Nova produkcija

Nova riječka “La traviata” premijerno izvedena u Zajcu, ispraćena povicima: “Bravo!”

Kim Cuculić

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Kako je publika doživjela ovu premijernu izvedbu, pokazuje i to što su izvođači i autorski tim ispraćeni dugotrajnim pljeskom i povicima: "Bravo!"



U HNK-u Ivana pl. Zajca premijerno je izvedena nova produkcija opere »La traviata« Giuseppea Verdija, prema konceptu, u dramaturgiji i režiji Marina Blaževića.


Nova riječka »Traviata« režirana je u posebnim uvjetima izvebe prilagođenima aktualnim epidemiološkim mjerama zaštite, s orkestrom na pozornici i zborom u dijelu loža i na galeriji.


Kako je publika doživjela ovu premijernu izvedbu, pokazuje i to što su izvođači i autorski tim ispraćeni dugotrajnim pljeskom i povicima: “Bravo!”.




Protuepidemijske mjere ušle su izravno u režijski i scenografski koncept predstave, a »Traviata« je postala tragedijom nemogućnosti bliskosti koja tematizira upravo izolaciju, zarazu, socijalnu distancu, odvojenost – teme koje nam je nametnulo vrijeme aktualne pandemije.


Foto galerija: Premijera opere La Traviata u HNK Ivan pl. Zajc Foto: Vedran Karuza


Nastala na temelju Dumasove »Dame s kamelijama«, ovo je najpoznatija opera unutar melodramskog žanra i jedna od publici najomiljenijih.


Zanimljivo je da su Verdi i Piave prigodom praizvedbe u Teatru la Fenice u Veneciji 6. ožujka 1853. inzistirali da priča bude smještena u suvremeno doba, no uprava kazališta tražila je da se priča smjesti u prošlost.


Iako su prve izvedbe doživjele neuspjeh, a i brojne polemike zbog nepoćudnosti sadržaja, »Traviata« je opstala i ostala proteklih desetljeća najizvođenija opera na svim pozornicama u svijetu.


Ovoga puta u ulozi Violette Valery nastupila je Anamarija Knego, Alfreda Germonta pjevao je Aljaž Farasin, a u ulozi Germontova oca nastupio je Kevin Greenlaw.


Ostale uloge pjevaju Sofija Cingula/Ivanica Vunić, Mirna Vidović, Marko Fortunato/Filip Filipović, Ivan Šimatović/Marijan Padavić, Dario Bercich/Dario Dugandžić, Slavko Sekulić, Martin Marić/Krešimir Škunca, Darko Matijašević/Saša Matovina i Bojan Fuštar/Mateo Jović.


Riječkim simfonijskim orkestrom ravnao je Valentin Egel, a sudjeluje i Riječki operni zbor.


Koreografiju i režiju potpisuju Mila Čuljak i Michele Pastorini, scenografiju Alan Vukelić i Marin Blažević, kostimografkinja je Sandra Dekanić, a oblikovatelji svjetla Marin Blažević i Alan Vukelić.