štefanić čiji je zadatak bila priprema dječjeg zbora.